وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از رسانه‌ها خواست بی جهت به موضوع پخش آهنگ‌های پیشواز مبتذل دامن نزنند

تقی‌پور در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه مخابرات و اطلاع رسانی با اشاره به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر پخش یک آهنگ پیشواز مبتذل از طرف یکی از اپراتورها، از رسانه ها خواست بی جهت به موضوع پخش آهنگ های پیشواز مبتذل دامن نزنند.
وی افزود: بر اساس تذکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع به اپراتورها گوشزد شده است و اپراتورها نیز اعلام کرده‌اند آهنگ‌های پیشواز آنها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند. تقی پور اضافه کرد: از این پس آهنگ‌های پیشواز اپراتورها با شدت بیشتری کنترل خواهد شد تا مجوزهای لازم از مراجع قانونی داشته باشند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دوم سیما، از امکانات جدید اپراتور سوم خبر داد و افزود: قیمت سیم کارت این اپراتور 120 هزار تومان است که مالیات نیز به آن افزوده خواهد شد، هزینه تماس هم باید 85 تومان برای هر دقیقه باشد.

 

وی در باره ایمن بودن تجهیزات تلفن همراه برای سلامتی تصریح کرد: هر فناوری نوینی عوارضی به همراه دارد ولی با رعایت استانداردها اثر این عوارض به کمترین میزان خود می رسد به گونه ای که دیگر قابل توجه نیست.

 

تقی پور افزود: در مورد آنتی های تلفن همراه هم براساس تحقیقات دانشگاهی انجام شده، میزان مضر تشعشعات الکترومغناطیسی این آنتن ها تا فاصله 120 سانتی متری خود آنتن است که عملا کسی در این فاصله قرار نمی گیرد.

 

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات همچنین از نظارت بر ثبت سفارش، ترخیص دستگاه های مورد استفاده در شبکه مخابراتی از نظر حفظ استانداردهای سلامتی خبر داد و گفت: در زمان ترخیص دستگاه ها به سازمان انرژی اتمی برای بررسی تشعشع ارسال می شوند، ضمن آن که هر یک از ایستگاه ها باید گواهی نصب استاندارد داشته باشند.

 

وی هزینه تماس با تلفن همراه در کشورمان را در مقایسه با دیگر کشورها متوسط ارزیابی کرد و گفت: این هزینه را می توان به موازات گسترش خدمات ارزش افزوده و همچنین افزایش رقابت در بازار این خدمات کاهش داد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =