دو آشپزخانه با کادر ایرانی مسئولیت آماده‌سازی و طبخ غذای زائران را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به مدینه منوره این آشپزخانه‌های مرکزی دارای 5 گروه کاری شامل گروه اداری، گروه برنج، گروه آماده‌سازی، گروه خورشت و گروه سوپ و دورچین هستند که در آشپزخانه "الدخیل" 71 نفر و در آشپزخانه "زین" 58 نفر در این گروه‌ها مشغول به فعالیت شبانه‌روزی هستند.
آشپزخانه "الدخیل" در هر وعده غذایی 17 هزار پرس غذا و آشپزخانه "زین" در هر وعده 14 هزار پرس غذا برای زائران حرم نبوی طبخ می‌کنند.
 
کلیه نیروهای فعال در فرآیند طبخ غذا در این آشپزخانه‌های مرکزی دارای ملیت ایرانی هستند. فعالیت این آشپزخانه‌ها هر روز در نوبت اول از ساعت 3 صبح آغاز و تا 11 صبح ادامه می‌یابد و در نوبت دیگر از ساعت 13 تا 18 صورت می‌گیرد.
 
خادمان ضیوف‌الرحمان در زمان عملیات تهیه غذا، سرما و گرما را به جان می‌خرند. تحمل گرما هنگام طبخ غذا شاید برای همگان پدیده‌ای عادی به نظر برسد اما خادمان زائران در این آشپزخانه‌ها به هنگام آماده‌سازی و تخته‌کاری مرغ و ماهی، ساعاتی طولانی را در سالنی سرد می‌گذرانند تا عملیات قطعه قطعه کردن مرغ و ماهی را انجام دهند.
 
بخش امور اداری این آشپزخانه‌ها با دو صفحه تلویزیونی به رصد فعالیت‌هایی که در کلیه سالن‌ها انجام می‌شوند می‌پردازند.
نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در بازدید از دو آشپزخانه مرکزی در مدینه منوره که عملیات تهیه غذا برای زائران ایرانی در موسم حج را انجام می‌هند در جریان خدماتی که این دو آشپزخانه به ضیوف‌الرحمان ارائه می‌کنند قرار گرفت.
علی لیالی رئیس سازمان حج و زیارت و معاونان بعثه مقام معظم رهبری همراه با سرپرست حجاج ایرانی از بخش‌های مختلف آشپزخانه‌های مرکزی "الدخیل" و "زین" اعم از انبار مواد غذایی، سالن آماده‌سازی و تخته‌کاری، سالن پخت کباب با ماشین کباب‌پز، سالن آماده‌سازی سبزیجات، سالن پخت برنج و سالن‌های تهیه خورشت و سوپ بازدید کردند.
 
بازدید مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از آشپزخانه های مرکزی در مدینه منوره مقارن با زمانی صورت گرفت که تعداد زائران ایرانی در مدینه منوره به حداکثر خود یعنی به حدود 27 هزار نفر رسیده است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    21 1
    برای این خادمان مخلص حرم نبوی که صادقانه برای زائرین تلاش میکنند و همیشه نامشان گمنام مانده است ارزوی سعادت و بهروزی میکنم.اجرشان با خدا محفوظ خواهد ماند
  • هموطن IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
    0 0
    خدا اجرشون بده ، خوش به سعادتشون كه همچين جاي خوبي دارن كار ميكنن .