مهر نوشت:


مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: براساس آمارهای موجود 19 استان در زمینه باروری پایین تر از سطح استاندارد قرار دارند که زنگ خطری برای رشد منفی جمعیت کشور است.

علی اکبر محزون  افزود: براساس آمارهای جمع آوری شده در 6 ماهه اول سال جاری میزان زاد و ولد و تولد در 19 استان کشور زیر سطح جانشینی قرارگرفته و میانگین شاخص رشد به 1.8 درصد رسیده درحالی که باید 2.1 باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان باروری کل در تهران کمتر از استانهای دیگر است، تاکید کرد: طی این مدت میزان شاخص باروری در استان تهران 1.4 درصد است.

به گفته مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور ، براساس آخرین آمارها استانهای مرزی و برخی از استانها مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان سمالی، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد دارای بیشترین میزان زاد و ولد هستند.

محزون گفت: کاهش میزان زاد و ولد در استانهای کشور زنگ خطری است برای اینکه جمعیت کشور به رشد منفی نزدیک شود.
 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسل 50 IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    24 4
    شما نگران کمیت جمعیت هستید یا کیفیت جمعیت؟ 150 میلیون نفر دیگر هم اضافه بشوند تا با همدیگر این هوای آلوده را تنفس کنیم و کیف کنیم که نسل ما منقرض نشد.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    13 3
    باید به فکر جایگزین مبارزان با افزایش جمعیت با نیروهای تخصصی رزمنده البته با حقوق کافی نمود. بعید میدانم خانواده ای حاضر باشد تک فرزند خود را با کلاشینکف و تانک t52آنالوگ و کنترل هوایی بصری و آرپیچی 7 و بدون حفاظ و امنیت کافی بفرستد دشمن را نابود کند و به راحتی شهید شود با هواپیماهای بی سرنشین با هر موشک برای 1000 نفر با کنترل ماهواره ای از صحرای نوادا و تگزاس و مرکز نیویورک با حرکات موس و کلیک کردن بر آن بدون اینکه در خطر باشد و دیده شود توسط بمب افکن بی سرنشین گلوبال هاواک... . ......
  • با کدام پول IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    25 2
    درتهران خرج یک بچه ماهی چقدر است اگه کاملا سالم باشد ؟ حداقل 1 میلیون در ماه بله و چه کسی می تواند در تهران بچه دار شود جز آدم پول دار یا بی فکر
  • بدون نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    25 0
    نگران نباشید. رشد جمعیت استان های مرزی و محروم، تاثیرش را خنثی میکند. در مورد کاهش رشد جمعیت، اساسا نمی شود کاری کرد. چرا که مردم خودشان بهتر می دانند چکار کنند. کشورهای غربی هم این مشکل را دارند که دست به مهاجر پذیری میزنند.
    • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      4 0
      دقیقا ! اما نتیجه؟ بحران فرهنگی - جرم - حاشیه نشینی - گروه های تجزیه طلب - ......
  • بدون نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    41 1
    با این بیکاری و هزینه بالای زندگی در ایران کسی هنر کند متأهل شود بچه پیشکش
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    28 3
    بهتر.من اگه تو بهترین شرایط هم زندگی می کردم حاضر نبودم بچه دار بشم.اگه فقط به گذشتمون نگاه کنیم و ببینیم که چقدر سختی کشیدیم تا به اینجا رسیدیم آیا واقعا حاضر میشیم که بچه ای به دنیا بیاریم و باعث بشیم که این همه سختی بکشه تویه این دنیایی که پر از نا امنی و بدبختی و ... هست؟؟؟!!!
  • بدون نام DE ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    13 5
    وقتی بازیکنان این کارا رو میکنند دیگه زن نمیگیرند که بچه دار شن
  • يک پدر IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    6 2
    با وجود اين همه بحران اقتصادي و وضع معيشتي مردم خوب دوست دارين رشد جمعيت مثبت هم باشه اگر مي خواهيد به اون بحراني که شما در فکر هستيد نرسيم بايد به فکر اشتغال و در آمد جامعه هم بود رو هوا حرف زدن خيلي راحته . هر موقع تونستيد اين معضلات رو حل کنيد و اين مهم و اساس نيز خواهي رسيد . اول مشکلات اقتصادي رو حل کنيد بعد به فکر مسائل ديگه باشيد . بچه که دنيا بياد با هوا که سير نميشه و با برگ درختان هم پوشيده نمي شه و با اکابر هم تربيت نميشه عزيز ان همه اينا خرج داره . و با اين خرجها نمي شه بچه دار شد . بچه رو بياري به امونه خدا رها کني بهتره يا روش سرمايه گذاري کني و آينده شو بسازي . خوشبختانه مسئولين هم که به فکر خانواده ها نيستن و فقط حرف مي زنن . يه کم از کشورهاي ديگه الگوبگيريد ..............
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    18 2
    يعني تورم و گراني، خشونت و اعتياد، تصادفات جاده‌اي سالي 24 هزار نفري، دلار 1515 توماني، سكه 620 هزارتوماني، ركود توليد و واردات از چين و... بحران به حساب نمي‌آيند ولي كاهش نرخ رشد جمعيت بحران محسوب ميشه!
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    3 1
    این دخالت در خصوصیترین بعد زندگی مردم است. دولت اگر خیلی نگران کاهش جمعیت است مشکلات معیشتی مردم را حل کند تا آنها درمورد این گونه مسائل خود تصمیم بگیرند نه اینکه درس تنظیم خانواده را از برنامه درسی دانشگاه حذف کند.