در پی اقدام یک شرکت آمریکایی در تولید یک بازی کامپیوتری که در آن بازی‌کننده باید به خاک ایران حمله کند، گروهی از جوانان ایرانی با تهیه یک طومار اینترنتی خواهان عذرخواهی رسمی این شرکت شدند.

به گزارش خبرآنلاین، در نسخه جدید بازی «بتلفیلد» با عنوان «بتلفید 3» (Battlefield 3)، ایران به عنوان تهدید برای جامعه جهانی و آغازکننده جنگ در اروپا معرفی شده است.

در بخشی از متن بیانیه اینترنتی اعتراض به این بازی آمده است: «ما جوانان ایرانی، معتقدیم اگر تاریخ به بازار آمدن بازی «بتلفید 3» تعمدا در زمان فشار ایالات متحده آمریکا بر جامعه جهانی برای هراس از کشور صلح‌طلب و در حال پیشرفت ایران تنظیم نشده باشد، قطعا فضای ترس عمومی از ایرانیان در میان مردم جهان را تقویت کرده است.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «در این بازی گیمرهای سراسر جهان نه تنها شاهد انفجار بمب هسته‌ای در پایتخت فرانسه توسط عوامل ایرانی هستند، بلکه پس از آن نیروهای آمریکایی به کشور ما حمله کرده و عملیات نظامی ویژه انجام می‌دهند.»

نویسندگان بیانیه در ادامه نوشته‌اند: «برای ما قابل درک است که داستان یک بازی ویدئویی، تخیلی است و قرار نیست لزوما با واقعیت‌های بیرونی تطبیق داشته باشد، اما در این مورد خاص اتفاق ناگواری در حال رخ دادن است که دلیل اصلی اعتراض ما است: ما فکر می کنیم در شرایط فعلی جهانی، تمرکز بر کشور ایران به عنوان سرزمینی متخاصم و تروریست به هیچ عنوان در راستای جلب اعتماد جهانی و نزدیکی انسان‌ها در مناطق مختلف دنیا به یکدیگر نیست.»

در ادامه آمده است: «این بازی گرچه در دنیایی خیالی رخ می‌دهد، اما تاثیری واقعی بر ذهن میلیون‌ها گیمر از کشورهای مختلف می‌گذارند که شناختی از منطقه خاورمیانه و سرزمین ایران ندارند. بنابراین همین تصاویر تخیلی برای آن‌ها تصویری واقعی و قضاوتی اخلاقی درباره ایرانی‌ها می سازد. آن هم در شرایطی که ایالات متحده آمریکا با تبلیغات نادرست سیاسی علیه کشور ما، تلاش می‌کند فضای رسانه‌ای جهان را تحت تاثیر قرار دهد.»
نویسندگان این بیانیه، خواسته‌های خود را به این شرح اعلام داشته‌اند: «ما جوانان ایرانی که مانند بسیاری از هم سالانمان در دیگر نقاط دنیا، همراه با تکنولوژی های روز پیش آمده‌ایم و بر آن ها مسلط هستیم، نسبت به ارائه این تصویر نادرست و دور از حقیقت اعتراض داریم و از شرکت EA (الکترونیک‌ آرتز)می‌خواهیم ضمن عذرخواهی از این اقدام، در بیانیه ای رسمی برای گیمرهای دیگر نقاط دنیا توضیح دهد داستان این بازی و وقایع آن هیچ نسبتی با واقعیت کشور صلح‌طلب باسابقه و پیشرو ایران ندارد.»
کلیه افرادی که خواهان پیوستن به این موج اعتراضی و امضای این بیانیه اینترنتی هستند، می‌توانند به آدرس زیر مراجعه کنند: http://www.ipetitions.com/petition/againstbattlefield3/
به گزارش خبرآنلاین، بازی ویدیویی «بتلفید 3» یا «میدان نبرد 3» یک بازی تیراندازی اول شخص از سری بازی‌های «بتلفیلد» است. این بازی از 25 اکتبر (سوم آبان) در ایالات متحده و از 28 اکتبر (ششم آبان) در بریتانیا توزیع شده است.

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    66 44
    بازییش که خیلی خوبه این اعتراضم مطمئنا محلی از عرب نخواد داشت
  • بدون نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    83 52
    اتفاقا بازی کردم خیلی حال داد!
    • جواد IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
      12 16
      چی حال داد؟ این که به کشور خودت حمله کردی؟!
  • امیرعلی IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    23 78
    مگربا معذرتخواهی شرکت سازنده کار تمام میشود نه باباجون مقابل به مثل کنید سایت ان شرکت را حک کنید تا ابروشون برود یا جور دیگه وارد عمل شوید چون اون خوب میدونه چی ساخته مجبورش کنید تا معذرت بخواهد تعارف کنار بزارین اونا دارن ما را محک میزنند
    • بدون نام IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
      15 4
      سایت شرکت EA رو حک کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جوک نگو داداش . ها ها ها
    • بابک IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
      15 3
      دوست عزیز، شما اول فارسی نوشتن رو یاد بگیر، بعدا از این فرمان‌ها بده! حک غلطه! درستش هکه! حک یه چیز دیگه است که خیلی به سایت ربط نداره!
    • بدون نام IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
      8 3
      حک کنیم؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    62 25
    جای تاسف داره برا ما ایرانی ها.کاش خودم پول داشتم تا هزینه ساخت یه بازی رایانه ای رو تامین می کردم تا ایران رو به دنیا بشناسونیم.کاااااااش
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    88 34
    ما که بازی کردیم در ضمن تمام گیمرها میدونند این چیزها مجازی هستند بازی جی تی ای رو یادتون هست که میرفت آمریکا رو بهم می ریخت آیا آمریکایی ها به کسی اعتراض کردند
    • میثم IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
      8 16
      آقای با هوش اونو خوده آمریکایی ها ساختند
    • armin IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
      6 3
      حالا به نظرت اگه همين جي تي آي رو ايروني ها ميساختن باز هم دولت مرداي ما بهش بي تفاوت بودن؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    12 19
    پس چرا سایتی که دادید باز نمی شه؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    53 16
    متن قابل تامل و احترامی داره. یک امضای دیگه به امضاهاش اضافه شد... البته رفتار صورت گرفته جهت عدم پخش بازی در کشور هم شدیدا قابل تامله و همینطور قابل تاسف.
  • سید مسعود CA ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    72 43
    خیلی خندیدم
    • بدون نام IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
      3 17
      کسی ازت نظر خواست؟
  • بدون نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    8 3
    حالا این حرکت خود جوش جوانان نکند مایه دردسر برای آنها شود. از آن قضیه آب بازی به بعد دیگر حرکتهای خود جوش مشکل دار به نظر می رسند.
  • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    14 3
    بازی از اسمش معموله ! ب ا ز ی تو تمام بازی های کامپیوتری یک دشمن باید وجود داشته باشه، یا باید علمی تخیلی باشه، یا باید دشمن حقیقی باشه، چطور همیشه تو تمام بازی های جنگی روسیه و چین و ژاپن و بقیه کشور ها دشمن هستن، مشکلی نیست، اونا نه شلوغ می کنن، نه می ترسن از حمله نظامی ! حالا یه بار ایران هم قاطی بازی شد، چه عیبی داره، به جا داد و بیداد برین بازی کامپیوتری بسازین آمریکا رو بکنین دشمن،
  • عرفان ! US ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    22 2
    اگر ایران قدرتش رو داشته باشه ، قطعا بازی هایی می سازه بر علیه آمریکا و جنایات آمریکا ، و اینکه آنها بازی می سازند و در ایران همه بازی می کنند ، به نظر من نشان از ضعف ایران است ! با این بودجه هایی که در اختیار بازیسازها قرار داده می شود ، چیزی بیش تر از موتور های ساخت بازی قدیمی و از رده خارج نمی توان خرید ، پس نباید انتظاری داشت ! اگر مبارزه واقعی می خواهید بکنید ، خودتان پیشرفت کنید و بازی پاسخ دهنده بسازید ، وگرنه قطعا راه به جایی نخواهید برد ...!
  • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    10 0
    اینقدر پیشرو هستیم که میراث تاریخیمون داره ویران میشه با بی تدبیری! کاش یه بازی در باره این بی تدبیریا می ساختن !! ایرانیا فقط بلدن حرف بزنن و کل کل کنن با دنیا..
  • میثم IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    3 14
    مگه اینکه تو دنیای مجازی جرات حمه داشته باشین.واقعیت که فقط هارت و هورته پوچه
  • بدون نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    14 5
    آقای خبر آنلاین کدوم جوان ایرانی؟ میشه چندتاشون رو نام ببرید هر کس رو میبینم در به در دنبال تهیه بازی حالا یه به قیمت 35 هزار تومن یا اینکه از اینترنت دانلود کنه من که اگه باشه حتما بازی میکنم.
  • بدون نام BR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    26 6
    این همه آلمانی و فرانسوی و ژاپنی و روسی و ویتنامی و عراقی و افغانی و ... تو بازیا کشته میشن همه مردمشون برن شکایت کنن؟
  • انسان IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    13 1
    فقط باید یک بازی بسازیم تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم.که هم ایرانیها از بازیش لذت ببرند و هم افراد کشورهای دیگه و در آن بازی کشور و فرهنگ خود را به آنها بشناسانیم.آیا می توانیم؟؟؟
  • همایون IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    1 1
    سلام این که پولی ارسال نظرش نمیشه نظر ارسال کرد
  • امیر عباس IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    1 9
    پاسخی محکمتر از این بدین
  • از خدا بی خبر IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    4 27
    کسی نگفت بازیش به لحاظ گرافیکی بده که مسلما خیلی هم روش کار شده .مسئله اینجاست که ما باید باور کنیم امریکا از هر چیزی واسه ضربه زدن به ایران نهایت استفاده رو میکنه.امریکا مصداق واقعی طاغوت تو قرانه .امام هم با نهایت مهرفت و حکمت فرمود امریکا شیطان بزرگ است.ا
  • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    6 2
    برو بابا... سوژه گیر آوردی؟
  • نیما CA ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    19 5
    من یاد اون داستان قدیمی چوب رو ورداری می افتم! ؟ هنوز هم مشکل این بازی رو نمی فهمم؟ ما باید خودمون رو درست کنیم؟! نه اینکه با فحاشی و ... مقابله به مثل کنیم! توی این 50 سال گذشته هر کسی فیلم و سریال و حالا بازی ای ساخت که به نوعی به ایران مربوط میشد فقط داد وبیداد کردیم! از 300 گرفته که همش تخیلی بود تا این! فراموش میکنیم که نقش اصلی در فروش این فیلم و بازی ها حاشیه هاست و در اصل با این کارها باعث فروش انها میشویم! شاید این بازی در مورد ایران بود!ولی 100 تا نمون دارم که درمورد کره شمالی و روسیه و... بوده! که توش داستان های تخیلی رو تا حدی که مثلا روس ها رو به شکل هیولاها دراورد هم تاحالا به بازار اومده! ولی کدوم بار دیدیم که این بازی ها توسط آن کشور ها نهی شده و ممنوع شده و..!
  • محمود IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    22 4
    اولا تاریخ انتشار بازی ربطی به مشکلات ایران نداره، اگه کمی گیمر باشید می دونید که اکثر بازی های سال قبل از کریسمس ارائه می شه دوما شما کی از EA به خاطر بازی های خوبش تشکر که نه، قانونی بازی را تهیه کردید که الان فقط برای یک مرحله از یکی از بازیهای آن اعتراض می کنید و سوما مگه ما فیلم و بازی های ضد آمریکایی نمی سازیم که حالا بهمون برخورده
  • بدون نام IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    8 8
    من خودم گیمرم ولی اصلا دوست ندارم بازی رو بازی کنم که توش باید کشور خودمو داغون کنم
  • بدون نام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    7 3
    جان هر کی دوست دارید بیش تر از این برای این بازی تبلیغ نکنید،همینجوریش داره توی ایران رکورد میزنه از نطر تعداد کسایی که دارن بازیش میکنند.اینقدر میگید که منو هم کنجکاو کردید برم بخرم.
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    10 4
    با اومدن بازیش حسابی خوشحال شدم نه بخاطر بعضی مسائل افراطی بلکه این بازی تلنگریه برای ایرانیها و خارجیها که جنگ در ایران یعنی چه. منظورم اینه که وقتی میبینی تو این بازی خیلی از ایرانیا یکجا کشته میشن یا برج میلاد فرو میریزه تازه میفهمی که امنیت چه ارزشی داره و تلنگری میشه به ایرانیان حامی جنگ.
  • بدون نام IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    24 4
    چند وقت پیش زدین ..تحریم خودجوش بازی Battlefield 3 توسط ایرانیان! اگر نخریدن پس از کجا فهمیدن!!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    16 3
    واقعا موقع به بازار اومدن بازی تامل برانگیزه ولی اگه قرار بود برای همچین چیزی اعتراض بشه و اونا هم قبول کنن که تا حالا شرکت اکتیویژن هم هرروز باید از مردم روسیه به خاطر داستان بازیهای call of duty4,6,7 عذرخواهی کنه
  • mohseN IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    15 3
    "ما جوانان ایرانی که مانند بسیاری از هم سالانمان در دیگر نقاط دنیا، همراه با تکنولوژی های روز پیش آمده‌ایم" این تیکش خیلی جالب بود!
  • NAVID IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    26 12
    من که بازی کردم تا اخرش هم رفتم خیلی هم خوشم اومد و میخوام یه بار دیگه هم تا اخرش برم.
  • hamed IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    7 10
    واقعا حیف شد کاش اصلا داستان گیم در مورد ایران نبود .من که یکی از طرفداران اصلی battlefield بودم علان دیگه نیستم ولی بازی رو میگیرمش . به همه دوستان پیشنهاد میکیم برن دنبال call of dutty mw3 مهشره.
  • حاشیه IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    13 6
    فقط دنبال حاشیه هستیم!
  • محمد علی US ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    25 6
    ...ای بابا ...اگر قرار بود که بازی های رایانه -فیلم های سینمایی و... نماینده ی دولت آمریکا و نشان دهنده طرز فکر آنان باشد که الان روس ها و آلمانی و چینی ها و...هیچ چیز از آمریکا باقی نگذاشته بودند چون در اکثر قریب به اتفاق این صنعت آن ها همیشه به عنوان دشمن نمایش داده می شوند.
  • بدون نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    7 12
    وقتی کسی از بازی اشغال کشورش شاد می شود !وتازه تحریک هم می شودکه جلوهای گرافیکی آنرا به چشم خود تجربه کند !.حتما از بردگی ملتش هم شاد می شود .اما بازی از نظر روانشناسی تمرینی تخیلی برای اجرای جدی آن در موقع لزوم و تاثیر آن در ناخود آگاه فرد حتمی است. حالا خودتان قضاوت کنید.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    4 13
    باید مقابله به مثل کنید در دنیایی که برای بقا باید جنگید.
  • عرفان IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    3 5
    درسته بازي در فضاي مجازيه ولي تصور كن در بازي مجازي بوكس تصوير عزيزترين كسي كه دوستش داري حريفت باشه ! چه حسي پيدا ميكني؟
    • بدون نام DE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۶
      1 2
      می بینی که نیست ، به هر حال مجازی و هیچ ربطی به عزیزامون تو دنیای واقعی نداره .
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
    0 1
    یه ساله دارین میگین میاد پس کو چرا نیومد
  • فرزاد IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    1 1
    ایران کشوری قوی هست اما در حد جنگ با امریکا نیست