روزنامه ایران نوشت:

قضات دیوان عالی کشور حکم اعدام عاملان قتل تاجر آهن و خانواده‌اش در ویلای شماره13 محله «گلسار» رشت را تأیید کردند.
براساس محتویات پرونده، «سجاد»، «شایان» و «سبحان»، 15 مهر سال گذشته با طرح نقشه قبلی، وارد خانه تاجر آهن شده و «فرزاد»- 46ساله-، همسرش «ساریه»- 44ساله- و پسرش «پرهام»- 17 ساله- را به طرز هولناکی از پا درآورده و گریختند. سرانجام 38روز پس از جنایت، کارآگاهان با ردیابی‌های ویژه پلیسی، «شایان» - برادرزاده تاجرآهن- و دو همدستش را در این جنایت دستگیر کردند. متهمان نیز در بازجویی‌ها به قتل با انگیزه انتقام و سرقت اعتراف کردند.
با تکمیل تحقیقات مقدماتی و بازسازی صحنه قتل‌ها، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه12 دادگاه کیفری استان گیلان فرستاده شد. «سجاد»- متهم ردیف اول- در جلسه محاکمه گفت: «مدرس زبان انگلیسی بودم و به هیچ‌عنوان قصد کشتن هیچ‌کس را نداشتیم. بلکه فقط برای رسیدن به آرزوهایم ناخودآگاه کور شده و دست به چنین جنایت هولناکی زدم. عصر روز حادثه همراه «شایان» و برادرم راهی خانه تاجر آهن شدیم. پس از ورود، «پرهام» و مادرش را در خانه تنها دیدیم. بنابراین با سیم تلفن دست و پای آنها را بسته و هر دو را به اتاق خواب منتقل کرده و منتظر پدر خانواده نشستیم. ساعاتی بعد وقتی «فرزاد» وارد خانه شد او را نیز غافلگیرانه دستگیر کرده و 20 میلیون تومان پول نقد خواستیم اما او مدعی شد در خانه پول ندارد اما گفت می‌توانیم 8 میلیون تومان از گاوصندوق محل کارش برداریم. با این حال آنها را به قتل رسانده و پس از سرقت یک میلیون و 800هزار تومان پول نقد، چند عدد کارت اعتباری، کارت سوخت، سه دستگاه گوشی تلفن همراه و چند فقره چک از محل فرار کردیم. حالا هم اتهام قتل «ساریه» و «پرهام» را قبول دارم اما در قتل «فرزاد» معاونت داشتم چرا که «شایان» او را کشت. ضمن اینکه در این مدت فقط کابوس می‌بینم و از خانواده قربانیان می‌خواهم مرا ببخشند و یک فرصت دیگر برای زندگی به ما بدهند!
قاضی لسانی رئیس دادگاه، پس از شنیدن اظهارات متهمان و وکلای مدافع‌شان، ختم رسیدگی به پرونده را اعلام و همراه مستشاران وارد شور شد. آنها سپس «سجاد» را به اتهام مشارکت در قتل عمدی «ساریه» و «پرهام» به دو بار قصاص و معاونت در قتل «فرزاد» به حبس و به اتهام سرقت، به زندان محکوم کردند. «شایان» نیز به اتهام قتل عمویش به قصاص و به‌خاطر معاونت در قتل و سرقت به زندان محکوم شد. «سبحان» نیز به‌خاطر معاونت در سه فقره قتل و سرقت، به حبس ابد محکوم شد.
با صدور حکم متهمان، وکلای آنها به رأی صادره اعتراض کرده و پرونده برای بررسی نهایی به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. قضات شعبه ششم دیوان‌عالی کشور پس از بررسی پرونده حکم مجازات متهمان را تأیید و پرونده را به دادگستری گیلان فرستادند.
28245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    1 2
    زود تر حکم رو اجرا کنید،این حیوونا بیش از این نباید اکسژن حروم کنند
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    2 1
    وقتي قاتل مشخص شد اينهمه بدرازا كشيدن محاكمه و اعدام قاتلان چه مفهومي دارد ؟؟همون لحظه حكم را صادر كنند و تمام هي كشش ميدن كه چي بشه
  • بدون نام IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    0 1
    با اعدام نمیشه کسی رو ادب کرد این کار یعنی پاک کردن صورت مسءله اگه این اتفاق برای شما میفتاد دوست داشتین چه حکمی واستون صادر کنن