۰ نفر
۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱

تاکنون وزارت رفاه، شورای شهر تهران و بنیاد ایثارگران، برنامه هایی برای تقدیر از هوشنگ شهبازی را اعلام کردند

امید سلیمی بنی: پس از آنکه رسانه های داخل و خارج نسبت به فرود هواپیمای بوئینگ 727 در فرودگاه، آن هم بدون چرخ، واکنش نشان دادند و این ماجرا یکی دو روزی، تیتر یک رسانه ها شد، اکنون پس از گذشت 20 روز مقامات دولتی به این فکر افتاده اند تا از کاپیتان شهبازی، خلبان این هواپیما تقدیر کنند.
این هواپیما با 93 مسافر روس ایرانی و 19 خدمه پرواز از مقصد مسکو به سمت تهران در حرکت بود که به دلیل باز نشدن چرخهای دماغه، مجبور به فرود بدون چرخ در فرودگاه مهرآباد شد.
این تقدیرها از زمانی آغاز شد که این خلبان 55 ساله در گفتگو با خبرآنلاین درباره عدم تشویق خود، حرف زده بود. شهبازی گفته بود: "تشویق نشده ام و ممکن است به دلیل بررسیهای فنی، یکی دو ماه در خانه بمانم و حقوق دریافت نکنم."
هر چند، ظرف یک هفته، این خلبان به پروازهای بین المللی بازگشت، ولی نتایج بررسی نشان داد مشکل باز نشدن چرخ هواپیما، مربوط به نیروی انسانی نبوده است. اکنون مسئولان می خواهند از این خلبان ماهر، تقدیر کنند.
شروع این تقدیرها، با سخنرانی احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران آغاز شد و پس از آن، بنیاد امور ایثارگران و هم اکنون وزارت راه در صدد است تا از شهبازی تقدیر کند.
در جلسه سه شنبه گذشته شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی درباره عملکرد خلبان شهبازی در فرود بدون چرخ پرواز 743 مسکو به تهران گفت: " اگر این اتفاق در هر جای دیگری از دنیا می‌افتاد از روی آن فیلم ها ساخته می شد چرا که اساس بسیاری از فیلم‌های حادثه‌ای این است که یک خلبان می تواند با مهارت و دانش جان صدها نفر انسان را نجات دهد."
وی با انتقاد از مسئولانی که در قبال این حرکت، سکوت کرده اند، اظهار کرد: "ظاهرا برای تشویق هم مسئولی وجود ندارد و دیگر قهرمان ملی در جاهای دیگری معنا می‌شود و برای خلبانی که توانسته شجاعانه جان انسان‌ها را حفظ کند معنا ندارد."
به گفته مسجد جامعی، فرود بدون چرخ هوشنگ شهبازی که توانست جان مسافران پروازش را نجات دهد قابل تقدیر است و از شورای شهر خواست از این خلبان تقدیر کند.
 

تقدیر، فراتر از وزارتخانه
از سوی دیگر، وزیر راه و شهرسازی نیز رخت تقدیر از خلبان شهبازی را به تن کرده است. نیکزاد در گفتگو با خبرگزاری دولت، اظهار کرد: " این خلبان شجاع در شرایط اضطراری توانست با مهارت جان مسافران خود را نجات دهد و بدون خسارت جانی و مالی هواپیما را بر زمین بنشاند.
علی نیکزاد همچنین از تقدیر خلبان، "فراتر از سطح وزارتخانه" نیز یاد کرد و گفت: "به دنبال این هستیم تا فراتر از سطح وزارتخانه هم از ایشان تجلیل شود که به محض جمع بندی تصمیمات به اطلاع می رسد."
80 درصد از مسافران این هواپیما روس و بقیه ایرانی بودند.
45/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =