بعد از سناریو سازی آمریکایی ها بر ضد ایران مبنی بر اینکه قصد داشته اند سفیر عربستان در آمریکا را ترور کنند، رژیم صهیونیستی ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است.

 

 

 

این مسائل سبب شده تا رسانه های غربی در آستانۀ انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران جنگ روانی شدیدی را به راه بیندازند.  هر یک از روزنامه ها و نشریات فراخور سیاست ها و رویکردهای خود در تلاش برای بزرگنمایی احتمال درگیری نظامی میان ایران و اسراییل هستند. در حالی که معادلات موجود در منطقه تحقق گزینۀ نظامی را دور از ذهن می سازد، احتمال وقوع چنین سناریویی بیش از هر چیز می تواند ضربۀ بزرگی به منافع غرب و هم پیمانان منطقه ای آن باشد.
تیتر و تحلیل برخی از روزنامه های خارجی در خصوص احتمال درگیری نظامی بین ایران و اسراییل را در ذیل می خوانید. 
 

روزنامه ها
واکنش ها
 
وزارت دفاع انگلستان اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا قصد دارد روند سریع تری به تصمیم گیریها در مورد پرونده هسته ای ایران بدهد و این احتمال وجود دارد که گزینۀ آتی، حمله موشکی به تأسیسات ایران باشد.
 
 
تمرینات نظامی و موشکی اسراییل این روزها این ترس و واهمه را ایجاد کرده است که اسراییل خود را برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران آماده می کند.
 
حمله به تأسیسات هسته ای ایران در حالی در اسراییل مورد بررسی قرار می گیرد که به موازات آن تلاشهای دیپلماتیک برای حل بحران هسته ای ایران در جریان است و قرار است روز سه شنبه گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای منتشر شود.
 
مقامات اسراییل چند وقتی است که گزینۀ حمله نظامی به ایران را در دست بررسی دارند. مئیر داگان، رییس سابق موساد چندی پیش جزئیاتی را در خصوص برنامه ها و اهداف نتانیاهو در خصوص حمله به تأسیسات ایران فاش کرده بود.
 
اسراییل گزینۀ نظامی را تنها راه حل موجود برای پرونده هسته ای ایران می داند.
 
در آستانۀ انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، بخش قابل توجهی از مقامات اسراییلی، گزینۀ نظامی را تنها راه حل موجود برای پرونده هسته ای ایران می دانند. سفر لئون پانتا در ابتدای ماه اکتبر به اسراییل نیز با هدف بررسی گزینۀ نظامی به ایران بود.
نه آمریکا و نه اسراییل برنامه ای برای حمله به ایران ندارند. تنها دلیل این تبلیغات، تحت فشار قرار دادن ایران بر سر پرونده هسته ای و اطمینان خاطر دادن به کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص برنامه هسته ای ایران است. 

 

ترجمه: زهرا خدایی
26349
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 108
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    72 33
    من شخصی سیاسیی نیستم ولی همینقدر میدانم که در صورت کوچکترین خطایی توسط اسرائیل ممکن است این کشور برای همیشه از نقشه محو گردد و احتمال این حمله را بسیار بعید میدانم ولی از انسان احمق انجام هر کاری بعید نیست
    • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
      20 2
      من اطمینان دارم حمله حداقل از طرف اسرائیل انجام نمیشه.متاسفانه آنقدر رسانه های ما سفارشی نویس شدن که حیفشون میاد یه کم از بحرانهای داخلی و خارجی اسرائیل بنویسن.اسرائیل توان ورود به هیچ جنگی رو درمنطقه نداره چون با اولین گلوله ای که شلیک کنه هم از درون و هم از مرزهای خارجی همسایه به آتیش کشیده میشه و لازم نیس ایران یا هر کشوردیگه ای تلافی کنه.اسرائیل به شدت الان در حال مقدمه چینی برای جبران شکست در جنگش با لبنانه و بالاخره باید بین دو جبهه نیروهاش رو تقسیم کنه.
  • بدون نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    25 46
    خلاصه کاری کنید موشکها بتوانند از کمین رادار x باند رد شوند و از پدافند لیزری آمریکا و گنبد آهنین و سیستم آرو 2.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    24 13
    مبارکه
  • بدون نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    36 10
    نصف لينكها فيلتره.
  • ali IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    69 70
    گوش به فرمان اقا هستيم. اسرائيل هيچ وقت اين غلط زيادي رو نميكنه اگر كرد بلائي سرش مياريم كه ديگه هوس حمله به ايرانو نكنه.ره سپار ولايت تا شهادت.
  • علیرضا IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    69 38
    تا ما هستیم نمیگزاریم لحظه ای به این مرزو بوم چپ نگاه بشه . حمله که سهله
    • ميثم IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
      34 5
      سلام دوستاني كه راي منفي به اين نظر دادن يعني اگه كسي به كشورتون ( با تمام مشكلاتش ) حمله كنه شما ميشينيد تو خونه نگاه ميكنيد ؟
    • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
      17 40
      توي خونه نشستنش خيلي بهتر از جون دادن واسه هيچ و پوچه !
  • بدون نام IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    22 8
    جوک قشنگی بود
  • ایزد IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    25 9
    شاید برای تو و من زندگی، نشاط خوب و خوش است ولی کسی که بر روی قایقی تمام وجودش سوخت ولی تا لحظه اخر شلیک کرد برای او زندگی چطور بود .یاد سرداران ملی ایرانی گرامی....بدانید سنگ بزرگ نشانه ی ضعف و نزدن است ...ما نه انتی لیزر داریم نه... (البته در حدمعمول داریم) .... ما خدا را داریم که به ما قدر فکر و ایمان و توانایی داده است ...هر کس الگویی از میان سرداران ایران دارد... یکی اریو برزن ..کورش...بابایی ...همت ... سردار جنگل .. رییسعلی دلواری...ستارخان ...چمران...و بزرگان...داریوش و....ما اینها را داریم الگویمان اینهاست ....پس ترس بی معنی است.
  • اهورا IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    31 10
    الله و اکبر الله واکبر جانم فدای ایران وایرانی به الله قسم تا جون دارم و تا خون در رگهامه ..ایران سرزمین من خانه من ناموس منست اگر بیگانه ای بخواد حمله کنه بازهم اسلحه بدست میگیرم و از ان دفاع میکنم تو جنگ ایران و عراق دیده ام چه بر سر ایران و ایرانی امد تو جنگ امریکا وافغانستان(طالبان) دیده ایم ایا عراق به دموکراسی رسید چه شد هشت سال فقط ثروت عراق رو بردند...ایرانی ایرانی باش یا حق
  • ايراني IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    11 50
    البته بايد بدونيم كه اسرائيل هم واي نميسه تماشا كنه!طبيعتا ممكنه نقشه ايران يا تهران هم از كره خاكي محو شه!
    • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
      12 6
      برو گم شو
    • عمار IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
      9 1
      بي غيرت اسمتو عوض كن نام ايران رو نجس نكن. بي شرف وطن فروش اونا همينو ميخوان كه ما بترسيم و به جون هم بيفتيم. ايراني ميميرد - ذلت نميپذيرد .
    • جواد.طبس IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
      3 0
      ببین بچه جون تو ایرانی نیستی وطن فروشی. 30سال پیش هیچ غلطی نتونستن بکنن تمام دنیا پشت عراق بودند چی شد.8سال دست خالی جنگیدیم پیروز شدیم.من سربازی معاف شدم تک پسر هم هستم ولی باورکن به محض اینکه کشوری به ایران حمله کنه میرم و میجنگم ترسی هم ازمردن ندارم. تو بهتره بری قایم شی وخودتو باپوشک بچه ببندی چون میترسم خودتو خراب کنی فهمیدی.خاک دو عالم برسر ادمهایی مثل تو.
  • علي IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    26 16
    آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند چه برسد به اسرائيل كه حباب روي آب است
  • بدون نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    25 16
    تا زمانی که روحیه شهادت طلبی توام با شعور در این مردم موج می زند به گفته امام آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • سیاوش IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    12 9
    این بستگی به توان نظامی ایران دارد آیا قبل و بعد از حمله موضع ایران قوی است یا نه؟ واقعه 11 سپتامبر را بیاد بیاورید که دو هفته در نماز جمعه مرگ بر آمریکا نگفتند که این نشانه ضعف ایران بوده است شایدم در این مورد هم همین کار را بکنند
    • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
      21 14
      برای گفتن مرگ بر آمریکا نیاز به دستور کسی نداریم تو دلمون هر روز به دولتمردان آمریکایی مرگ می فرستیم و آرزوی رسوایی و نابودیشان را می کنیم.
  • بهبود IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    23 3
    چقدرخوبه اینقدر به درک و شعور ادما احترام بذاریم که همه بتوننن با دانستها شون تصمیم بگیرن نه اینکه با این فیلتر کردنا و بستن همه خبرهای دنیا ملت رو وادار کنیم به درستی آنچه کا ما میگیم. سوال اینکه آیا در زمان جنگ تحمیلی یا انقلاب آمریکا و اسرائیل که تو کشور ما جولان رسمی میدادن سایت و ماهواره هم نبود نتیجه چی شد؟ مطمئن با شیم اگه بااین مردم یه ذره مهربون باشیم آمریکا که هیچی مریخ رو هم فتح میکنیم. به امید آن روز..
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    42 8
    نه آمریکا ونه اسرائیل هیچکدام به ایران حمله نمی کنند ، این فقط یه مانور تبلیغاتیه
  • علی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    26 17
    من یه پیشنهاد برای مسئولین دارم ما الان در ایران فصل زرشک چینی را آغاز کردیم بهتر است یه چندتا بسته از این زرشکهای آبگیری را برای این اسرائیلی ها بفرستیم شاید بخورند و بعد خون به مغزشون برسه . در ضمن یه جواب هم برای اسرائیلها دارم " زرشک "
  • محمد IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    24 13
    آخه یکی نسیت به این اسرائیلی ها بگه " بابا جان یکی تهدید کنه که حداقل روی کره جغرافیایی از یه پهنه گسترده ای برخوردار باشه آخه شما که یه کف دست هم نمیشین هر ایرانی هم لازم نیست یه سطل آب بریزه تا شما ها نابود بشین اگه هر ایرانی یه آب دهن هم بندازه بازم زیاده " آخه دشمن از این نادون تر نوبره دیگه !!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    30 18
    بزارید جنگ بشه بمیریم از دست این زندگی از اینکه هر روز بمیریم بهتره که الان دو ماهه که دندون درد دارم و هرشب دارم از درد دندون میمیرم ولی پول ندارم حتی دندونم رو بکشم چه برسه به اینکه پُرش کنم
    • آ IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
      11 3
      دوست عزيز شما فكر كرده اي كه در 8 سال جنگ چه امكاناتي وجود داشت؟آنروز ها حتي خيلي از مردم در آلونك ها زندگي مي كردند اما امروزچي؟رزمندگان با سلاح هاي زوار در رفته ي دوران جنگ جهاني دوم نه تنها با عراق بلكه با غول هاي جهان نيز جنگيدند و امروز كه الحمد و لاله......................
  • سعید IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    22 35
    بزودی باید فرار کنیم به افغانستان
  • بدون نام CH ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    22 35
    قدیم به بهانه وطن پرستی و ناموس و کلید بهشت که طرف می داد دست بچه ها! ملت می رفتن جنگ، الان نه وطن پرستی مونده نه کلیده جواب می ده نه مردم دیگه اخلاق و ناموس می شناسند کی میره جنگ؟ جوان های شیره ای و یا سرخورده و افسرده؟!ای ول بابا
    • نهان IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
      23 6
      دوست عزیز بزار جنگ بشه خودت میبینی همین شیره ای ها که خودت هم یکیشونی چه طور دمار از روزگارشون در میارن
    • محسن IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
      4 1
      تو که شیریه ای هستی نیا چون ایران خیلی کسایی مثل کورش کبیر داره عزیز
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    12 16
    مردم ایران باید متحد و یکصدا در هر نقطه ای که وجود دارند برعلیه تصمیمات سیاسی ازانس ونظرات مستکبرانه وخودخواهانه اوباما قیام کنند وحتی مانع ورود ازانس دروغگو به کشور شوند تا زمانیکه دست از دروغگویی بردارند و اقای اوباما بهتر است که مشکلات کشورشان را فرافکی نکنند تا دلار موقت به نزدیک 2000 برسد . و نظری هم به بمبهای اتمی خود بیاندازند که بزودی به واسطه بلایای طبیعی بر سرشان خراب خواهد شد.وچرا امریکا صادقانه نمی گوید که کشورش توسط بلایای طبیعی درایندهای نزدیک روبه نابودی است وبه همین دلیل سعی می کند تا نیروهای نظامی اش را به بهانههای مختلف در کشورهای دیگر مستقر می کند و بمبهلیش را در اروپا و یا کشورها ی ... اشکار وپیهان -پخش می کند وبهتر است بمبهایش را ازبین ببرد واز کشورهای دیگر کمک بگیرد .
  • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    24 18
    گوش به فرمان رهبري هستيم اسراييل را محو كنيم
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    24 16
    اسرائیل تنش یه ذره میخواره.سرش برا گردنش سنگینی میکنه.
  • اصغر IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    23 17
    اسرائيل نداريم يهوديان صهيونيزم هستند كه هيچ غلطي نمي توانند بكنند....اصلا اسرائيل وجود ندارد. اينقدراسرائيل اسرائيل نكنيد فكرميكنند آدمند؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    27 20
    به اسرائيل از همين جا اعلام ميكنيم: آب زرشك....... چنين كار احمقانه اي انشاالله باعث نابودي كامل اسرائيل و از بين رفتن رؤياهاي پوچ بيگانگان و طبل تو خالي ادعا و غرور كاذب آنها خواهد شد. اللهم عجل لوليك الفرج
  • مجتبی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    27 24
    کاش حمله میکرد تا ماهم بهانه ای برای نابودیش داشته باشیم وبرای همیشه از صحنه حذفش میکردیم.....
  • ايراني IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    28 10
    مطمئن باشيد اگر اسراييل ياهركشور ديگر توانش راداشتند حمله ميكردندانها ميدانند كه چنين غلط بزرگي در توانشان نيست
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    27 22
    برادر من اسرائیلی ها 100 تا کلاهک هسته ای دارن می دونی یعنی چی؟
    • barmia IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
      24 6
      دوست عزيز كشوري كه آلوده به راديو اكتيو بشه ، بدرد چه كشوري يا چه دولتي ميخوره ؟ تازه يادتون نرفته كه وقتي رياكتور هسته اي روسيه منفجر شد ، آثار راديو اكتيوش تا سويد و فرانسه و غرب اروپا رفت . آمريكا يه بار از بمب هسته اي استفاهده كرد ، كافيه . مطمين باش بمب اتم بدر هيچ كدوم از اين كشور ها نميخوره . آمريكا 30 سال تلاش كرده تا مردم ايران رو از هم جدا كنه . منظورم مسايل انتخابات 88 . حالا اگه جنگ بشه مطمين باش همه ي مردم دست به دست هم ميدن و موسوي و سبز و 88 .... رو به طور كامل فراموش ميكنند . كه امريكا نميخواد اينطوري بشه . در اين مورد كامل فكر كنيد .
    • بدون نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
      18 6
      شما هم مطمئن باش کلاهک هسته ای امروزه فقط یک ابزار بازدارنده است.
    • بدون نام IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
      9 6
      یعنی یه هدف خوب برای موشکهای ایران
    • masih US ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
      2 2
      یعنی ما میمیریم
  • سیاوش IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    22 15
    درصورت اولین حمله ایران باید تمام خاک این کشور نحس رو در همان لحاظات اول با موشک بزند و نرود دنبال سازمان ملل و بگوید اینا ما را زدند اینا خاک ما را مورد هجوم قرار دادند، اگر این کار را بکنند وای به حال کشورمان. اگر 1 موشک زدند ما باید100 تا بزنیم .
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    20 16
    اینا فکر کردند اینجا افغانستانه عراقه یا لیبی یا غیره نمیدونند اینجا هنوز غیرت نمرده که یک بی غیرتی بخواد نفس بکشه ریز میبینمشون جرات دارند حمله کنند به ولای علی تا اخرین قطرهی خونم میجنگم واز دنیا سرزمین شیطان رو محو میکنم ما فرزندان فرزندان ای هستیم که امام گفت سربازهای من در قنداق هستند
  • عادل عبدالملکی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    23 18
    از بعضی از دوستان میخواهم منفی بافی نکنند و ترس به دل خود راه ندهند شما در چنگ 33 روزه اسرائیل بر علیه حزب الله لبنان را دیدید اسرائیل از هم ما بهتر میداند حزب الله لبنان قطره ای از قدرت ایران است اگر اینبار اسرائیل به راستی حماقت کند و به ایران حمله مناید وعده بنیانگزار انقلابمان حضرت رو الله به اینه برای همه اشگار خواهد شد و بنده و شما انگاه به خود خواهید بالید که وعده الهی گونه حضرت امام را به چشو خود خواهیم دید که اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد این نه وعده رهبر است بلکه وعده الهیست ولی این را هم بدانیم اسسرائیل و امریکا انگونه که بعضی ها فکر میکنند انقدر احق نیستند که نابودی خود را تسریع بخشند مگر 8 سال چنگ ما با 60 قدرت نچنگیدیم که اکنون از اسرائیل بترسیم جوانان ما زنده اند
  • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    23 3
    دیگر این تهدیدها به لطیفه هایی تکراری و مسخره تبدیل شده اند. خوب بود تیتر میزدید :"برای اولین بار در خاورمیانه: هزارمین تهدید حمله به ایران هم کلید خورد!"
  • kkkkk IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    28 6
    کاش زودی حمله کنن.حوصله ندترم درس بخونم.دنبال بهانه میگردم
  • مهران IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    34 6
    روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی تصریح کرد: اولین موشکی که از «تل آویو» به ایران اصابت کند، اسرائیل باید خود را برای دریافت بیش از 15 هزار موشک در عرض چند دقیقه آماده کند و یک رژیم فلج باقی می ماند که غرب برای جابجا کردن آن باید از ویلچر استفاده کند.
  • خارجی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    28 13
    ناتن یاهو عجب خری یه آه یه حرف دیگه بزنه دهنشو سرویس می کنیم خیال کرده ایران خونه خالشه!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    13 9
    این نظرات غیر کارشناسی به چه کارتون میاد.ما 2 هیچ از اسرائیل می بریم !!!!.انگار بازی سطل آشغال سازی تبریز با ...!!!
  • رسول IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    22 11
    خیلی دوست دارم با اسرایل جنگ کنیم.
    • حمزه IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
      19 3
      از قدیم گفتن ((بز وقتی بیچاره میشه که نون چوپونو میخوره)). شاید اسرائیل رل چوپونو میخواد بازی کنه. اما اگر به تیتر روزنامه اسرائیلی((اگر ما یک موشک بزنیم ایران 15000موشک خواهد زد))نگاه کنیم ، می بینیم که این فریاد و رجز خوانی از شلوار خیس پای مسئولین اسرائیل است نه توان حمله شان به ایران.
  • بدون نام NL ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    19 5
    تهدید اسرائیل از قدرتش نیست از ضعفشه
  • samkia IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    18 2
    شهر در امن و امان است . اما اين تحريم ها و تحريم هايي كه در راه است از صد تا كشت و كشتار بدتره ها. ولي عزيزان اتحاد رمز پيروزيست
  • بدون نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    17 4
    مرگ بر اسرائیل اینا همش هارت و پورته . اسرائیل هیچ غلطی نمی تونه بکنه . اونا تمام زورشون رو در مقابل حزب الله زدن که حتی نیم متر هم از خاک لبنان رو نتونستن بگیرن . ایران که جای خود داره .کافیه فقط اسرائیل یه حرکت اشتباه بکنه اون وقت دیگه حتی یه دونه صهیونیست هم تو فلسطین اشغالی زنده نمی مونه . اسرائیل باید بدون جوانان ایران هنوز غیرت دارن .
  • بدون نام IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    16 7
    اگراون ماروبزنه ماهم اونو ميزنيم
  • منتظر موعود IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    19 7
    این جنگ رخ خواهد داد و جنگی فراتر از تمامی تصورات خواهد بود منتظر باشید و خود را آماده کنید
  • سارا IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    10 3
    من از جنگ می ترسم. توروخدا انقدز جنگ جنگ نکنین. سی سال زحمت کشیدیم به این جا رسیدیم و یعنی دوباره همه چی می خواد خراب شه؟؟؟؟ ای خدا به دادمون برس....
    • مجید IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
      11 4
      نگران نباش خواهر من، وقتی هدف رضای خدا باشه جون ما کم ارزشترین چیزاست. شرافت داشتن و نبودن بهتر از نداشتن و بودنه.
  • محمد IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    17 3
    سلام اسراییل هم گاهی یه حرفایی می زنه که شبیه جکه چون من می دونم نه خودشو در قد و اندازه های ایران می دونه نه میل به جنگ با ایران داره اون به این امیدواره که ناتو یه همچی کاری بکنه و امریکا مستقیما وارد جنگ بشه اونوقته که من می دونم یه سری تکنولوژی های پیشرفته نظامی ایران و امریکا رو میشن
  • علی US ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    22 5
    گه خورده اسرائیل مرگ بر آمریکا
  • علی US ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    26 9
    اخه نتانیاهو احمقه بی خاصیت بی شرف فک کردی ما خرریم که توئه بی شرف به کشورمون حمله کنی دهنتونو سرویس می کنیم آشغاله بی خاصیت اسرائیلو با خااک یکسان می کنیم
  • مينا IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    13 5
    جنگ هميشه بده خدا نصيب نکنه بجز بدبختی نتيجه ای نداره دوران جنگ تموم شده گفتگو می تونه همه چيز رو حل کنه.
  • شعیب IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    13 4
    چه غلط ها
  • احمد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    13 5
    منم شخصی سیاسی نیستم فقط اینو میدونم اگر اسرائیل 100 تا کلاهک هسته ای دارد ما میلیون ها حسین فهمیده داریم
  • روح الله IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    14 4
    اللهم عجل لوليك الفرج
  • ایرانی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    17 4
    70 % جمعیت اسرائیل توی تلاویو هستن که وسعتی اندازه تهران داره !! به راحتی فلج می شه . جنگ روانی هستش. من که از وقتی یادمه این مثال بوده.
  • مجید IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    15 5
    اگر حمله کنند به یاری خدا اسرائیل را شخم می زنیم
  • داریوش IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    6 7
    اگر جنگ بشه دوباره شکل جنگ مسحیان و مسلمانان را به خود خواهد گرفت ولی امیدوارم تاییدیه برای پیشگویی براساس سال 2012 نباشه
  • ایمان IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    11 8
    به یاری خدا مثل 8 سال جنگ تحمیلی این دفعه ما نسل سومی ها پیش بینی امام (ره) را در مورد نابودی اسراییل جنایت کار محقق میکنیم.
  • داریوش IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    9 4
    حال بچه یه چرتی پرونده شما هم وطنان دلاور خودتونو نارحات میکنید تازه اگه جنگ هم شده لازم نیست کل کشور را درگیر کنیم یکی از روستاهای کشورمون هم برای مقابله با اونا کافی آخه مگه تلاویو چقدر انازه کوچکترین شهرستان ما هم نیست آخه یه رحمی کنید یه کشور به این وسعت کاجا ریقولی جا به نام تلاویو کجا .اصلا تلاویو گجاست؟
  • نهم IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    6 22
    فقط یک شات 1 ساعته با اسلحه هارپ تو قلب تهران تهران رو با خاک یکسان میکنه ای مدعی ها
    • علی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
      9 3
      این زرها رو برای افراد مرعوب و ترسویی مثل تو میزنند که از همین الآن باروبندیلت رو بستی که بری تعطیلات و احتمالا از اون دست آدمهایی هستی که ندای کورش کورشت و ایران ایرانت گوش فلک رو کر کرده.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
      8 3
      راست می گه بابا اینقدر هم آدم ترسو می شه ؟ مگه با خاک یکسان کردن الکیه؟ صد تا بمب اتم می خواد تا تهران با خاک یکسان بشه . اصلا ترس می اندازن که شما جرئت نکنی فکر رویارویی کنی والا بمب اتمی ژاپن هم جایی رو با خاک یکسان نکرد.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    14 3
    بابا اسراییل کیه! کاش یه بار بتونیم مثل خیلی سال ها پیش قدرتمندی خودمون به رخشون بکشیم. مردم ایران همشون ایرانی واقعی هستند هر چند خیلی مشکل داریم ولی وجب به وجب میهنمان را حفظ می کنیم . فکر کنم شورای ملل و ... شده حلسه کشورگشایی یه سری اروپایی دیوونه که معلوم نیست سر جلسه چرا یکدفعه سر جنگ را باز می کنن . اصلا نظر من اینه که بایست بهترین و قویترین سلاح ها را ما هم می داشتیم تا اینقدر تهدید نمیشدیم مثل آمریکا.
  • {@} IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    10 7
    اسرائیل اگه بخواد به ایران حمله کنه هیچ وقت تنهایی حمله نمیکنه که شما دوستان این قدر رجز خوانی می کنید که اسرائیل کوچیکه و ..... . اسرائیل به همراه آمریکا و تمامی کشورهای اطراف (افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، امارات و بقیه کشورهای عربی) قدرت کمی نیست. اونا وقتی حمله رو آغاز می کنن که میبینن ما از داخل افتادیم به جون هم. چشاتونو باز کنید. مراقب باشید ظهور نزدیک است.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    17 2
    چـو ایــــــــــــــران نباشد ************* تن منم مباد
  • مهدی IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    11 3
    دمتون گرم مطلب قشنگی بود کلی خندیدم. ولی حالا از شوخی گذشته اسراییل این قدر ... که این حرف رو زده ؟؟؟؟؟؟؟
  • امین نقی زاده IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    9 3
    ببخشید اسراییل تو نقشه نیست ! پس کجاست؟
  • از نژاد جهان آرا و فهمیده IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    17 3
    یارو به زنش میگه اگه سوسک دیدی لهش نکن ، روتو کن اونور و بیخیال رد شو این از صدتا فحش براش بدتره !!! حالا اسراییل با با تو که سوسک هم نیستی از کنارت رد شیم چون بادمون بهت بخوره تا هفت نسلت پودر میشه ما با افتخار داد میزنیم من آریایی هستم از نژاد کوروش حالا اگه مرد هستی بیا جلو
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    11 1
    در هیچ کجای دنیا اگر غریبه ای به وطن یا مقامات کشور کسی توهین کنه جلوش وا می ایستند و اعتراض میکنند حتی اگه خودشون از شرایط کشورشان ناراضی باشن. ما تو کشورمان مشکلات زیادی داریم در تمام زمینه ها ولی مگه تو خونه هامون مشکل نداریم اما اگه یک همسایه بخواد حتی دخالت کوچیکی کنه جلوش در نمیاییم؟ تاریخ رو بخونید هیچ کجا اشغال و استعمار بهتر از حاکمیت داخلی در هر نوعش نبوده. چیزی که الان لازم داریم اتحاده اینجا میهن ماست به هیچ کسی حق دخالت و تجاوز حتی توهین نباید بدیم. اونایی که اونور آبند کنار دریا تو عیش و خوشی دلشون به حال ما نسوخته امریکا و اسرائیل هم نگران نظم نوین جهانی شون هستن نه من و تو. ای کاش می فهمدیم با جنگ نرم چی دارن به سرما می یارن.... با این حال وظیفمون دفاع از ناموس و وطنمونه
  • بدون نام US ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    13 3
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.چه برسه به .جوجه فوکولیش
  • هستی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    12 1
    میدونید نظم نوین جهانی چیه میدونید جهان اول و دوم و سوم یعنی چی؟ ای کاش بچه های ما تاریخ رو میخوندند و از بر میکردند. از چرچیل می پرسند چرا نتونستی این ایرلند بغل گوشتو مستعمره کنی و همش باهاش در حال جنگی. میگه یک کشور زمانی مستمره میشه که دو پارامتر رو داشته باشه یکی مردمان عوام نادان و دیگری دانایان و نخبگان خائن. دوستای عزیز ما هر جا شکست خوردیم از ناآگاهی و نادانی بوده ولی هر جا هوشیار و آگاه بودیم پیروز شدیم . دشمنان ما فقط زمانی میتونند مارو شکست بدن که هویت، فکر،آگاهی و اندیشیدن رو از ما بگیرن وگرنه نه تنها اسرائیل که هیچ قدرتی را یارای مقابله با ایمان نیست. آگاه و هوشیار باشیم هیچ کس هیچ غلطی نمیتونه بکنه چه در داخل چه در خارج. تک تک ما در مقابل خودمون، مردممون و کشورمون مسئولیم
  • بدون نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    7 6
    من که از خدامه اسرائیل حمله کنه چون ما نمیتونیم در زمان غیبت امام معصوم ابتدا به جنگ کنیم ولی اگه اونها حمله کردن جنگ دفاعی نیاز به اجازه از امام معصوم نداره اون موقعه که بدنیا میفهمونیم که ما مسلمانیم مقتدای ما مولا امیرالمومنین علی (ع) است. همونی که قلعه های یهود رو در جنگ خیبر در هم کوبید اون موقعه که فقط اسرائیل نه آمریکا و تمام اعوانشون رو از صفحه روزگار محو میکنیم این وعده خداست: (*ان تنصروا الله ینصرکم ویثبت اقدامکم علی القوم الکافرین*) به امید آن روز...
  • داریوش IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    10 3
    دنیا که شلوغ بشه قورباغه هم هفت تیرکش میشه
  • i1900sn IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    3 1
    هر از چند گاهي از اين حرف ها ميزنن كه بگن ماهم هستيم همش تبليغات ه ، منتظر تحرك نظامي نه از فلسطين اشغالي ( شكل درست اسم اسرائيل ) و نه از كشور ديگه اي باشين. اين حرف ها سياست بازي هاي يه سري دولت فاسده زنده باد ايران
  • بدون نام IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    2 0
    بگذارید کارشناسان نظامی نظر بدن
  • مهدی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    1 0
    123
  • بدون نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    3 2
    شما دیگه چه ابلهین امریکا یا اسراعیل که حمله نمی کنند که حماس بخواد طرف ما را بگیرد پاش بیفته کل اروپا میریزن سرمون اونوقت ما جز حماس و چند تا موشک هیچی نداریم روسیه که دودوزه ترین کشوره چین هم که صادراتش به ایران تعتیل میشه
    • نظامی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
      3 1
      واقعا بعضی از دوستان از تجهیزات و امکانات نظامی ایران بی خبرند که این چنین حرف میزنند. اگه اروپا وآمریکا و همپیمانانش و سگ نگهبانش اسرائیل فقط و فقط یک درصد احتمال پیروزی در جنگ با ایران را میدادند مثل عراق و افغانستان همون روزهای اول به ایران حمله میکردند این تهدیدات فقط و فقط برای فشار روانی بر ملت ایران است
  • بی طرف IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    1 4
    اونهای که میگن جنگ چیزی نیست 8 سال با عراق همسایه نبودن که دم به دقیقه موشک و بمب بزن رو سرشون و دنیا براشون تیره و تار بشه.
  • سارا NL ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    5 2
    توكشور ايران امثالي مثل حسين فهميده زياده كه از ايران دفاع كنن مرگ براسراييل
  • ارام IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    2 3
    اگه اسراییل میتونست غلطی بکنه بعد از چهل سال فلسطین رو میگرفت حالا میخواد ایران بزرگ رو بگیره زرشک!
  • حیدر کرار IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    2 4
    بهشون یاد میدیم جنگیدن یعنی چی،البته اونقدر خنگ و احمقن که فکر نکنم یاد بگیرن،چون به نظر میرسه هشت سال دفاع مقدس رو فراموش کردن
  • پیمان US ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    1 1
    سلام به همگی دوستان ؛ باز دوباره اینا نشستن بتلفیلد 3 و کال آف دیوتی بازی کردن جو گرفتتتشون ؛ صهیونیستا نمیتونن به ایران حمله کنن چون مثله ..... از عواقبش میترسن تازشم حمله کنه مثله مرد پایه کشورمون می ایستیم با تمامیه مشکلاتی که توش هست؛یادش بخیر چند سال پیشا یه انفجار رخ داد تو یکی از استانها واسه سدی چیزی بود دقیق یادم نیست اسمشو؛ سایت وزارته خارجه اسرائیل تکذیب کرده بود دخالته اسرائیل رو ؛ترسوهای .........
  • اردوان IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    5 45
    الان که جنگ نیست همه شما فقط شعار می دهید که اگر جنگ بشه حساب آمریکا و اسرائیل را می رسیم در صورتی که اگر جنگ بشه همه شما فرار می کنید توی سوراخ موش پنهان می شوید . حتما می خواهید با سلاح های 30 سال قبل با اتحادیه ناتو و چند کشور آمریکا و اسرائیل و انگلیس که همیشه با هم حمله می کنند بجنگید و پیروز هم بشوید اگر از تاریخ اطلاع داشته باشید می فهمید که همیشه کوچک شمردن دشمن باعث آسیب و خسارت به کشور شده هست. اگر آمریکا و اسرائیل بخواهند به ایران حمله کنند از قبل خبر نمی دهند و یک دفعه و مخفیانه حمله می کنند. آمریکا موشک های قاره پیما داره و از داخل خاکش هم می تواند ایران را هدف قرار دهد . هواپیماهای رادار گریز ( بی 2 ) آمریکا و هواپیما های بدون سرنشین به راحتی نتیجه جنگ را مشخص می کند.
    • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
      3 1
      ایرانی اهل فرار نیست مرد. تو می ترسی چرا تعمیم می دی روحیه ات رو به دیگران. اینقدر هم تجهیزات تجهزیات نکن بابا . توفکر کردی نظامیان کشورمون اندازه تو نمی فهمیدن تو این سی سال دست رو دست گذاشتن. خوبه حالا آمریکایی ها دارن می گن ما دنبال ساخت کلاهک هسته ای بودیما. عجب گیجی هستی تو مشتی
  • حبیب IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    7 2
    جهت اطلاع کسانی که از توان نظامی آمریکا و متحدانش می هراسند ـ در زمان جنگ عراق به تمامی امکانات نظامی روز مجهز شده بود ولی ما دست خالی به عنوان کمک ( جانشین ) تیر بار یا آرپی چی زن در عملیات شرکت کی کردیم تا هر زمان نفر اصلی شهید یا مجروح شد ما جایگزین شویم و اما ما فاتحان مجنون وفاو و ....بودیم زیرا ایمان بود ، ایثار بود ، حفظ بیت المال ارجح بود به هر آن چیزی که برای دیگران عزیز است ، اما بدانید و مطمئن باشید که همان بسیجیان امروز با اتکا به نیروی الهی و با همان نیات پاک و اما با قدرت نظامی مضائف و عشق ایران هستند و هر چند دل خون دارند از دست اندازی نا محرمان تمامیت خواه به بیت المال ، ولی آماده انتقام گیری خون عزیزانشان از جهان خواران بویژه آمریکا ..آزموده را آزمودن خطاست ....
  • حسن IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    0 1
    به نظر من این حرف هایی که در کابینه اسرائیل بین نتانیاهو و باراک هستش چیزی جز تهدیدهای پوچ نیست .من این حرف را نمیگم تاریخ آینه است.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    1 0
    غلط كرده
  • متین IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    2 0
    در زمان هخامنشیان اسکندر به ایران حمله کرد و ایران شکست خورد- در 500 میلادی اعراب به ایران حمله کردند و ایران شکست خورد و صدهاسال دست اعراب بود- سپس مغولان به ایران حمله کردند و ایران شکست خورد و سال ها دست اونها بود- سپس تیمور لنگ و غزنوی ها به ایران حمله کردند و ایران شکست خورد- افغان ها در زمان صفوی به ایران حمله کردند و ایران شکست خورد- در زمان قاجاریه انگلستان به خارک حمله کرد و افغانستان جدا شد و ایران از انگلیس شکست خورد- در زمان فتحعلی شاه روسیه به ایران حمله کرد و ایران شکست خورد- سپس در زمان جنگ دوم جهانی روسیه و انگلیس به ایران حمله کردند و ایران شکست خورد- در زمان عثمانی ها هم ایران در جنگ چالدران شکست خورد و بخش های عظیمی از ایران که عراق و کویتم توش بود جداشد- حالا نظر بدید.
  • KOOROSH IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    0 1
    به نظر من در صورت هر گونه تعارض از طرف اسرائیل بهترین بهانه و فرصت رو به دست ایران میده تا در درجه اول مقابله و درجه دوم غلبه رو در پیش بگیره هر چند دوستان نظر دارن که کشورهای زیادی درگیر این جنگ میشن اما من به شخصه نظر دارم که هیچ نژادی مثل ایرانی ها به کشورش اینقدر تعصب نداره و با این تعصب خاص مقابله با حمله غلبه انگیز ایرانی ها کار آسونی نیست و این موارد رو هم باید در نظر گرفت: 1- توان نظامی ایران طی چند سال اخیر بسیار بالا رفته تازه اینهایی که می بینیم بخش رونمایی شده هستند ( با هر رونمایی مانور تبلیغات ضد شروع میشه ) 2- توان سیاسی و دیپلماتیک ایران بالاتر رفته 3- اقتدار نظامی و سیاسی و دیپلماتیک بالاتر رفته ( در منطقه حرف اول رو میزنه ) 4- آستانه تحمل منطقه برای جنگی دیگر پایین تر آمده
  • KOOROSH IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    0 0
    امیدوارم تعصبات مذهبی و یا غیر مذهبی رو کنار بذارید و با دید باز مسئله رو تحلیل کنید...در صورت بروز هر گونه درگیری، این درگیری مثل یک بیماری ویروسی به همه جای خاور میانه و حتی سرتاسر دنیا کشیده خواهد شد و احتمال جنگ جهانی بعدی که اگر متفکرین سیاسی به فکر باشند با توجه به تجربه جنگ های جهانی قبلی و آثار آن از بروز جنگ جلوگیری خواهند کرد
  • رهگذر US ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    0 0
    دوست عزیز آقا متین!!شما که هر چی شکستهای ایران بوده رو ردیف کردی پس حالا گوش کن!!!ایران حریف اسرییل خواهد شد اما باید بگم در مقابل آمریکا هرگز یارای مقابله نداریم!!!انشا الله که جنگی در نگیرد هر گز!!!
  • روح اله IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    0 1
    سلام به ایرانی اطمینان دارم جنگ بشه ما پیروزیم مافرزندان کورش کبیر و دکترین مکتب امام حسنیم. ما جوانان انقدر بالغ وبزرگ شدیم که قدر مملکت ورهبر وداشته های ملی رو بدونیم و یاد گرفتیم که چطوری نگه داریم چیزهایی که با چنگو دندون وخون جونای قبل ما کسب کردنو.ما پامون جای پای شهداست. ما نسل اخر زمان ویاوران مهدی هستیم .ماازآدمهایی که هویت ندارن طبق امار خودشون زنا زاده هستن ورک ریشه ندارن خوف نداریم.میتونن امتحان کنن کوچکترین تجاوزو تا درک کنن حرفهایی که زدم معنیش چیه . این قوم تنها قوم اواره جهانه .وبدست شیعیان 12امامی نابود میشه. ما خودمونو اماده نه این جنک بلکه جنگ آخرالزمان کردیم تا دنیا رو طور دیگه ا ی تعریف کنیم درگیری شیعه ایران با شیطان پرستای اسرایئل قطعیه اما زمانش معلوم نیست.
  • بسیجی IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    0 0
    هاها . جوک همتون جالب بود- الان زمان قدیم نیست که کشورا بجنگن- زمان جنگ تموم شده
  • شهر در امن و امان است IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    0 2
    سلام.خیلی خوشحالم که می بینم جوونای مملکتم این همه آماده و آگاهن... برای ما هم دعا کنید...حق همیشه پیروزه.ما پیرو خط رهبریم اگه توفیق باشه.
  • حمید IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    0 0
    دوستان خودتونو ناراحت نکنین تهدیدات نظامی اسرائیل مانند حال و هوای جوونیه امروز میگن 1 ماه دیگه 1ماه دیگه رسید میگن چی بگیم میگن بعد از 2هفته نا .......... در اخر هم میبینن که چگونه موفق میشویم