روزنامه شرق نوشت:

یک‌بار قصاص، 10سال حبس، 10سال تبعید و پرداخت دیه دو زن، مجازاتی است که برای یک مرد به اتهام قتل همسر و دو دخترش در نظر گرفته شده است. این مرد که «حمید» نام دارد به دلیل اعتیاد به ماده مخدر شیشه دچار سوءظن شده و به همین دلیل علاوه بر قتل‌عام اعضای خانواده‌اش، جوان 32ساله‌ای را نیز با ضربات قمه مجروح کرده و تا یک قدمی مرگ پیش برده بود.


کشف اجساد
ماموران پلیس مشهد روز 13 آبان سال 88 باخبر شدند مرد جوانی در یک نزاع به شدت زخمی شده است. این جوان در یک بنگاه معاملات املاک کار می‌کرده و در مغازه توسط یکی از مشتریان هدف ضربات قمه قرار گرفته و به بیمارستان انتقال یافت. از سویی، ضارب او به نام «حمید» نیز در حالی که به شدت مجروح شده بود و خونریزی شدیدی داشت در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت و یک روز پس از این اتفاق وقتی حمید به هوش آمد به حمله به شاگرد بنگاه‌دار اقرار کرد و گفت، پس از درگیری قصد داشت خودکشی کند به همین دلیل هم رگ دستش را برید اما او را به بیمارستان رساندند و نجات یافت.
حمید در ادامه از جنایتی هولناک پرده برداشت و گفت همسر و دو دخترش را به قتل رسانده است. ماموران بعد از اینکه نشانی خانه این مرد را گرفتند به آنجا رفتند و پس از ورود به منزل با صحنه‌ای هولناک روبه‌رو شدند. جسد جمیله – مادر خانواده- در حالی که غرق در خون بود در همان نگاه اول توجه ماموران را برانگیخت آنها همچنین با جست‌وجو در خانه، اجساد دو دختر 10 و 12 ساله حمید را نیز یافتند آثار اصابت ضربات متعدد چاقو روی پیکر هر سه قربانی مشهود بود و شواهد نشان می‌داد آنها برای گریز از مرگ در برابر حمید مقاومت کرده بودند.


اعتراف به قتل
بعد از انتقال اجساد به پزشکی قانونی و با بهبودی نسبی حمید، بازجویی از این مرد آغاز شد تا مشخص شود، وی به چه دلیل دست به این کشتار زده است. حمید در بازجویی‌ها گفت: «من و جمیله 13 سال قبل در قم با هم ازدواج کردیم و در این مدت همیشه با هم اختلاف داشتیم. ما سه سال قبل به مشهد مهاجرت کردیم و من با کارگری مخارج زندگی‌مان را تامین می‌کردم، اما اختلافات ما ادامه داشت و چند بار زنم را کتک زدم و کار به کلانتری کشید و مجبور شدم تعهد بدهم.»
حمید ادامه داد: «من به ماده مخدر شیشه معتاد شده بودم و به همین دلیل همیشه به زنم سوء‌ظن داشتم و فکر می‌کردم او به من خیانت می‌کند به همین دلیل چند وقت قبل تصمیم گرفتم آنها را بکشم. برای این کار شیر گاز را بازگذاشتم و جمیله و دو دخترم را در خانه زندانی کردم و خودم از آنجا خارج شدم اما جمیله که از نقشه‌ام باخبر شده بود با پلیس 110 تماس گرفت و ماموران آنها را نجات دادند، بعد از آن چون معلوم شده بود این حادثه عمدی است من را بازداشت کردند ولی با دادن تعهد آزاد شدم.»
متهم به قتل در ادامه اعترافاتش گفت: «روز حادثه شاگرد بنگاه‌دار را دیدم که به در خانه‌مان آمده بود ما تازه به آن خانه نقل ‌مکان کرده بودیم و با دیدن این صحنه تصور کردم جمیله و این مرد با هم رابطه دارند برای همین دوباره تصمیم گرفتم همه را بکشم و خودم را از این وضعیت نجات بدهم. اول جمیله و دو دخترم را به قتل رساندم و بعد به بنگاه رفتم تا آن مرد را هم بکشم که او زنده ماند و نقشه‌ام برای خودکشی هم عملی نشد.»
در ادامه تحقیقات معلوم شد چکی که حمید به عنوان ضمانت نزد بنگاه سپرده بود اشکال داشت و روز حادثه شاگرد مغازه به قصد اصلاح چک به خانه حمید رفته، اما گرفتار سوء‌ظن مرد شیشه‌ای شده بود. متهم بعد از این اعترافات، صحنه جنایت را بازسازی کرد و سپس پرونده‌اش در اختیار قضات شعبه 5 دادگاه کیفری استان خراسان‌رضوی قرار گرفت. در جلسه دادگاه که چند روز قبل برگزار شد، اولیای‌دم جمیله خواستار قصاص دامادشان شدند، سپس متهم به دفاع از خودش پرداخت او با انکار اتهام قتل گفت: «من از این ماجرا چیزی نمی‌دانم و تحت فشار ماموران به کشتن اعضای خانواده‌ام اعتراف کردم.»
هیات قضات با وجود انکارهای متهم بعد از شور او را گناهکار شناختند و به جرم قتل همسرش او را به قصاص محکوم کردند، وی همچنین به دلیل کشتن دو دخترش به پرداخت دیه دو زن و همچنین تحمل 10سال حبس و 10سال تبعید محکوم شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    4 0
    با تاسف باید بگم این شازده طبق قوانین اگر استطاعت مالی داشته باشه، میتونه بعد از ۲-۳ سال حبس آزاد بشه. نه اعدام راه گشاست و نه این قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان