مقامات ترکیه در تلاش برای تامین سرپناه برای هزاران بازمانده بی خانمان زلزله این کشور هستند تا آنان را از گزند باران و برف حفظ کنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بوستون نیوز، تلفات ناشی از زلزله 7.2 ریشتری روز یکشنبه این کشور به 523 نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز دستکم به 1600 نفر رسیده است.
مقامات ترک احتمال می دهند که شمار تلفات افزایش یابد چون تعداد اجساد بیرون کشیده شده از زیر آوار همچنان روبه افزایش است. روز چهارشنبه 3 نفر در ارسیس زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند. در حال حاضر مقداری از کمک های بین المللی شامل چادر، لباس و غذا وارد ترکیه شده است.
آنکارا در ابتدا فقط کمک های ایران و جمهوری آذربایجان که در اثر وقوع زلزله به مرزهای مشترکشان با این کشور خسارت سنگینی وارد شده است را می پذیرفت اما بعدها کمکهای کشورهای دیگر را نیز پذیرفت.
بسیاری از شهروندان بی خانمان این کشور شکایت دارند که دولت سرعت عمل لازم را برای ارائه کمکهای ارسالی ندارد و این کمکها به کندی به دستشان می رسد. در همین حال سازمان هلال احمر ترکیه اعلام کرد 17 کامیون حاوی کمکهای ارسالی روز چهارشنبه غارت شد.
صلیب سرخ می گوید: ترکیه در تلاش برای کمک رسانی به نجات یافتگان است. بیش از 7 هزار و 500 چادر و 22 هزار پتو به همراه اجاق های خوراک پزی، غذا و آب سالم توزیع شده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =