مروری بر حوادث صبح ایران در یکشنبه 8 آبان 1390

چاقوی سارق موبایل، قلب عابر را شکافت

روزنامه شرق نوشت:  سه جوان که دیروز در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شدند، مدعی شدند بیکاری و فقر ناشی از آن باعث شد تا سارق شوند و دست به قتل بزنند. در ابتدای جلسه محاکمه سیدرضایی، نماینده دادستان تهران در توضیح کیفرخواست گفت: متهمان اقدام به کیف‌قاپی و زورگیری می‌کردند و در یکی از این جرایم مردی را هنگام سرقت موبایلش به قتل رساندند. زمانی که ماموران جسد مرد را پیدا کردند هویت او مشخص نبود. چند روز بعد خانواده مردی به نام محمد به پلیس مراجعه کردند و گم‌شدن او را خبر دادند. در بررسی‌اجساد مشخص شد جسد متعلق به محمد است. خانواده محمد در بازجویی‌ها گفتند که او تلفن‌همراهش را داشت اما پلیس آن را پیدا نکرده بود. شماره تلفن به دست‌آمده از مقتول سرنخ مهمی برای پلیس بود. آنها با ردیابی‌هایی که انجام دادند متوجه شدند تلفن دست مردی به نام حامد در نسیم‌شهر است. حامد از سوی پلیس ردیابی و بازداشت شد.
در ادامه امید متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد و گفت: من، شهرام و حسین با هم دوست بودیم و چون بیکار بودیم و نمی‌توانستیم هزینه‌های خودمان را تامین کنیم تصمیم گرفتیم سرقت کنیم. روز اول بود که برای سرقت رفته‌بودیم. حسین موتور داشت. او موتور را می‌راند و من و شهرام با هم سرقت می‌کردیم. وقتی شروع کردیم اول مردی را که ساکی دستش بود گیر آوردیم و ساکش را دزدیدیم. وقتی در ساک را بازکردیم دیدیم داخل آن پر از قاب عینک است. قاب‌ها را بین خودمان تقسیم کردیم و قرار شد هرکدام‌مان آنها را به صورت جداگانه بفروشیم. داشتیم از این سرقت برمی‌گشتیم که مردی را کنار جاده دیدیم. من متوجه نشدم او چه به همراه داشت. شهرام تصمیم به سرقت گرفت و از حسین خواست دور بزند و سرعتش را کم کند. بعد پیاده شد و به سمت آن مرد رفت. من هم همراهش رفتم.
شهرام خواست موبایل مقتول را از گردنش بیرون بکشد که با هم درگیر شدند. مقتول قدرت زیادی داشت و هیکلش درشت بود. شهرام حریف او نشد و کمک خواست، من دیدم اگر دخالت نکنم شهرام کشته می‌شود. جلو رفتم و چون زورم به مقتول نمی‌رسید چاقو کشیدم. قصدم کشتن نبود، می‌خواستم شهرام را نجات دهم. دو ضربه زدم، وقتی مقتول افتاد شهرام موبایل و پول‌های جیبش را برداشت و فرار کردیم. بعد از آن نمی‌دانم شهرام چه کرد، فقط به من و حسین مبلغی پول داد. در ادامه شهرام -21 ساله- در جایگاه حاضر شد و گفت: من در قتل نقشی نداشتم، البته با مقتول درگیر شدم اما از امید درخواست کمک نکردم. قبول دارم او خواست به من کمک کند اما من از او درخواست نکردم. این جوان ادامه داد: « سرقت‌های انتسابی را قبول دارم. ضمن اینکه موبایل مقتول را من فروختم. بچه‌ها در جریانش نبودند.
هیات قضات بعد از پایان جلسه محاکمه برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و امید را به جرم قتل به قصاص و به جرم سرقت به سه سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم کردند. همچنین دو متهم دیگر را هر کدام به سه سال حبس و 74 ضربه شلاق به جرم سرقت محکوم و از اتهام معاونت در قتل تبرئه کردند.

 

صحنه سازی متهم به قتل در « اتاق مرگ »

روزنامه خراسان نوشت: ساعت 22:30 مورخه 90.7.15 ماموران انتظامی در جریان مرگ زن جوانی در یکی از روستاهای قوچان قرار گرفتند و برای بررسی موضوع به محل حادثه عزیمت کردند. با توجه به انتشار بوی شدید سم در «اتاق مرگ»، اهالی روستا با شکستن شیشه در راهرو که حدود20 سانتی متر آن قبلا شکسته شده بود، قبل از رسیدن ماموران انتظامی کودک 2 ساله زن جوان را بیرون آوردند تا وی دچار مسمومیت نشود. این گزارش حاکی است: ماموران انتظامی با مشاهده وضعیت مشکوک در این اتاق، قاضی کشیک دادسرا را در جریان ماجرا قرار دادند و بدین ترتیب تحقیقات قضایی و پلیسی در این باره آغاز شد.
جسد زن 21 ساله نیز به دستور مقام قضایی و برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی حمل شد. در بررسی های اولیه از صحنه حادثه، به نظر می رسید که زن جوان به دلیل شدت اختلافات خانوادگی با خوردن سم خودکشی کرده است اما مقام قضایی با انجام تحقیقات دقیق تر و با توجه به وضعیت مشکوک محل حادثه، دستور بررسی های بیشتر درباره چگونگی مرگ زن جوان را صادر کرد و همسر این زن در مظان اتهام قرار گرفت.
گزارش حاکی است: این مرد 25 ساله در بازجویی ها چنین وانمود می کرد که همسرش با انگیزه اختلافات خانوادگی اقدام به خودکشی کرده است. تحقیقات پلیسی در این باره ادامه داشت تا این که روز گذشته مرد جوان وقتی در برابر شواهد و دلایل انکارناپذیر قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: به دلیل اختلافاتی که با همسرم داشتم او را با دست خفه کردم و برای فرار از مجازات صحنه حادثه را طوری جلوه دادم که فکر کنند او خودکشی کرده است. 

 

دزد مسلح در کمین خودروی حامل پول بانک

روزنامه جام‌جم نوشت: سارق مسلحی که با کمین در پشت در بانک و تهدید کارکنان در انتظار ورود خودروی حامل پول بود در درگیری تن به تن با یک مامور مجروح شد. در این حادثه مامور انتظامی نیز زخمی شد و با انتقال هر 2 مجروح به بیمارستان، حال آنها رضایت‌بخش اعلام شده است.
سردار علیزاده فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به این خبر گفت: صبح دیروز ـ شنبه ـ یک سارق مسلح با ورود به یکی از شعبه‌های بانک شهرستان الیگودرز، پس از تهدید کارکنان و کمین در کنار در پشتی بانک درصدد سرقت از خودروی حامل پول بود. رئیس پلیس لرستان افزود: دقایقی پس از کمین سارق در این محل یکی از ماموران انتظامی که متوجه حضور سارق در بانک شده بود با وی درگیر شد که در این درگیری تن به تن فرد سارق و مامور انتظامی هر 2 مجروح شدند. به این ترتیب فرد سارق از سوی ماموران دستگیر شد و هر 2 مجروح به بیمارستان انتقال یافتند.
سردار علیزاده خاطرنشان کرد: در این ارتباط پرونده‌ای تشکیل و برای شناسایی همدستان احتمالی متهم در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. وی تصریح کرد: حال هر 2 مجروح حادثه رضایت‌بخش اعلام شده است و پس از مداوا سارق مسلح بانک که از وی یک قبضه سلاح کمری کشف شده، در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت تا سوابق وی و انگیزه‌های سرقت معلوم شود.

 

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =