کنسرت گروه آوای مهربانی به مدت دو شب در تالار وحدت اجرا شد و به دلیل استقبال از اجرای گروه این کنسرت بار دیگر در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، کنسرت گروه آوای مهربانی به سرپرستی سهیلا پورگرامی برای دو شب پیاپی هفتم و هشتم آبان ماه در تالار وحدت برگزار شد و در این اجراها که در دو بخش ترتیب داده شده بود، قطعاتی از آثار موسیقیدان‌های قدیمی با تنظیم تازه و مدرن پدرام درخشانی که تلفیقی از موسیقی مدرن پاپ و سنتی بود اجرا شد.

سهیلا پورگرامی سرپرست گروه آوای مهربانی گفت: «دراین اجرا با قطعاتی قدیمی قصد داریم که یاد بزرگان موسیقی را تداعی کنیم و خاطرات جدید برای نسل‌های مختلف موسیقی بسازیم.»

او افزود: «موسیقی بسیار غنی و درخشانی داریم و نباید اجازه بدهیم این گنجینه به فراموشی سپرده شود.»

در بخش نخست این اجرا قطعات «شب مهتاب»، «تک درخت»، «شانه»، «بوی جوی مولیان»، «اگر مستم» به خوانندگی پورگرامی، مهران زاهدی و هم‌خوانی صبا ضامنی اجرا شد. همچنین در این کنسرت پدرام درخشانی به تک نوازی سنتور پرداخت.

در بخش دوم این کنسرت قطعاتی از موسیقی نواحی ایران از جمله خراسان، کردی، خوزستان و آذربایجان اجرا شد.

در این بخش امید آلتون خواننده و نوازنده بندرعباسی به همراه ساز عود و رحیم شهریاری با ساز قانون و به همراه وحید اسدالهی با ساز نقاره به اجرای برنامه پرداختند.

پایان بخش این کنسرت اجرای موسیقی آذربایجانی توسط رحیم شهریاری بود که با استقبال روبرو شد.

در کنسرت‌های اخیر بعضی گروه‌ها برای ایجاد رنگ جدید در کنسرت‌شان از موسیقی بوشهری به ویژه گروه محسن شریفیان بهره گرفته‌اند. این بار پورگرامی با انتخاب رحیم شهریاری به عنوان خواننده و نوازنده آذربایجانی توانست هم رنگ تازه‌ای به اجرای گروه آوای مهربانی ببخشد و هم گروه زیادی از علاقه‌مندان موسیقی آذربایجان را با کنسرت خود همراه کند.

شهریاری که در این اجرا چهار قطعه «آیریلیق»، «نئیلمیشم»، «بری باخ» و «کوچه لری سو سپمیشم» را اجرا کرد گفت: «خیلی خوشحالم که پس از چهار سال فرصتی برایم فراهم شد که در تالار وحدت دوباره به اجرای برنامه بپردازم.»

به گفته او، «موسیقی نواحی ایران بسیارغنی است و نباید اجازه بدهیم این گنجینه به فراموشی سپرده شود.»

این کنسرت حاصل همکاری مجدد پدرام درخشانی آهنگساز با گروه آوای مهربانی بود. این گروه در اجرای پیشین قطعاتی از ساخته‌های پدرام درخشانی را اجرا کردند که اشعار آن منسوب به شاعران قدیمی و بنام ایرانی مولانا، سعدی، ابوسعید ابوالخیر است.
 

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =