۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱

"رفیق بد، ذغال خوب" همیشه دلیل اعتیاد عنوان شده اند. حداقل در فرهنگ عامه. اما واقعا چرا یک فرد معتاد می شود؟

آنظور که آمارهای ستاد مبارزه با مواد مخدر نشان می دهد، مهمترین دلیل اعتیاد، کنجکاوی است. به گفته حمید صارمی، مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، 18.4 درصد از معتادین به علت لذت طلبی، 14 درصد به خاطر رهایی از استرس و اضطراب، 22.8 درصد به دلیل کنجکاویهای هدایت نشده، 13.2 درصد به صورت تفریحی و 3.2 درصد نیز با نیت تقویت قوای جنسی به سوء مصرف موادمخدر آلوده شده‌اند.

او که در همایش پیشگیری از اعتیاد که در سمنان حرف می زد، همچنین گفت: "سیستم هوشمند اعتیاد یعنی استکبار جهانی، تغییر الگوی مصرف و جذب مصرف کننده بیشتر را هدف قرار داده است، از بین بردن نسل، ترویج پوچ‌گرایی و ایجاد مانع برای توسعه فرهنگی کشور از مهمترین برنامه های شبکه توزیع جهانی است."

به گزارش ایسنا او بر بازبینی تلاش‌های انجام شده، شناسایی راه‌های نرفته، نقد شیوه‌های گذشته و آینده شناسی و آینده نگری برای برنامه‌ریزی در مبارزه با پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر توانمندسازی روانی کودکان، نوجوانان و جوانان با هدف ارتقای اقتدار ذهنی و رویکرد اجتماعی در بین آنان تاکید کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    8 1
    آن روزا یادش بخیر که کشیدیم ما نفس اماره را به کشاکش دنیا وسینه سوخته شدیم از آتش ذغال مو!!! در اندیشه بودیم که سیاهی را با قرمزی عوض کنیم ونشد!!! داداش رفع بیکاری وهرز گردی واختلاف طبقاتی شدید کنید تا در زمستانی سیاه وسرد در گوشه ای دنج سراسر از تب ودرد دودی از دودکشی بلند نشود که دود دود است و منواکسید کربن دارد وموجبات خفگی !!!
  • TIZTAR IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    6 0
    نو که امد به بازار کهنه میشود قیمت ازار