بازیگر برنده اسکار در یک فیلم تلویزیونی براساس زندگی برنی مداف نقش این سرمایه‌گذار رسواشده را بازی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، رابرت دنیرو یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هم هست که اقتباسی از کتاب «حقیقت و عواقب: زندگی داخلی خانواده مداف» نوشته لوری سندل است.

دنیرو در کارنامه‌اش به دفعات نقش آدم‌های تبهکار را بازی کرده است، از دُن ویتو کورلئونه در «پدرخوانده: قسمت دوم» گرفته تا آل کاپون در «تسخیرناپذیرها».
 
اولین بار خبر ساخت این فیلم را هالیوود ریپورتر اعلام کرد و نوشته بود برای نوشتن فیلمنامه این فیلم از اطلاعات کتاب پرفروش «جادوگر دروغ‌ها: برنی مداف و مرگ اعتماد» نوششه دایان هنریک نیز استفاده می‌شود.
 
مداف به دلیل کلاهبرداری 41 میلیارد پوندی از هزاران سرمایه‌گذار در زندان آمریکا به سر می‌برد. فیلمنامه را جان برنهم شوارتز می‌نویسد. برنهم شوارتز نویسنده رمان «جاده خودداری» است که براساس آن در سال 2007 فیلمی با بازی خواکین فینیکس ساخته شد.
 
کتاب سندل با همکاری اندرو، پسر مداف و دیگر اعضای خانواده او نوشته شده است. اندرو و مادرش روث در شبکه‌های تلویزیونی کتاب را تبلیغ کرده‌اند و در برنامه «60 دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس نیز گفت‌وگوی مفصلی درمورد مداف و کتاب انجام دادند.
 
برنی مداف سال 2009 به کلاهبرداری خود اعتراف کرد، او در این کلاهبردرای از سرمایه‌گذارانِ داوطلب پول جمع‌آوری می‌کرد به این امید که به آنها سود برساند، درعوض مداف پول‌ها را به جیب زد.
 
برنی گفته بود او برای این کار از شمایی به نام «پونزی» (مشابه برنامه‌های شرکت‌های هرمی) استفاده کرده و از اوایل دهه 1990 آن را به کار برده است. مداف سر 16 هزار نفر کلاه گذاشت و به 150 سال زندان محکوم شد. طرح «پونزی» بزرگترین کلاهبرداری هرمی تاریخ آمریکا است.
 
شبکه اچ‌بی‌او در سال‌های اخیر به موفقیت‌های متعددی با ساخت فیلم‌های تلویزیونی براساس اخبار داغ روزنامه‌ها رسیده است. «بزرگتر از آنکه سقوط کنند» در 11 رشته جوایز اِمی (اسکار تلویزیونی) نامزد شد و «بازشماری» که سال 2008 ساخته شده بود و ماجرای انتخابات سال 2000 آمریکا را تصویر می‌کرد هم جایزه بهترین فیلم تلویزیونی را از اِمی دریافت کرد.
 
دنیرو به همراه کمپانی «ترایبکا» با اچ‌بی‌او در تولید فیلم همکاری می‌کند. ترایبکا که زیرنظر دنیرو و جین روزنتال فعالیت می‌کند در سال 1989 تاسیس شد و از سال 2001 جشنواره فیلم ترایبکا را راه انداخت. این کمپانی فیلم‌های «سگ را بجنبان»، «ملاقات با والدین» و «چوپان خوب» را تولید کرده است.
 
بی‌بی‌سی / 7 نوامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =