مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 29 آبان 1390

زمین لرزه حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 8/3ریشتر ( در مقیاس امواج درونی ) ساعت 10 و 50 دقیقه و 16 ثانیه امروز - یکشنبه - حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند. شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه در عرض شمالی 03/27 و طول شرقی 11/55 است. تاکنون از خسارت احتمالی این زمین لرزه، گزارشی ارایه نشده است.

 

 

زمین لرزه دهبارز هرمزگان خسارتی نداشت

واحد مرکزی خبر نوشت: زمین لرزه شهر دهبارز هرمزگان خسارت مالی و جانی نداشت. بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی چهار ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 4 و 10دقیقه بامداد امروز این شهر را لرزاند. غیبی مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: مرکز اصلی این زمین لرزه شهر منوجان استان کرمان بود. منوجان در 18 کیلومتری دهبارز استان هرمزگان قرار دارد. شهر 120هزار نفری دهبارز در 95کیلومتری شمال شرقی بندرعباس قرار دارد.

 

 

زمین لرزه حوالی الیگودرز در استان لرستان را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 6/3ریشتر ( در مقیاس امواج درونی ) ساعت 8 و 42 دقیقه و 27 ثانیه امروز - یکشنبه - حوالی الیگودرز واقع در استان لرستان را لرزاند. بر اساس گزارش شبکه های لرزه نگاری وابسته به مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه در عرض شمالی 38/33 و طول شرقی 57/49 بوده است. تاکنون خسارتی از این زمین لرزه گزارش نشده است.

 

 

بزرگ‌ترین باند سرقت در همدان منهدم شد

فارس نوشت: فرمانده انتظامی استان همدان از کشف، شناسایی و انهدام بزرگ‌ترین باند سرقت در تاریخ انتظامی همدان خبر داد. سردار مهدی معصوم‌بیگی با اشاره به دستگیری شش نفر از افراد م‍ؤثر در بزرگ‌ترین باند سرقت همدان اظهار کرد: این افراد که بیشتر در استان‌های البرز و همدان سکونت داشتند با 2 هزار و 500 ساعت کار اطلاعاتی، فنی و انتظامی شناسایی و دستگیر شدند. وی با بیان اینکه افراد دستگیر شده وابسته به طایفه "فیوج" هستند، افزود: با اقدامات و شواهد علمی، ‌آزمایشگاهی و جنایی صورت گرفته توسط نیروی انتظامی این افراد به 110 فقره سرقت که عمدتاً در همدان و شهرستان بهار صورت می‌گرفت، اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به سابقه‌دار بودن سه نفر از افراد دستگیر شده بیان کرد: ارزش تقریبی اموال مسروقه بالغ بر 650 میلیون تومان است که بخشی شناسایی شده از این اموال با دستور مراجع قضایی به مال باختگان برگردانده می‌شود و بخش دیگری نیز پس از شناسایی توسط سیستم قضایی برگشت داده خواهد شد. وی با اشاره به زمانبر شدن دستگیری این باند، تصریح کرد: یکی از دلایل زمانبر شدن دستگیری این باند انتقال اموال مسروقه به استان‌های دیگر نظیر البرز و کرج بود که بلافاصله پس از سرقت این کار صورت می‌گرفت. وی گفت: این باند فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده بود که بیشترین سرقت در همدان در شهرک فرهنگیان، مدنی، بهشتی، پردیس، استادان، متخصصین، مهدیه، جوادیه و اعتمادیه به وقوع پیوسته بود.
فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه با دستگیری این باند سرقت منازل در همدان تا حد زیادی ریشه‌کن شده است، افزود: تمام اموال مال باختگان و اماکن سرقتی شناسایی شده و اعتراف سارقان با نوع و محل سرقت و همچنین اظهارات مالباختگان منطبق است.

 

 

آتش سوزی در بیمارستان ،20 بیمار نجات یافتند

ایرنا نوشت: 20بیمار بستری در یک مرکز درمانی که در پی آتش سوزی در آن در معرض خطر دود گرفتگی قرار گرفته بودند، نجات یافتند. با اعلام رخداد آتش سوزی در یکی از بیمارستان های تهران که در محدوده تحت پوشش ایمنی ایستگاه یک آتش نشانی قرار دارد، آتش نشانان این ایستگاه به همراه گروه های نجات 1، 9 و 14 آتش نشانی بلافاصله راهی محل حادثه شدند.
' مرتضی اصفهانی ' مدیر منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران روز یکشنبه گفت: این آتش سوزی از بروز اتصالی در سیم های برق یکی از میزهای رایانه در طبقه زیرزمین ساختمان ناشی شد و دود حاصل از آن، از طریق سقف کاذب و رایزرها به طبقات دیگر ساختمان نفوذ کرده بود. وی با اشاره به قطع شدن جریان برق هنگام رخداد آتش سوزی گفت: دود ناشی از سوختن روکش سیم ها و کابل های برق به سرعت فضای طبقات ساختمان 8 طبقه بیمارستان را فرا گرفت.
' هادی میرافضلی ' معاون منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران نیز که بر عملیات آتش نشانان نظارت داشت، با بیان این که قطع شدن جریان برق و از کار افتادن سامانه روشنایی و دستگاه های حساس ساختمان می توانست خطرات احتمالی را به ویژه برای بیماران در پی داشته باشد ، افزود: آتش نشانان موفق شدند در لحظات اولیه شعله های آتش را در کانون آتش سوزی به سرعت مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری و آن را کاملاً خاموش کنند. به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی ، این حادثه عصر روز شنبه رخ داد.

 

 

مهار آتش در انبار بزرگ لوازم خانگی اصفهان

واحد مرکزی خبر نوشت: آتش سوزی انبار بزرگ لوازم خانگی در خیابان هاتف اصفهان مهار شد. معاون اطفا و عملیات سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: با تماس اهالی خیابان هاتف مبنی بر آتش سوزی یکی از انبارهای لوازم خانگی کوچه مشیر ، ماموران ایستگاه هفت آتش نشانی ساعت 17:50 دیروز در محل حضور یافتند. آقای مرادمند افزود: با وجود اینکه پارک خودروهای شخصی و کم عرض بودن کوچه مانع امدادرسانی آسان به محل حادثه دیده شد، ماموران با استفاده از 20 دستگاه خودروی کوچک در محل حضور یافتند و آتش را مهار کردند. وی گفت: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت اما هفت نفر از ماموران آتش نشانی از ناحیه پا، شکم و ریه مصدوم شدند.
این انبار که یکی از انبارهای بزرگ این مجموعه تجاری محسوب می شود با حدود هزار مترمربع وسعت حاوی لوازم خانگی، آبگرمکن، بخاری و پتو بود که همه این لوازم در آتش سوخت. علت حادثه و میزان خسارت وارده به صاحبان این انبار در حال بررسی است.

 

 

جاده مرگ سرپل ذهاب - دالاهو باز هم قربانی گرفت

خبرگزاری مهر نوشت: صبح یکشنبه در یک تصادف در محور دالاهو به سرپل ذهاب که به جاده مرگ معروف است، 4 نفر جان باختند. ساعت 7 صبح یکشنبه در محور دالاهو به سرپل ذهاب حوالی "سرمیل" یک دستگاه تریلی حامل بار که از دالاهو به مقصد پرویز خان در تردد بود با یک دستگاه پیکان سواری برخورد کرد و تمام 4 سرنشین خودرو سواری در دم جان باختند. نیروهای امداد و نجات و پلیس بلافاصله در محل حاضر شدند و اجساد را به بیمارستان شهرستان دالاهو منتقل کردند. کارشناسان علت این حادثه را، عرض کم جاده، سرعت زیاد تریلر و عدم کنترل آن توسط راننده و نبود فاصله مناسب با خودروی جلو، اعلام کردند.بر اساس این گزارش، محور کرند غرب به سرپل ذهاب و قصرشیرین به جاده مرگ موسوم شده است و از نظر آمار تلفات جاده ای بیشترین میزان مرگ و میر در تصادفات را به خود اختصاص داده است.

 

 

سه نفر قاچاقچی مواد مخدر در ساری به دار مجازات آویخته شدند

ایرنا نوشت: دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: سحرگاه امروز (یکشنبه) سه نفر از عوامل اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در ساری، به دار مجازات آویخته شدند.
حجت الاسلام والمسلمین 'اسدالله جعفری' روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مراسم اعدام قاچاقچیان مواد مخدر افزود: معدومین با وجود دستگیری مکرر و تحمل حبس، در پرونده اخیر به میزان بالایی در امر توزیع مواد مخدر مشارکت داشتند. وی اظهار داشت: سه نفر از عوامل اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در استان مازندران که فعالیت گسترده ای در امر توزیع داشتند پس از دستگیری به مقامات قضایی تحویل و با تکمیل تحقیقات و رسیدگی در مراحل مختلف قضایی نهایتا با قطعی شدن حکم و تنفیذ حکم صادره از سوی دادستان کل کشور و اجرای تشریفات لازم سحرگاه امروز در زندان شهرستان ساری به دار مجازات آویخته شدند .
وی با بیان اینکه این افراد دارای سوابق متعدد کیفری در امر توزیع مواد مخدر بودند اظهار داشت: همانگونه که مکرر گفته شد همه کسانیکه در امر مواد مخدر به هر نوعی فعالیت دارند باید بدانند نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستگاه قضایی و مسوولان در مقابل سوداگران مرگ، جدی و قاطع هستند و به وظیفه قانونی خود عمل خواهند کرد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =