فارس نوشت:

یک عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه ورود هواپیماهای قطری به پرواز‌های داخلی باید در چارچوب مقررات باشد، گفت: اگر این امر در راستای قوانین سازمان هواپیمایی باشد و به آسایش مسافران بیانجامد، مجلس با اجرای آن موافق است.
سیدکاظم حجازی در خصوص ورود هواپیماهای قطری به ناوگان هوایی کشور، اظهار داشت: چندی پیش وزیر راه و شهرسازی گزارشی در این‌باره به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارائه داد.
وی تصریح کرد: در صورتی که وزارت راه و شهرسازی بتواند در اجرای این موضوع با مقولات مترتب این مسئله که در قانون لحاظ شده است، به نحو احسنت عمل کند قطعاً مانعی برای اجرای این کار نخواهیم داشت.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وجود شرکت‌های هواپیمایی خارجی در مسیر‌های داخلی ایران بحث‌های کیفی و محتوایی موضوع است، ادامه داد: در مجلس آنچه مهم است این است که قانون در بحث‌های اجرایی مدنظر مدیران اجرایی قرار گیرد.
نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: در باب نظارت مجلس، اگر وزیر راه و شهرسازی بتواند با لحاظ کردن قانون راهکاری را به انجام برساند که به ارتقاءبخشی خدمات حمل و نقل هوایی به مسافران بینجامد و نیز آسایش مسافر هم فراهم شود منوط به رعایت تمامی قوانین و مقررات حمل و نقل هوایی، این امر از نظر مجلس ممنوعیت نخواهد داشت.

 وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته در این‌باره گفته بود: افزایش پرواز شرکت‌های قطری در ناوگان هوایی کشور به 70 مورد، تاثیری در سود و زیان شرکت‌های هوایی داخلی نخواهد داشت.
بنا به گفته علی نیکزاد هم اکنون به صورت هفتگی 3500 پرواز در کشور انجام می‌شود که اگر این تعداد پروازهای قطری هم به آن اضافه شود، چیزی حدود 2 درصد افزایش پرواز خواهیم داشت.
وزیر راه و شهرسازی به شروط ایران برای اجازه به شرکت‌های هوایی قطری برای انجام این پرواز‌ها اشاره کرد و گفته بود: البته ما شروطی برای شرکت‌های قطری در نظر گرفته‌ایم که اگر می‌خواهند وارد صنعت هوایی ایران شوند، باید پروازهای داخلی هم در کنار پروازهای خارجی داشته باشند وگرنه اجازه این کار به آنها داده نمی‌شود.
بنا به گفته نیکزاد این موضوع آنقدرها هم ارزش ندارد که در این چند وقت اخیر به آن پرداخته شده است؛ ما روزانه تقریبا500 پرواز در کشور داریم که اگر این تعداد به آنها اضافه شود هم اتفاق خاصی درباره ضرر و زیان و یا سود شرکت‌هایی هوایی داخلی، رخ نمی‌دهد.

/39/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    9 1
    اقای وزیر محترم راه لطفا ماده 7 کنوانسیون شیکاگو را مطالعه فرمائید اسم این حرکت کابوتاژ است
    • بدون نام IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
      0 0
      کاوتاژ چیز دیگری است و مربوط به مرزهای آبی میشود.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    1 0
    یه سوال :چه چیزی دراین کشور ارزش دارد؟اصولا ارزش یعنی چه؟
  • بدون نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    3 2
    چه خبره ؟ جماعت از ما بهتران و آقازاده ها میترسن سوار هواپیمای ایرانی بشن ؟ میخوان هواپیمای قطری را بیارند برای خودشان و این هواپیماهای پیر و فرسوده وطنی را بذارند برای مردم عادی!!!!؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    2 0
    مطمئن باشید همچون صنعت خودرو که دست هایی در کار است تا بازار در دست پژو و پراید های قراضه و به طور انحصاری باشد، در صنعت هواپیمایی ما هم یک سری از ما بهترون اجازه نخواهند داد که هواپیمایی مستقلی شکل بگیرد.
  • بدون نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
    1 0
    به نحو احسن یا احسنت! اشتباه از خبرنگار بوده یا نماینده مردم!