در مهرماه تمامی محموله های خودرویی که با حجم بالای یکصد دستگاه به کشور وارد شده اند از مبداء کره جنوبی بارگیری شده اند.

در حالی که تقریبا تمامی خودروهای وارداتی ایران طی سال جاری محصولات کارخانه های کره، ژاپن و آلمان بوده اند، در بین این سه کشور کره با بیش از 70 درصد از سهم خودروهای وارداتی یکه تاز بازار خودروهای وارداتی به ایران محسوب می شود.
نگاهی به فهرست خودروهای وارداتی مهرماه که حدود 4048 دستگاه خودرو به کشور وارد شده است حکایت از این دارد که تمامی محموله های که شامل بالای یکصد دستگاه بودند از کشور کره جنوبی به مقصد ایران بارگیری شده اند و شامل ده محموله و 1978 دستگاه خودرو می شود. البته کل خودروهای وارداتی محصول کره که از مبادی دیگر بار گیری شده اند بیش از این تعداد را شامل می شود و می توان گفت نزدیک به 80 درصد از خودروهای وارداتی مهرماه سال جاری را شامل شده اند.

 


قابل ذکر است که قیمت خودروهای کره ای وارداتی به کشور که در گمرکات کشور به ثبت رسیده است بین 11هزار تا 25 هزار دلار بوده است. همچنین متوسط وزنی قیمت خودروهای وارداتی درهفتمین ماه سال 90 حدود 17 هزار دلار بوده است.
/222/39
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمین IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    16 0
    کیا سراتو دو در، به قیمت 49 میلیون تومان در ایران به فروش میرود، در حالی که قیمت آن 13 میلیون تومان است!! فکر میکنید مردم نمیتوانند 4 میلیون بگذارند روی قیمت یک پراید و یک خودرو روز دنیا با امکانات کامل بخرند؟ چرا میتوانند ولی شما نمیگذارید. دولت مدعی حامی مستضعفین کاری کرده که فقط پولدارها سوار ماشین خوب شوند.
  • بدون نام IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    14 0
    پول این اختلاف قیمت ها به جیب چه کسانی میرود؟ چرا فقط باید ثروتمندان سوار ماشین خوب شوند؟ درست است که 50 میلیون پول ماشین نداریم ولی 13 میلیون تومان ماشین را که میتوانیم بخریم. چرا سراتو 13 میلیونی در نمایشگاه خودرو سر خیابان قیمتی برابر 49 میلیون تومان دارد؟ البته من به شما میگویم اختلاف قیمت تو جیب چه کسانی میرود: 1-دولت از طریق عوارض و گمرکی 120 درصدی 2-افراد ویژه که امتیاز انحصاری واردات دارند و با لابی گری، قانون ممنوعیت واردات شخصی را تصویب کردند تا خودشان ماشین 13 میلیونی را که حتی با تعرفه و عوراض 120 درصدی قیمتش میشود 30 میلیون را به قیمت 49 میلیون بفروشند.
  • مانی IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    17 0
    رانت و رانت خوری و ویژه خوری از سر و کول مملکت بالا میرود. چرا سوناتای 16 هزار دلاری در ایران باقیمت 65 میلیون تومان عرضه میشود. ننگ بر مال مردم خوران انحصار گر. از عصبانیت دیگر داریم می ترکیم.
  • بدون نام IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    13 0
    وقتی نوبت مردم میشه... واردات بد میشه، مضر میشه. پس اینایی که با مجوز سالی 60 میلیارد دلار وارد میکنند از کجا مجوز گرفته اند؟
  • بدون نام IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    19 0
    شما هایی که رفتید پول 405 و پراید دادید، اگر با دیدن این قیمت ها از عصبانیت منفجر بشید، نباید سرزنش بشید. رانت مگه شاخ و دم داره؟ این اختلاف قیمت ها حتی با تعرفه 120 درصدی گمرک هم درست در نمیاد.
  • بچه مشد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    24 0
    چه گناهي مرتكب شديم كه بايد اين خودروهاي آشغال و مزخرف رو با اين قيمتهاي سر به فلك زده سوار شيم در حاليكه بهترين خودروهاي دنيا با بالاترين كيفيت و قيمت نازلشون به مردم ما حرامه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اين در حاليه كه مصرف خودروهاي خارجي بسيار پايين تر از لگن هاي داخليه و بايد تاوان مصرف بالاي آنها هم بر صاحب خودرو تحميل بشه! خدمات پس از فروش هم كه ديگه واويلا!!!!!!!!!!!!!