۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳

ایسنا نوشت:

در حالي که پيشتر شرکت خودروسازي ايتاليايي مازراتي از راه اندازي واحد فروش خود در ايران از سال آينده ميلادي خبر داده بود، آمار تازه منتشر شده حاکي از آن است که در مهر ماه امسال سه دستگاه خودروي مازراتي وارد کشور شده است.

 براساس آمار گمرک ايران طي مهر ماه سال جاري سه دستگاه خودروي سواري مازراتي به ارزش 270 هزار و 388 دلار وارد کشور شده اند. به عبارتي ارزش واردات اين سه دستگاه خودرو به بيش از 288 ميليون تومان رسيده است. اين سه دستگاه مازراتي به صورت مستقيم از ايتاليا وارد ايران شده اند. در همين حال پيش بيني مي شود طي ماه‌هاي آينده دهها دستگاه مازراتي ديگر نيز وارد کشور شده و پلاک گذاري شوند.

سخنگوي شرکت مازراتي اواسط شهريور ماه سال جاري با اعلام خبر راه اندازي واحد فروش اين شرکت در ايران از سال آينده ميلادي توضيح داده بود که مالكيت نمايندگي اين شرکت در تهران بر عهده مازراتي نخواهد بود و اين شرکت ايتاليايي ترجيح مي‌دهد فروش محصولاتش را در ايران از طريق يک نماينده انجام دهد.

مازراتي يک برندهاي وابسته به بزرگترين خودروساز ايتاليا، فيات بوده و برنامه‌ريزي کرده تا فروشش را در بازارهاي نوظهور از جمله ايران افزايش دهد. مازراتي خودروهايي مانند گرند توريسمو را توليد مي‌كند كه هر يك از آنها بيش از 100 صد هزار يورو قيمت دارند.

مازراتي تعداد نمايندگي‌هاي فروش خود را در دنيا به 250 واحد رسانده است. اين شركت‌ نمايندگي‌هايي در لهستان، سوريه و اسرائيل دارد.

مازراتي تنها مالكيت مستقيم نمايندگي‌هاي خود را در اروپا در اختيار دارد. در نيمه نخست سال 2011 فروش مازراتي در دنيا به سه هزار و 213 دستگاه رسيد. درآمد اين شركت نيز در همين مدت به حدود 303 ميليون يورو رسيد. سود عملياتي اين شركت نيز بالغ بر 18 ميليون يورو شد.

شرکت خودروسازي مازراتي در اول دسامبر سال 1914 ميلادي در بولونياي ايتاليا پايه گذاري شد. براساس آمار توليد اين شرکت در سال گذشته ميلادي به پنج هزار و 675 دستگاه رسيد. درآمد اين شرکت در سال قبل 586 ميليون يورو اعلام شد. اين شرکت تنها 696 نفر نيروي کار دارد. گروه فيات، بزرگترين خودروساز ايتاليا از سال 1993 ميلادي مالکيت مازراتي را در اختيار گرفت.

از سوي ديگر براساس برخي گزارشهاي منتشر شده قرار است مازراتي کواتروپورت شامل سه مدل 2.4 ليتري (استاندارد پايه)، 7.4 ليتري S و 7.4 ليتري GTS وارد ايران شوند. همچنين براي واردات چند مدل از خودروهاي گرند توريسمو و گرند کابريو نيز برنامه ريزي شده است.

مازراتي‌ها با موتورهاي 2.4 و 7.4 ليتري از حدود 300 اسب بخار تا حدود 450 اسب‌بخار قدرت دارند. به اين ترتيب خودروهاي مازراتي در بازار ايران رقبايي مانند بي.‌ام.‌و سري هفت به همراه بنزهاي کلاس S و پورشه‌هاي کاررا و پانامرا را در پيشرو خواهند داشت. از سوي ديگر گزارش شده که مرکز خدمات پس از فروش خودروهاي مازراتي نيز در حال احداث در شمال تهران است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    4 1
    خوش به حال پولدلرا!!!
  • بدون نام US ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    2 1
    عکس نداشت؟