مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 3 آبان 1390

 قتل مسلحانه برای سبقت گرفتن


روزنامه شرق نوشت: مردی موتورسوار با این تصور که راننده یک دستگاه پژو 206 به عمد به دوستش اجازه سبقت نمی‌دهد، با شلیک گلوله او را به قتل رساند.کارآگاهان جنایی، بعدازظهر روز یکشنبه از طریق مسوولان بیمارستان فیروزآبادی در جریان مرگ مردی قرار گرفتند که با شلیک گلوله زخمی شده بود. آنها وقتی به بیمارستان رفتند، فهمیدند مقتول ستار نام دارد و توسط یک موتورسوار به قتل رسیده است.
یکی از شاهدان که ستار را به بیمارستان رسانده بود، گفت: «ستار راننده 206 بود که راننده یک پراید با بوق زدن از او خواست راه را باز کند و اجازه سبقت بدهد. در همین حال یک موتورسوار نیز که کنار پراید می‌راند در حالی که فکر می‌کرد ستار به عمد به پراید راه نمی‌دهد، اول با قنداق سلاح، شیشه ماشین را شکست و بعد یک گلوله به او شلیک کرد.»در حالی که هیچ سرنخی از متهمان وجود نداشت مسوولان بیمارستان هفتم‌تیر اعلام کردند، مردی پراید‌سوار یک مجروح را به بیمارستان رسانده و قصد فرار داشت که توسط عوامل انتظامات دستگیر شد. به همین دلیل ماموران با فرض ارتباط داشتن این ماجرا با قتل ستار این‌بار به بیمارستان هفتم‌تیر رفتند و فهمیدند ساعت 16 یکشنبه و قبل از قتل ستار سرنشینان دو خودرو پراید و پژو206 به همراه یک موتورسوار در خیابان شوش یک خودرو ال 90 را با شلیک گلوله متوقف و راننده آن را با چاقو زخمی کردند و او را داخل گونی بزرگی انداختند و در صندوق عقب پراید گذاشتند. راننده ال 90 همان مجروحی بود که به بیمارستان انتقال یافته بود و در ادامه فاش شد متهمان در حالی که گروگان‌شان را در صندوق عقب داشتند، در نزدیکی بزرگراه بعثت با ستار مواجه شدند و دست به قتل او زدند. ادامه تحقیقات فاش کرد متهمان از اراذل و اوباشی هستند که برای قدرت‌نمایی راننده ال‌90 را ربوده بودند.

 

 

 

 
قدردانی از سرباز فداکار
روزنامه جام‌جم نوشت: فرمانده انتظامی استان البرز از سرباز کلانتری 18 آدران که ناجی 2 دختر غرق‌شده در رودخانه کرج بود، قدردانی کرد.
سردار علیرضا اکبرشاهی روز گذشته در مراسم صبحگاه از سرباز وظیفه‌شناسی که هفته گذشته 2 دختر جوان را در حال غرق شدن در رودخانه کرج نجات داده بود، تقدیر کرد.
اکبرشاهی پس از این مراسم به خبرنگاران گفت: این سرباز شجاع و فداکار که محمد اصل حسینی نام دارد و سرباز کلانتری 18 آدران کرج است، به دلیل رشادت درجه «سرجوخه» دریافت کرد. فرمانده انتظامی استان البرز در تشریح ماجرای فداکاری این سرباز افزود: سرباز اصل حسینی بعدازظهر 22 مهر سال جاری هنگامی که در محوطه کلانتری گشت‌زنی می‌کرد، متوجه سر و صدا و تجمع مردم در حاشیه رودخانه کرج شد.
وی تصریح کرد: این سرباز با نزدیک شدن به مردم، از آنها شنید که یک دختر جوان درون رودخانه افتاده و در حال غرق شدن است و دختر دیگری که از اقوام او بوده و خود را برای نجات وی به رودخانه انداخته نیز گرفتار شده است و هرلحظه امکان مرگ هردوی آنها وجود دارد.
به گفته اکبرشاهی، سرباز انتظامی باوجود آن‌که می‌توانست با اورژانس و آتش‌نشانی تماس بگیرد و برای نجات آنها تقاضای کمک کند، اما احساس مسوولیت کرد و برای نجات آنها خود را به رودخانه انداخت. وی افزود: در حالی که آب یکی از دختران را به 100 متری کشانده بود، سرباز جوان به دلیل آشنایی با فنون شنا، موفق به نجات وی شد و پس از آن باردیگر به رودخانه رفت تا دومین دختر را نیز نجات دهد. در این هنگام مردم به کمک وی شتافتند و دومین دختر هم نجات یافت.
 
22 زن؛ شاکیان 3 سارق سابقه‌دار
روزنامه جام‌جم نوشت: چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و از دستگیری 3 سارق جوان در خیابان شهید رجایی خبر داد. دقایقی بعد با حضور ماموران کلانتری 160 خزانه و تحقیق در محل معلوم شد، 3 سارق با چاقو به یک زن میانسال حمله‌ور شده و قصد سرقت کیف او را داشته‌اند که همسایه‌ها و رهگذران متوجه ماجرا شده و به کمک او شتافتند. در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، در جریان درگیری مردم با دزدان، 3 نفر زخمی شده‌اند که پیش از حضور ماموران به مرکز درمانی منتقل شدند. در پی دستگیری سارقان چاقو به دست، آنها همراه زن میانسال ـ شاکی ـ به کلانتری منتقل شدند.
با استعلام از سامانه پلیس معلوم شد، علی (یکی از سارقان) یک دزد سابقه‌دار است که 8 بار به اتهام سرقت از منازل، آدم‌ربایی، خرید و فروش اموال دزدی و رابطه پنهانی دستگیر شده و به زندان رفته است و 2 متهم دیگر نیز چند بار به اتهام سرقت و خرید و فروش مواد مخدر زندانی بوده‌اند.
علی ـ متهم به سرقت ـ در اظهاراتش گفت: من و همدستانم در ساعات شلوغی بانک‌ها به عنوان مشتری وارد آنجا می‌شدیم و افرادی را که وام دریافت کرده یا طلاهای امانی خود را از بانک پس گرفته بودند، شناسایی و به محض خروج آنها از بانک‌ها با خودروهایمان تعقیبشان می‌کردیم.
متهم اضافه کرد: به محض توقف شاکیان مقابل منازل یا محل کارشان با چاقو و قمه راهشان را سد کرده و در صورت مقاومت آنها را زخمی و پول و طلاها را سرقت می‌کردیم. حتی رهگذرانی که قصد کمک به مالباخته را داشتند هم با چاقو زخمی کرده و متواری می‌شدیم. در پی اعتراف متهم، 2 بازداشت شده دیگر نیز به همدستی در سرقت‌ها اعتراف کردند.
 
بازداشت سارقان کلاهبردار با یک کیسه کارت شارژ
روزنامه خراسان نوشت: فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری این دو سارق پس از تعقیب و گریز طولانی خبر داد. سرهنگ پاسدار احد کریمی در تشریح نحوه دستگیری این سارقان کلاهبردار گفت: در ساعات نیمه شب یکشنبه مأموران کلانتری ناجا در حال گشت زنی در بولوار صیاد شیرازی به یک خودروی وانت که دو مرد در آن بود مشکوک شدند و دستور توقف دادند. نافرمانی و گریز وانت سواران شک مأموران پلیس را به یقین تبدیل کرد.
این گزارش حاکی است: مأموران پلیس با کسب دستور از سرهنگ جامی رئیس کلانتری ناجا و هماهنگی با سرهنگ پاسدار کریمی به تعقیب وانت پرداختند. این تعقیب و گریز کیلومترها به طول انجامید به طوری که وانت سواران تا روستای امرقان سعی در گریز از چنگال قانون داشتند. حتی شلیک چند تیر هوایی نیز باعث توقف وانت سواران نشد تا این که مأموران کلانتری ناجا در فرصتی مناسب راه را بر خودرو این سارقان کلاهبردار بستند و آن ها را دستگیر کردند.
با انتقال متهمان به کلانتری بازجویی از آن ها آغاز شد. این دو مرد 30 و 34 سال داشتند که یکی از آن ها معتاد و سابقه دار بود. در جست وجویی که از وانت آن ها به عمل آمد یک کیسه اوراق شارژ خطوط اعتباری به دست آمد که در تحقیقات مشخص شد همه آن ها جعلی است. همچنین چند قلم اموال سرقتی دیگر از جمله ضبط خودرو نیز از خودروی آن ها کشف شد. در ادامه بازجویی ها مشخص شد که متهمان شارژهای قلابی را به سوپرمارکت ها می بردند و پس از امتحان کردن چند برگ شارژ سالمی که از قبل آماده شده بود، برگ شارژهای جعلی را به صاحبان سوپرمارکت می فروختند. تحقیقات تکمیلی از این متهمان همچنان ادامه دارد.
 قتل در پل اندیشه مشهد
روزنامه خراسان  نوشت: ساعت 20:30 شب دوشنبه گذشته شهروندان در تماس با ۱۱۰، از وجود جسد خون آلودی داخل یک خودرو ریو نقره ای رنگ روی پل اندیشه مشهد خبر دادند. در پی دریافت این خبر، بلافاصله ماموران کلانتری سجاد برای بررسی موضوع به محل اعلام شده عزیمت کردند. آنان با مشاهده جسد غرق به خون مردی حدود ۴۵ساله که روی صندلی سرنشین جلو قرار داشت مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند.دقایقی بعد مقام قضایی به همراه اکیپ بررسی صحنه جرم، پزشک قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل کشف جسد حضور یافت و تحقیقات در این باره آغاز شد. بررسی ها در این باره نشان داد که مرد ۴۵ساله با وارد آمدن ضربات سختی توسط جسم سخت و لبه دار مانند قمه یا خنجر به سرش کشته شده است این درحالی بود که قاتل پس از ارتکاب جنایت روی پل، دنده خودرو را خلاص کرده بود اما خودرو پس از طی مسافتی کوتاه در سراشیبی به کناره های پل برخورد کرده و متوقف شده بود.
47282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    2 0
    مگر بعد از چند بار تكرار جرم مجرم به علت تكرار جرائم به زندان طويل المدت محكوم نمي شود چطور كسي با 8 بار سابقه زندان آزاد در جامعه مي گردد!!!!!