۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳

روزنامه شرق نوشت:

سه مرد جوان که متهم هستند 14 زن را ربوده و مورد آزار جنسی قرار داده‌اند به زودی برای آخرین دفاعیات خود در دادگاه حاضر می‌شوند. این سه جوان شش سال قبل به جرم آزار 14 زن بازداشت و در دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شدند اما رأی صادره از سوی دیوان‌عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده‌شد.
اعضای باند در حالی بازداشت شدند که دختری جوان را ربوده بودند و قصد داشتند او را به قتل برسانند. زمانی که ماموران کلانتری آدران جاده چالوس به پیکان طوسی رنگ مشکوک شدند، آن را متوقف کردند و صدایی غیرمتعارف را از صندوق عقب ماشین شنیدند. ماموران از سرنشینان اتومبیل خواستند پیاده شوند آنها وقتی در صندوق عقب ماشین را باز کردند با دختری روبه‌رو شدند که بر اثر نرسیدن اکسیژن و جراحاتی که بر بدنش وارد شده‌ بود، نیمه‌هوش بود.
وقتی این دختر از صندوق عقب بیرون آورده ‌شد و توانست صحبت کند به ماموران گفت: من در حصارک کرج به عنوان مسافر، سوار پیکان شدم تا به عظیمیه بروم، می‌خواستم عمه‌ام را ببینم اما سه جوانی که سوار ماشین بودند من را کتک زدند و کیف و موبایلم را گرفتند و با تهدید خواستند که ساکت باشم. آنها به سمت آریاشهر تهران حرکت کردند و در محلی خلوت مرا مورد آزار جنسی قرار داند. سپس به یک کوچه فرعی پیچیدند، خیلی ترسیده ‌بودم فکر کردم دوباره قصد دارند به من تجاوز کنند فریاد زدم و از مردم کمک خواستم یکی از متهمان من را محکم گرفت و دستش را روی دهانم گذاشت بعد مرا به صندوق عقب انداخت. حالم بد بود و داشتم خفه می‌شدم که ماموران پیدایم کردند.
با توجه به گفته‌های این دختر. پلیس سه مرد جوان را که امیر، حسین و مهدی نام دارند مورد بازجویی قرار داد. حسین که 19 سال داشت و کم سن‌ترین فرد گروه بود. گفت: وقتی قبول کردم با مهدی همکاری کنم قرار بود زنان را سوار ماشین کنیم و پول‌هایشان را بدزدیم. اصلا قرار نبود به کسی تجاوز کنیم. ماشین هم برای مهدی بود. مطابق قرار او سهم بیشتری نسبت به ما می‌گرفت. در چند مورد اول از زنان فقط سرقت کردیم، اما در یک مورد وقتی دختری جوان را به‌عنوان مسافر سوار کردیم و پول‌هایش را دزدیدیم، مهدی او را مورد تجاوز قرار داد و گفت ما هم می‌توانیم این کار را بکنیم. ما هم زن جوان را که به شدت هم ترسیده‌بود، مورد آزار قرار دادیم. او از ترس حتی نمی‌توانست حرف بزند. بعد از آن در هر سرقتی این کار را می‌کردیم. حسین گفت: بیشتر قربانیان ما زنان و دختران جوان غرب تهران بودند و ما در اکباتان و آریاشهر این زنان را مورد آزار قرار می‌دادیم و فقط مورد آخر بود که در کرج دختر جوانی را ربودیم.
تحقیقات بعدی پلیس نشان داد، این سه جوان 14 زن را مورد آزار جنسی قرار داده و اموال آنها را ربوده‌اند. این زنان که برخی از آنها قبلا شکایتی در دادسرا مطرح نکرده‌بودند، بعد از بازداشت متهمان به دادسرا رفتند و آنها را شناسایی کردند. با تکمیل تحقیقات پرونده با اتهام محاربه به دادگاه انقلاب تهران فرستاده و متهمان در این دادگاه محاکمه و هر سه مجرم شناخته و به اعدام محکوم شدند.
وکلای مدافع متهمان به رأی صادره اعتراض کردند و در لایحه خود نوشتند این متهمان باید در دادگاه کیفری‌استان تهران محاکمه شوند. سپس پرونده در دیوان‌عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و اعتراض وکلا مورد تایید قرار گرفت و حکم صادره نقض و دادگاه کیفری‌استان تهران صالح دانسته و پرونده برای رسیدگی به شعبه 79 دادگاه کیفری‌استان تهران فرستاده شد. متهمان در زمان مقرر برای برگزاری دادگاه در جلسه حضور یافتند؛ اما چون شاکیان پرونده دیگر حاضر نبودند به دادگاه بیایند این پرونده چندین بار تجدید وقت شد.
در نهایت در اولین جلسه رسیدگی به اتهام تجاوز به عنف، آدم‌ربایی و سرقت سه متهم جوان برای دفاع از خود در جایگاه حاضر شدند. متهمان این بار اتهام تجاوز به عنف را رد کردند و گفتند، با چند زن که از آنها سرقت کردند رابطه داشتند؛ اما این رابطه به زور نبود آنها همچنین مدعی شدند که قصد نداشتند دختر کرجی را مورد آزار قرار دهند و از ترس او را در صندوق عقب ماشین مخفی کرده‌ بودند.
بعد از پایان اولین جلسه محاکمه قاضی محمدی‌کشکولی، رییس شعبه 79 دادگاه کیفری‌استان تهران با توجه به پایان وقت جلسه آخرین دفاعیات متهمان را به بعد موکول کردند و با وقت تعیین شده متهمان در روزهای آینده آخرین دفاعیات خود در برابر قضات و شاکیانی که حاضر شدند در جلسه دادگاه شکایت کنند، بیان خواهند کرد.

282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    56 2
    حکم اعدام صحیح و ادم ربایان متجاوز زودتر اعدام شوند. تا با رشوه وگذشت زمان پرونده لوث نشود.
  • hossein TR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    17 2
    واقعا آيا به نظر شما اين نوع رفتار قوه قضاييه با چنين مجرمين خطرناكي صحيح است. پرونده را آنقدر به طول و درازا مي كشانند كه وكلا با انواع واقسام كلك هاي قانوني پرونده را از يك استان به استان ديگر ببرند و قربانيان نيز با گذر زمان و ترس بيشتر از رفتن آبرو و از يك سوي ديگر تهديد به مرگ شدن از طرف خانواده و آشنايان متهمان از شكايت صرف نظر كنند و مطمئن باشيد چند وقت ديگر اين سه حيوان با 5 سال زندان روبرو مي شوند كه با احتساب مدت بازداشت يك سال قبل بايد آزاد مي شده اند. و ما پس از مدتي با جنايات ديگري از سوي اينها ديگر كاملا حرفه اي شده اند روبرو خواهيم بود. وااسفا به اين طرز رسيدگي به جنايات و ظلم به مردم.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    13 1
    برا این کارا که نباید همشونو اعدام کرد چون جنایت دسته جمعی بوده یکی دو سال زندانشون کنین بعد ولشون کنین ضمنا بقیه هم متوجه باشن اگه قصد تجاوز و ادم ربایی داشتین حتما دسته جمعی باشه تا کشته نشین درود بر سیستم قضایی
  • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    20 2
    6 سال از این کار شنیع این حیوانات پست گذشته و هنوز وجود کثیفشان روی زمین مونده؟ چرا؟
  • حسین IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    15 0
    امیدوارم که به سزای اعمالشان برسند. اما از شما خواهش میکنم ماجرای ((عقرب سیاه))را هم پیگیری کنید و از آن خبری چاپ کنید.متشکرم
  • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    12 2
    فقط اعدام تا درس عبرتی باشه
  • نیما IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    17 3
    این چه قانون نانوشته ایه که داره کم کم باب میشه طرف تو کلانتری و دادسرا به جرمش اعتراف میکنه وقتی میره دادگاه میزنه زیرش اونوقت دادگاههای ما هم عوض اینکه اینا رو سریعتر به سزای عملشون برسونند مدام مهلت میدند بهشون!!!
  • !!!!!!!!!!!!!!!! IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    9 3
    بازم بگيد چرا حكم اعدام...
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    15 4
    اینها را هم اعدام کنید اعدام - اعدام - اعدام باز هم فردا یکی دیگه پیدا میشه باید چیکار کرد تا کی ما باید شاهد این برنامه ها باشیم تجاوز پسر 15 ساله توسط افغانیهای بی پدر و مادر تجاوز پسر 11 ساله در مشهد و زنان و هزار تای دیگه چاره ی کار چیه
  • پ.ش IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    10 11
    یک سری تجاوز میکنن بعد ما هم حکم قضایی بدیم اعدامشون کنیم . اینجا دنیای وحش است
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    17 0
    همان حكم كه گفتم 1ماه در اطاق پر از عقرب سپس جانشان را بگيريد
  • قاسم IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    29 4
    با سلام ؛ بنده در شگفت هستم که وکلای این انسان نماها چه انسان هایی هستند که برای مبالغی پول - هر چند کلان - وجدان خود را راضی می کنند که دروغ و انکار را به این متجاوزین بیاموزند و شاهد هتک حرمت و تجاوز به نوامیس مردم باشند . آیا اعترافات متجاوزان ، هذیان گویی است؟ آیا گزارش ماموران انتظامی ، وجود دختری محبوس و مورد تجاوز وحشیانه و ضرب و شتم قرارگرفته در صندوق عقب خورو و اظهارات وی و نظریه پزشک ، شکایت سایر قربانیان و ... همه بی اساس است؟ به نظر نمی رسد ادله ی محکمه پسندی برای رد قرائن و شواهد موجود در خصوص اتهامات وارده به این افراد و مجرم بودن آنان وجود داشته باشد. " یک بار اعدام " کمترین حکم قضایی ممکن برای این دیوسیرتان خواهد بود .
    • رسول IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
      7 2
      کاملا موافقم
  • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    21 5
    بنظر من 6 سال برای رسیدگی به این پرونده کمه ! باید حداقل 50 سال طول بکشه !
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    7 0
    وقتي كه رسيدگي به يك پرونده اينهمه به طول مي انجامد ديگر مجرمين ترسي از قانون و قانون شكني ندارند هركاري كه خواستند ميكنند و كسي هم جلودارشان نيست مجرم بايد به محض دستگيري و اثبات جرم سريعاً مجازات شود نه اينكه يك قرن بگذرد و شاكي بيچاره آنقدر به دادگاه كشانده شود و از كارو زندگي بيفتد كه آخر عطاي قانون را به لقاي آن ببخشد و از خير شكايتش بگذرد كاش امام علي بود و خود قضاوت ميكرد...
  • مرجانه IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    6 3
    بخشش لازم نيست، حتما بايد به دار آويخته شوند بي ن ام وس ه اي وحشي
  • شهرام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    6 4
    اعدام کنید حرومزاده هارو اینها همشون انسانهای حیوان صفت هستند
  • علی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    6 3
    برای من بسیار این موضوع مهممه ، این افراد که بوئی از انسانیت نبردن و به راحتی با آبروی مردم بازی می کنند ، چرانامشان در رسانه ها به اسم کوچک نوشته می شه و حداقل نمی گن اهل کدوم منطقه و محل هستند .
  • komil IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    6 2
    نمیدونم چی بگم اما این پرونده هارو باید خیلی سریع وخارج از نوبت رسیدگی کرد تا فرصتی برای وکلا ومتهمان پیدا نشه تا هزارتا ترفند برای خلاصی از مجازات بزنند