پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 09:52
+ A - جمعه 13 آبان 1390 - 22:00:00 چاپ
امتیاز به مطلب 16 نفر

تازه‌ترین دستورالعمل درباره افزایش حقوق کارمندان در سال 91

اقتصاد > اقتصاد کلان - فارس نوشت:

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی تازه ترین دستورالعمل درباره افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 91 را ابلاغ کرد.
 در ضوابط مالی بودجه سال 91 آمده است: استخدام رسمی و پیمانی در کلیه دستگاه های اجرایی صرفا با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و پیش بینی در سقف اعتبارات اعلام شده مجاز است.
همچنین دستگاه های آموزشی و فرهنگی دارای اعتبارات پژوهشی موظفند از پژوهش ها و مطالعات بنیادی و کاربردی و پایان نامه های دوره های تحصیلات تکمیلی مرتبط با حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایثار و شهادت در داخل و خارج از کشور حمایت مالی نمایند.
معاونت برنامه ریزی در این بخشنامه دستگاه های اجرایی را به موارد 5 گانه زیر موظف کرد:
الف- افزایش حقوق، مزایا و فوق العاده های کارمندان را در قالب سقف های اعتبار اعلام شده، پیش بینی نمایند.
ب- سقف اعتبار مربوط به اضافه کار کارمندان را در بودجه سال 1391 با ملاحظه جابجایی کارمندان دولت بین دستگاه های اجرایی و در قالب سقف اعتبارات اعلام شده، حداکثر معادل سقف عملکرد اعتبار اضافه کار سال 1389 منظور نمایند.
ج- مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) به ازای هر نفر کارمند و بازنشسته را در بودجه سال 1391 مبلغ سه میلیون و هشتصد هزار ریال منظور نمایند. (مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.)
د- میزان پرداخت های ماموریت خارج از کشور کارمندان را حداکثر معادل پرداخت های پیش بینی شده در سقف اعتبار سال 1390 منظور نمایند.
هـ- کمک های رفاهی مستقیم و غیر مستقیم کارمندان را در قالب سقف اعتبارات اعلام شده، حداکثر در سقف عملکرد سال 1389 پیش بینی نمایند.
تبصره: در خصوص اجرای (ب) و (هـ ) این بند ملاک سقف در خصوص دستگاه های استانی، سقف کامل استان خواهد بود.
دستگاه های اجرایی موظفند اعتبار لازم برای فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی خود را در قالب "برنامه پژوهش های کاربردی" لحاظ نموده و از درج اعتبار در سایر عناوین مشابه اجتناب نمایند.
بر اساس این گزارش، دستگاه های اجرایی موظفند متناسب با ماموریت های سازمانی خود، بخشی از اعتبارات تحقیقاتی و پژوهش های کاربردی خود را برای موضوعات مربوط به "الگوی اسلامی - ایرانی" پیش بینی نمایند.
پیش بینی اعتبار برای انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی برای انجام کار معین (مشخص)، با رعایت قوانین و مقرات در سقف تعداد سال 1387 و در حدود اعتبارات اعلام شده مجاز می باشد.
پیشنهاد ایجاد مراکز آموزش عالی جدید (دانشکده، مرکز، مجتمع، دانشگاه و سایر عناوین) برای درج در لایحه بودجه سال 1391 ممنوع است.
دستگاه های اجرایی موظفند اطلاعات مربوط به میزان اعتبارات و برنامه های عملیاتی مربوط به آن دسته از وظایف واگذار شده که هزینه کرد آن برای آنها موضوعیت ندارد را برای انتقال به دستگاه های دیگر و یا استانها اعلام نماید.

