ایسنا نوشت:

وزير ارتباطات درباره موضوع هم‌كد كردن شهرستان‌هاي استان تهران، با بيان اينكه پالس يك اصطلاحي است كه در خيلي از تعرفه‌هاي مخابراتي كاربرد دارد، گفت: در بحث مكالمات تلفن ثابت ما قيمت پالس را افزايش نداديم ولي هزينه‌ها را در داخل استان به نحوي تعديل كرديم ‌تا بتوانيم كد را از بين ببريم.

رضا‌ تقي‌پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار كرد: بر اين مبنا محاسبه جديد به شكلي صورت خواهد گرفت كه از نظر درآمد، درآمد هر استان به ميزاني كه قبلا بوده به همان شكل باقي بماند و با اين شرط دولت پذيرفت كه اين هم كدي صورت بگيرد و اكنون هم هماهنگي‌هاي عملياتي آن در حال انجام است كه انشالله اين كار انجام شود.

وي افزود: قبلا هم در رابطه با اين موضوع و هم‌كد شدن بحث‌هايي مطرح شده بود و علت اين‌كه از مهرماه سال گذشته راجع به اين مصوبه دولت تامل شد، همين بوده كه ما تابع قانون هستيم و قانون اصل 44 نيز مي‌گويد كه نبايد تكليفي را به اپراتورها ابلاغ كنيم كه باعث ضرر و كاهش درآمد آن‌ها شود و برهمين مبنا هم در طول يك سال گذشته مسيرهاي مختلفي را طي كرديم كه اين اتفاق نيفتد و اپراتورها متضرر نشوند.

وزير ارتباطات گفت: راهكار اول ما تامين اعتبار از طريق دولت بود كه مورد توافق دولت نبود و راه‌حل بعدي اين بود كه اين تعديل هزينه‌ها در داخل استان به شكلي صورت بگيرد كه كاهش هزينه‌ اتفاق نيفتد كه انشاالله به زودي دوستان مخابراتي آن را اجرايي مي‌كنند.

تقي‌پور چندي پيش نيز گفته بود: طرح هم‌کد کردن شهرستان‌هاي استان تهران به علت مشخص نبودن روش تامين هزينه‌ها و جبران کاهش درآمد شرکت مخابرات به تاخير افتاده بود که با موافقت دولت با تعديل تعرفه ها به زودي انجام مي‌شود.

موضوع هم‌كد كردن شهرستان‌هاي استان تهران با تهران توسط يكي از نمايندگان مجلس مطرح و از وزارت ارتباطات خواسته شده بود تا زمينه اين هم‌كدي را فراهم كند تا اينكه وزير اعلام كرد كه با انجام تعديل، تعرفه مکالمات بين شهري در استان تهران کاهش و تعرفه داخل شهري افزايش مي‌يابد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    2 0
    از برادران مخابرات مخواهیم ودیعه سیمکارت مارا به ما پس دهند ما سیمکارت نمیخواهیم