۳ نفر
۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۱

روزنامه تهران امروز نوشت:

شايد اصلي‌ترين دليل اينكه صاحبان خودرو لوكس از تصادف وحشت دارند اين باشد كه پس از تصادف از قيمت خودرو حتي بيشتر از نصف‌ قيمت آن كاسته مي‌شود.قطعا هيچ‌فرد مرفهي دوست ندارد خودرو بي.ام.و يا بنز خود را كه قيمتي گزاف پاي آن پرداخته به قيمت يك تويوتا كمري رده‌پايين به فروش برساند. آن هم در شرايطي كه خريدار ماشين تصادفي پس از صاف‌كاري و سرپا كردن ماشين آن را به قيمت اوليه خود خواهد فروخت. با اين شرايط برنده اصلي اين معامله خريدار ماشين تصادفي‌است كه سودي 50 تا 70 ميليون توماني را به جيب مي‌زند. يكي از خريداران خودرو تصادفي در همين زمينه گفت: خريد خودروهاي لوكسي كه تصادف شديد داشته‌اند ‌يا چپ كرده‌اند عملا ديگر به درد صاحب خودرو نمي‌خورند.زيرا اين افراد معمولا جزو قشر مرفه هستند و به‌جاي اينكه خودرو تصادفي خودشان را دوباره تعمير كنند ترجيح مي‌دهند آنرا بفروشند و يك خودرو لوكس ديگر بخرند. وي خريد خودروهاي تصادفي را هم به نفع فروشنده و هم به نفع خريدار دانست و گفت: خودرو لوكسي كه تصادف شديد داشته‌است در حقيقت به اندازه يك پژو پرشياي نو هم نمي‌ارزد و نگه داشتن آن به ضرر صاحب خودرو است. وي در جواب اين سوال كه خريدار پس از خريد، با خودرو تصادفي چكار مي‌كند گفت: معمولا اين خودروها برآورد و كارشناسي مي‌شوند و قطعاتي كه به كلي از بين رفته‌اند از خودرو جدا شده و قطعات جديد روي آن نصب مي‌شود و پس از انجام صاف‌كاري و رنگ دوباره به قيمتي بالاتر به فروش مي‌رسند.

وي قيمت يك لندكرويزر 2011 تصادفي را 53 ميليون تومان ذكركرد و گفت: قيمت اين خودرو در حالت عادي چيزي حدود130 ميليون تومان است كه پس از تصادف قيمت آن تقريبا نصف مي‌شود.
 

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    12 0
    تعرفه هاي بالا عامل اين رانت هاست والا وقتي قيمت خودرو واقعي باشه و 130درصد تعرفه و عوارض نخوره سودهاي دلالي و سواستفاده به خاطر جزئي بودن سودها از بين ميره
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۷
    2 0
    دریک کشور معنوی پول هیچ معنایی ندارد.یک میلیاردو سیصد میلیون واحد پولی ما می شود یک ماشین ژاپنی...راستی درآمد ماهیانه خریدار باید چه قدرباشدکه تصادف هم بکند؟