/39/39

 

کلید واژه ها: بودجه - پوشش کارمندان -
نظرات 23
  • بدون نام شنبه 14 آبان 1390 - 02:09:12
    66 2 پاسخ به این نظر
    فکر نمیکنید این افزایش حقوق کمر دولت رو میشکونه؟!!!!زیاد به خودتون زحمت ندید ما راضی نیستیم.
  • بدون نام شنبه 14 آبان 1390 - 12:10:38
    61 1 پاسخ به این نظر
    سقف عملكرد سال 1389 !!!!! تورم از سال 89 تا سال 91 قطعا 3 برابر ميشه ؛ اونوقت مزاياي كارمندها به نرخ سال 1389 محاسبه ميشه ! بسيار زيبا و جالب ! دست دولت عدالت مدار و مهرگستر درد نكند!
  • بدون نام شنبه 14 آبان 1390 - 02:11:42
    51 1 پاسخ به این نظر
    تورم داره رشد میکنه و بعدش حقوق کارمندان و اضافه کاریشون با توجه به سال 89 زیاد میشه؟واقعا که .
  • محمود شنبه 14 آبان 1390 - 06:45:54
    35 0 پاسخ به این نظر
    حداقل عیدی نباید کمتراز یک حقوق باشد ضمنا بازنشستگان هیچ گون دریافت غیرنقدی نداشتند البته یک افطاری دعوت شده اند این هم بعضی از منا طق ! درهر حال باز نشسته ها از همه عایله مندترند ورفت آمد بیشتری دارند اما کسی گوشش بد هکاراین حرف ها نیست....
  • کوروش شنبه 14 آبان 1390 - 14:03:25
    27 0 پاسخ به این نظر
    از اینکه با این مبالغ افزایش حقوق هنگفت زودتر از موعد به فکر ما بودن واقعا خوشحال شدیم و تا پایان سال 91هم این شادی ادامه داره .چه عیدی شود عید 91 جیب پر پول و خریدهای میلیونی البته با 350هزارتومان .اونوقت گوشت و مرغ و مایحتاج در سال 91 کیلویی چنده؟
  • بدون نام شنبه 14 آبان 1390 - 13:52:25
    24 6 پاسخ به این نظر
    من در یه اداره دولتی ...در کنار همکارانی که رسمی ان کار می کنم و من عین آنها و شایدم حجم کار بیشتری را متقبلم ...اما اونها به اسم کارمند رسمی چه در آمد و چه پرداختهایی دارن و من به اسم شرکتی فقط قانون وزارتکار و چه بسا کمتر هم دریافت می کنم ..جالبه برام که با این پرداختها باز هم ناراضی ان و امثال ما باید راضی باشن ...کار و ما می کنیم و در آمد و اونها دارن .....
  • بدون نام شنبه 14 آبان 1390 - 15:00:35
    20 0 پاسخ به این نظر
    لااقل عیدی بازنشستگان را بیشتر کنید ما که دیگه اضافه کار پاداش - رفاهی نداریم با این حقوق و گرانی چیکار کنیم
  • تینا دوشنبه 3 بهمن 1390 - 13:36:05
    19 0 پاسخ به این نظر
    فکر گرانی و مردم نیستید با این تورم بالاو افزایش حقوق اندک مردم چکار کنند
  • بدون نام شنبه 14 آبان 1390 - 15:37:26
    18 3 پاسخ به این نظر
    آخه كمي وجدان داشته باشيد چرا حقوق شركتي ها با كارمند هاي رسمي برابر نيست ؟ چرا با كاغذ بازي هاي اداري بين ايندو تبعيض هاي فاحش بوجود آورده ايد؟ مگر ماها خانواده و مسئوليت هاي زندگي نداريم آخر مابا اين حقوق كارگي چطور زندگيمان را بچرخانيم.
  • بدون نام یکشنبه 15 آبان 1390 - 12:21:10
    17 1 پاسخ به این نظر
    واقعا با 440 هزار تومان میشه یه زندگی رو با بجه و کرایه خونه چرخوند دستتون درد نکنه شرمندمون کردین امسال 10 درصد سال بعد هم .............
  • بدون نام یکشنبه 15 آبان 1390 - 16:07:10
    16 0 پاسخ به این نظر
    آقا مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان را بیشتر کنید ما با این گرانی چیکار کنیم در مرحله تجدید نظر
  • شهریار یکشنبه 15 آبان 1390 - 16:59:03
    15 0 پاسخ به این نظر
    از نحوه اعطای ارزشیابی سالیانه که برای آن زحت کشیدم ناراضیم و وقتی به مدیر مراجعه میکنم میگوید تشخیص بنده بوده در صورتیکه براحتی برای احقاق حق دلائل کافی وجود دارد تکلیف چیست و چرا حق من و خانوادهام اینچنین ضایع میشود.من کارمند پتروشیمی هستم و انتظار دارم به بی عدالیتیها پایان داده شود آیا عملکرد خودتشان را در نظر دارند؟!!!!!!! مطمئنا" از حقم نمی گذرم
  • بدون نام دوشنبه 3 بهمن 1390 - 13:33:33
    15 1 پاسخ به این نظر
    تورم 50 درصد افزایش حقوق 5 درصد جالبه نه
    • بدون نام یکشنبه 9 بهمن 1390 - 15:44:21
      3 1
      عالی
  • بدون نام یکشنبه 15 آبان 1390 - 04:18:40
    14 1 پاسخ به این نظر
    پس آقا بازنشستگان چی میشوند؟ آیا همه چیز برای بازنشستگان ارزانتر از کارمند جماعت است؟ چرا یکسان سازی حقوق بازنشستگان دیگر انجام نمیشود؟منهم با نظر بدون نام که نوشتند ما راضی نیستیم موافقم .دولت اول خیلی شور برای بازنشستگان میزد اما حالا انگار یادش رفته که این قشر هم انسانند.
  • بدون نام شنبه 14 آبان 1390 - 17:21:53
    13 0 پاسخ به این نظر
    واقعا به زحمت افتادند برای سال 91 از همین حالا برنامه ریزی کردند پس سال 90 هیچ
  • رضا شنبه 14 آبان 1390 - 18:40:38
    13 3 پاسخ به این نظر
    اینج هرکسی کارکند کمتر حقوق می گیرد مثلا آموزگار کارمی کند رییس پشت میز حقوق کلان می گیرد.بنازم عدالت را
  • بدون نام پنجشنبه 26 آبان 1390 - 03:50:46
    11 16 پاسخ به این نظر
    من که لیسانس هستم و بیکار با نصف حقوق شما دو برابربیشتر از شما کار میکنم و شکر گذار خدا هم می شوم
  • کارگر یکشنبه 16 بهمن 1390 - 14:48:03
    9 0 پاسخ به این نظر
    به فکری برای کار گرهای گروه ملی اهواز بکنید که زحمت زیاد می کشن ولی حقوق کم می گیرن ولی همون جا نیروی رسمی 2 ملیون حقوق می گیره
  • علی شنبه 1 بهمن 1390 - 00:58:53
    7 0 پاسخ به این نظر
    فکری به حال معلمان تک حقوق بنمایید تورم کمرشان راشکسته .بچه هایشان رابه دانشگاه نمی توانند بفرستند لباس برای خودوخانواده شان نمی توانند تهیه کنند بیایید خط امام را دوباره زنده کنید از خدا بترسید.
  • بدون نام پنجشنبه 20 بهمن 1390 - 18:58:46
    6 3 پاسخ به این نظر
    تورا به اون خدايي كه ميپرستيد يه ذره به فكر معلم ها باشيد چون انصافا حقوق ناچيزي ميگيرن درضمن اضافه كاري هم ندارن
  • مصطفی چهارشنبه 14 دی 1390 - 17:24:04
    3 9 پاسخ به این نظر
    همیشه خدا رو شکر کنید. من خودم با مدرک مهندسی شیمی صنایع غذایی کارمند اداره غله هستم.بعد از 8 سال از شرکتی به قانون کار دائم تبدیل وضع شدم. حقوق و مزایای خودم را با درآمد پدرم که 20 هکتار در شمال کشور(بندرگز) زمین داره مقایسه می کنم. میبینم که درآمد یک سال کشاورزهای با زمین یکی دو هکتار با آن همه کار و زحمت و مخارج بالا و قیمت کم محصولات به اندازه حقوق دو ماه کارمندهاست.
  • همکار جهاد کشاورزی دوشنبه 15 آبان 1391 - 15:24:43
    0 0 پاسخ به این نظر
    تورم از سال 89 تا 91 بیش از 200 درصد افزایش حقوق چی؟ این انصاف است . ما چی جوری باید زندگی را اداره کنیم؟
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.