مهر نوشت:

مدیرعامل کرمان‌موتور با تاکید بر اینکه لیفان x60 استاندارد یورو 4 را پاس کرده است، گفت: این خودرو به طور قطع می‌تواند استانداردهای 55 گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد را پاس کند.
محمدرضا میرعلینقی در حاشیه رونمایی از لیفان x60 در جمع خبرنگاران در خصوص مشخصات فنی لیفان x60 گفت: استانداردهای موسسه استاندارد هم اکنون برای خودروسازان لازم‌الاجرا است و بر این اساس، به طور قطع استانداردهای لیفان x60 نیز باید منطبق با استانداردهای جمهوری اسلامی ایران باشد.

مدیرعامل کرمان‌موتور افزود: هم اکنون این خودرو توانسته استانداردهای اروپایی را اخذ و استاندارد یورو4 را نیز پاس کند، بنابراین تصور نمی‌رود که این خودرو مشکل خاصی به لحاظ اخذ استاندارهای مدنظر موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران داشته باشد.

وی تصریح کرد: این خودرو علاوه بر داران بودن مشخصات اصلی اس. یو. وی، دارای موتور 1.8 است که طراحی شرکت انگلیسی ریکاردو، یکی از معتبرترین طراحان موتور خودرو در دنیا است. ضمن اینکه این خودرو فول آپشن نیز هست و تصور می‌رود که بتواند ذائقه بازار ایران را تامین کند.

میرعلینقی خاطرنشان کرد: این خودرو به طور قطع استانداردهای 55 گانه را پاس خواهد کرد، ضمن اینکه در سال اول نیز 20 درصد آن بومی سازی خواهد شد.

وی همچنین در مورد لیفان 520 نیز تاکید کرد: تولید لیفان 520 نیز طبق برنامه پیش خواهد رفت، چراکه این خودرو نیز مشتریان خاص خود را دارد.

وی در خصوص قیمت این خودرو برای عرضه در بازار ایران گفت: هنوز نمی‌توان قیمت دقیقی در این رابطه ارایه داد، اما آنچه مسلم است، یکی از رقبا و به نوعی مکمل این خودرو در بازار ایران، چری تیگو است که بر این اساس تلاش می‌شود قیمت این نوع از لیفان نیز، حول و حوش قیمت چری عرضه شود تا بتوان سهم بازار مناسبی را اخذ کرد.

میرعلینقی گفت: مذاکرات به تازگی آغاز شده است و بنابراین باید نتیجه آن مشخص شود تا بتوان در خصوص قیمت، تصمیم‎‌گیری کرده و اعلام نظر کرد.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصور می‌رود که خط تولید لیفان x60 در نیمه اول سال 91 راه‌اندازی شود؛ البته باید توجه داشت که تولید خودروی اس یو وی، یک نقطه خاص در بازار ایران دارد و هم اکنون نیز جای خالی این نوع خودرو در میان تولیدات داخلی احساس می‌شود. بر این اساس تصور می‌رود بتوان سالانه 6 هزار دستگاه لیفان x60 را روانه بازار ایران کرد.

به گفته میرعلینقی، چنانچه استقبال از این نوع خودرو در بازار ایران مناسب باشد، به طور قطع میزان تولید بالا خواهد رفت.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر محدوده قیمتی این خودرو تاکید کرد: تصور من این است که قیمت این خودرو در محدوده قیمتی 28 میلیون تومان تا 31 میلیون تومان باشد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که تاییدیه‌های لازم برای خودروی لیفان x60 از مراجع ذیربط از جمله موسسه استاندارد اخذ نشود، ثبت نام از مردم آغاز نخواهد شد؛ خاطرنشان کرد: این خودرو در ایران به صورت سی‌کی‌دی تولید می‌شود و هیچگونه ثبت‌نامی حتی برای واردات آن صورت نخواهد گرفت، بلکه ثبت‌نام زمانی انجام خواهد شد که تولید صورت گرفته باشد، این درحالی است که تولید نیز زمانی صورت خواهد پذیرفت که تاییدیه‌های لازم از موسسه استاندارد اخذ شده باشد.

میرعلینقی خاطرنشان کرد: تصور می‌رود که بتوان با طی مراحل اداری و اخذ تاییدیه‌های لازم، تولید را از اوایل سال آینده شروع کرده و عرضه به مردم را آغاز کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به استقبالی که از تیگو شده است، لیفان اس یو وی چه واکنشی را در بازار به همراه خواهد داشت، گفت: قضاوت در مورد واکنش بازار بسیار سخت است؛ اما با توجه به مشخصاتی که این خودرو دارد، می‌تواند جایگاه بهتری در بازار ایران کسب کند.

میرعلینقی در توضیح این مطلب افزود: این خودرو به لحاظ دیزاین ظاهری و پرفورمانس بهتر از تیگو است، اما انتخاب با مردم است.

وی با اشاره به رونمایی لیفان x60 در دوبی خاطرنشان کرد: خودروها معمولا ابتدا در کشور سازنده رونمایی می‌شوند و بعد از آن، کار رونمایی منطقه به منطقه پیش می‌رود، بنابراین بعد از رونمایی این خودرو در چین و تولید انبوه آن که از 6 ماه قبل آغاز شده است، این خودرو برای اولین بار در منطقه خاورمیانه، در دوبی رونمایی شد.
/39/39
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =