موسیقی تاثیرگذار و روح‌نواز فیلم «داستان سرراست» ساخته دیوید لینچ کار آنجلو بادالامنتی است.

حسین عیدی‌زاده: فیلم «داستان سرراست» سال 1999 ساخته شد و تمامی دوست‌داران دیوید لینچ را شگفت‌زده کرد. فیلم برخلاف دیگر آثار لینچ روایتی خطی و مستقیم داشت و داستان سفر پیرمردی به آن سر آمریکا برای دیدن برادرش بود.
 
ریچارد فرانزورث، سیسی اسپیسک و هری دین استنتن بازیگران این فیلم بودند که نامزد نخل طلای کن بود و یک نامزدی اسکار برای فرانزورث به ارمغان آورد و او را به پیرترین بازیگر نامزد اسکار بدل کرد.
 
موسیقی این فیلم کار آنجلو بادالامنتی، همکار همیشگی دیوید لینچ و یکی از چهره‌های مهم در ساخت موسیقی متن سینمایی است. موسیقی «داستان سرراست» شامل 13 قطعه است. «راه رفتن لارن»، «آخرین کیلومترها»، «والس کانتری» و «بلور» نام برخی از این قطعات است.
 
بادالامنتی علاوه بر موسیقی فیلم‌هایی «مخمل آبی»، «وحشی در قلب»، «بزرگراه گمشده» و «جاده مالهالند» که همگی ساخته لینچ هستند، موسیقی فیلم‌هایی مثل «دود مقدس» ساخته جین کمپیون، «ساحل» ساخته دنی بویل و «نامزدی بسیار طولانی» و «شهر بچه‌های گمشده» هر دو ساخته ژان پیر ژونه را ساخته است.
 
بادالامنتی برنده جایزه یک عمر فعالیت هنری از جوایز موسیقی فیلم جهان در سال 2008 است. آلبوم موسیقی متن «داستان سرراست» در همان سال 1999 به همت بادالامنتی و لینچ منتشر شد. موسیقی این فیلم ترکیبی از قطعات محزون با حسی ماورایی است که به طرز شگفت‌آوری امید به آینده در آنها موج می‌زند.
 
57241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =