تهیه‌کنندگان مجموعه سینمایی جیمز باند به طور رسمی عنوان تازه‌ترین فیلم مامور 007 را اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، دانیل کریگ در جیمز باند 23 که «اسکای‌فال» نام دارد و تولید آن برای مدتی متوقف شده بود، برای سومین بار به نقش ابرجاسوس بریتانیایی ظاهر می‌شود.

«اسکای‌فال» را سام مندس کارگردانی می‌کند و فیلم در لندن، اسکاتلند، ترکیه و چین فیلمبرداری خواهد شد.

نشست خبری سازندگان فیلم جدید باند روز پنجشنبه در لندن برگزار شد. کریگ که آخرین بار سال 2008 در «ذره‌ای آرامش» به نقش مامور 007 ظاهر شد، تاکید کرد از حضور مجدد در این نقش «بی‌اندازه هیجان‌زده» است.

زمانی که استودیو مترو گلدوین‌ مه‌یر تهیه‌کننده اصلی سری فیلم‌های جیمز باند سال 2010 اعلام ورشکستگی کرد، تولید تازه‌ترین فیلم جیمز باند به تعویق افتاد و آینده آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت، اما مدیریت جدید مترو گلدوین‌ مه‌یر و
شرکت ایان پروداکشنز که حقوق ساخت فیلم‌های باند را در اختیار دارد، اوایل سال 2011 اعلام کردند جاسوس معروف به زودی به سینما باز خواهد گشت.

خاویر باردم بازیگر اسپانیایی برنده اسکار در «اسکای‌فال» در یک نقش منفی ظاهر خواهد شد و آلبرت فینی، رالف فاینس و بن ویشاو بازیگران بریتانیایی هم در این فیلم نقش‌آفرینی خواهند کرد.

جودی دنچ بار دیگر به نقش «ام» رئیس باند ظاهر می‌شود و نائومی هریس بازیگر بریتانیایی و برنیس مارلو بازیگر فرانسوی دیگر بازیگران «اسکای‌فال» هستند.

مندس که سال 1999 برای فیلم «زیبای آمریکایی» برنده اسکار شد، درباره «اسکای‌فال»، گفت: «این فیلم پر از لحظه‌های غافلگیرکننده خواهد بود. فکر می‌کنم «اسکای‌فال» تمام عناصر یک فیلم جیمر باندی کلاسیک را دارد.»

تعدادی از خبرنگاران حاضر در نشست درباره دلیل انتخاب مندس سئوال کردند که بیشتر به خاطر درام‌های پرشور مانند «جاده تباهی» و «راه انقلابی» شهرت دارد، اما او و تهیه‌کنندگان باند گفتند قرار نیست این مجموعه سینمایی را در یک مسیر کاملا متفاوت بیندازند.  

مایکل جی. ویلسن یکی از روسای ایان پروداکشنز، گفت: «این مجموعه از سال 2006 که کریگ در «کازینو رویال» برای اولین بار باند را به صورت مردی خشن و عضلانی به تصویر کشید، در مسیری جدید افتاد. ما همان مسیر را ادامه می‌دهیم؛ یک داستان جالب که خوب نوشته شده با بازیگران بسیار خوب و کلی صحنه اکشن.»

مندس گفت: «سینمای اکشن برای من یک دنیای کاملا جدید است و من آن را پذیرفته‌ام.»

«اسکای‌فال» مانند دو فیلم قبلی جیمز باند با بودجه‌ای در حدود 200 میلیون دلار ساخته می‌شود.

بازیگران فیلم در این نشست گفتند برای حضور در نقش‌های خود به شدت تمرین می‌کنند. باردم به شوخی گفت سخت‌ترین بخش کار برای او یاد گرفتن «حروف صدادار زبان انگلیسی» بود.

ویلسن و همکارش باربارا بروکولی در ایان پروداکشنز به بسیاری از جزئیات داستان فیلم اشاره نکردند و تنها گفتند در «اسکای‌فال» وفاداری باند به «ام» مورد آزمون قرار می‌گیرد و این زمانی است که گذشته «ام» فاش می‌شود و «ام آی 6»‌(اداره اطلاعات خارجی بریتانیا) مورد حمله قرار می‌گیرد.
بروکولی درمورد معنی «اسکای‌فال» هم گفت این واژه معنایی احساسی دارد که با دیدن فیلم مشخص می‌شود.

«اسکای‌فال» قرار است 26 اکتبر 2012 در بریتانیا اکران شود و در ایالات متحده نهم نوامبر 2012 روی پرده می‌رود که دقیقا 50 سال پس از نمایش «دکتر نو» اولین فیلم مامور 007 در این کشور است.
    
 
دو فیلم آخر باند در دنیا حدود 1.2 میلیارد دلار فروش داشتند. جیمز باند یکی از پرفروشترین مجموعه‌های سینمایی تاریخ سینماست و تا پیش از این ستاره‌هایی چون شان کانری، راجر مور و پیرس برازنان به نقش او ظاهر شده‌اند.
اسوشیتدپرس / 3 نوامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =