۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴

فارس نوشت:

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، بانکها موظف به پرداخت وام خرید و ساخت مسکن بدون معرفی حتی یک ضامن از سوی وام گیرنده شدند.
محسن امیری مدیر شعب بانک مسکن استان فارس اظهار داشت: وام‌های خرید و ساخت خانه تا سقف نامحدود به دلیل در گرو رفتن خانه‌ها در بانک مسکن بدون ضامن پرداخت می‌شود.
این مقام بانکی افزود: با بخشنامه جدید بانک مرکزی پرداخت وام‌های دیگر تا سقف 100 میلیون ریال با داشتن یک ضامن معتبر انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: ضامن‌ها برای پرداخت وام‌های غیر مسکن باید معتبر و از سوی بانک تایید شوند.
امیری اضافه کرد: درخواست ضامن در وام‌های خرید و ساخت خانه و گرفتن بیش از یک ضامن در وام‌های دیگر با سقف 100 میلیون ریال تخلف و با شعبه متخلف برخورد می‌شود.

این اقدام بانک مسکن علاوه بر اینکه اقدام بی‌دلیل پیش‌تر این بانک مبنی بر داشتن دو ضامن کارمند همزمان با در رهن رفتن خانه خریداری یا ساخته شده توسط متقاضی وام را منتفی می‌کند، از بسیاری از سوءاستفاده‌هایی که تاکنون توسط دلالان وام مسکن صورت می‌گرفت به شدت جلوگیری می‌‌شود.
این اقدام همچنین از افزایش پرونده‌هایی که در اثر همین سوءاستفاده‌های دلالی در محاکم قضایی به وجود آمده است، جلوگیری می‌کند.
خانه‌های خریداری یا ساخته شده که قیمت‌های بسیار بالایی نیز دارند به خاطر 20 یا 25 میلیون تومان در رهن بانک مسکن قرار می‌گیرند که این خود محکم‌ترین پیشگیری این بانک نسبت به عدم بازپرداخت مبلغ وام است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    7 1
    تکلیف کسانی که قبلا ضامن شدند چیه در وام مسکن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام US ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    11 0
    فقط حرف! اگر در عمل ثابت شد وجلو بانكهاي متخلف را گرفتند اونوقت درسته!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    3 1
    مدير عامل محترم بانك مسكن جلوي استخدام هاي غير قانوني صورت گرفته در بانك مسكن در سطح شهر تهران را بگيرند.
  • محسن IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    3 1
    من محسن مالکی هستم الان که این نظر را خدمتان می دهم از بانک رفاه تقاضای وام مسکن نمودم به واسطه اینکه فرزند شهید هستم ,و از اعتبارات بانک مرکزی که برای خانواده ها تعلق می گیرد ولی متاسفانه این بانک تقاضای ضامن کارمند دولتی دارد شما بگویید ضامن 40 میلیونی کارمند از کجا پیدا کنم با وجود اینکه مسکن من در رهن بانک می رود حال این سوال را دارم این چه قانونی است