۰ نفر
۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از کاهش قیمت خودرو های وارداتی خبر داد.

مسعود خوانساری، رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: «از ابتدای سال گذشته، اگرچه واردات خودرو با تعرفه 120 درصدی آزاد بود اما وزارت صنایع سابق با اعمال سختگیری های بی دلیل عملا به افزایش 50 درصدی قیمت خودروهای وارداتی دست زد که منجر به رانت 1000 میلیارد تومانی در این بخش شده بود.»

او ادامه داد: «این موضوع و گلایه از چنین وضعیتی را در جلسه قبل هیأت نمایندگان اتاق تهران بازگو کردیم و در آن جلسه آقای ضیغمی معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت قول رسیدگی را داد و سرانجام هفته گذشته قیمت خودروهای وارداتی 20 درصد کاهش قیمت داشت.»

خوانساری افزود: «طی هفته های آتی نیز روند کاهش قیمت خودروهای وارداتی ادامه خواهد داشت.»
او در ادامه موضوع دیگری را درباره واردات خودرو بیان کرد؛ خوانساری گفت: «گمرک ایران تعیین قیمت خودروهای سواری که آپشن دار هستند را به نمایندگی ها واگذار کرده است که نمایندگی ها نیز با این رویکرد که واردات برای اشخاص به صرفه نباشد قیمت ها را بالا اعلام می کنند. »

او خواستار رسیدگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص شد.

 

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    24 1
    اخه چی ارزون شد که این بشه .........
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    21 0
    اقاي غضنفري و سازمان حمايت چرا در بازار و حتي اگهي ها برگه ثبت سفارش خريد و فروش ميشه؟نمايندگي ها به جاي تامين خودرو و اين برگه ها رو مي روشند وسازمان حمايت از (گراني!!) به خاطر عدم انجام وظايف قانوني خود قيمت ها رو با سودهاي نامتعارف به خاطر اينكه وارادات انحصاري ببرند بالا!!چه معني داره واردات انحصاري باشه ثبت سفارش دسته يه عده باشه!!چرا جلوي رانت و دلالي رو نمي گيريد اينجا ديگه با وضع قوانين مشكلات حل ميشه و چرا وظايف قانوني خود رو انجام نمي دين؟ماهيت وجودي سازمان حمايت چيه: اماده باش براي گراني و تاييد ان؟!!گراني گرانيه با مجوز بي مجوز؟پس دليل وجودي اين سازمان چيه ؟امضاي پاي درخواست هاي گراني خودروسازان داخل و وارد كنندگان؟و انحصاري كردن بازار
  • بدون نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    12 0
    قسم رو باور کنیم یا دم خروس را
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    19 0
    مثلا مي خواد چقدر ارزون بشه اگه سوناتاي 66 ميليوني بشه 62 ميليون به اين ميگين ارزوني مهم اينه كه تعرفه واردات برداشته شه تا مردم بتونن از تكنولوژي روز بهره مند شن نه اينكه مجبور باشن پرايد لگن رو 9 ميليون بخرن
  • امین IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    3 0
    آخه ما ایرانی ها چه گناهی کردیم که باید از تکنولوژی دنیا به دور بوده و ماشین های آشغال داخلی را به قیمت گرون استفاده نماییم