سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان به جدیدترین تحولات در لیبی و ازجمله خبر به هلاکت رسیدن معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور واکنش نشان داد و گفت : مستبدان و ظالمان تاریخ فرجامی جز نابودی ندارند

به گزارش خبرآنلاین،واکنش زود هنگام مقامات انگلیس، آمریکا ، فرانسه و آلمان به مرگ دیکتاتور  لیبی  نشان دادند آنان به دنبال به دست آوردن سهمی ازمنافع نفتی لیبی  هستند. از سوی دیگر،حضور نیرو های ناتو که شنیده شده قصد ایجاد پایگاه دائمی در این کشور را دارند، یکی از خبر های بود که باید دید شورای انتقالی لیبی تا چه میزان با آن موافقت می کند.
موضوعی که مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه به عنوان نخستین مقام ایرانی که به مرگ قذافی واکنش نشان داد،آن را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با توجه به تحولات رخ داده در ليبي و تحقق يكي از آمال اصلي مردم اين كشور ديگر بهانه اي براي ادامه دخالت نيروهاي خارجي در ليبي وجود ندارد و ضروري است با خروج فوري اين نيروها از ليبي به مردم اين كشور اجازه داده شود تا نسبت به اعمال حق تعيين سرنوشت خود در فضايي فارغ از هر گونه مداخله خارجي تصميم گيري نمايند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ادامه داد: اين اميدواري وجود دارد كه با پايان ديكتاتوري سياه قذافي در ليبي و ورورد اين كشور به مرحله نويني از حيات سياسي، راه براي اعمال حاكميت ملي توسط مردم اين كشور هموار شود و شاهد حركت ليبي در جهت پايان يافتن جنگ داخلي ، استقرار امنيت و ثبات و به روي كار آمدن يك نظام مردمسالار و تحقق خواست و اراده مردم اين كشور باشيم.
وی همچنین درباره مرگ قذافی، گفت: اين وعده الهي و سرنوشت محتوم همه مستبدان و ظالمان تاريخ است كه با ناديده انگاشتن حق ملت ها در اعمال حاكميت خود سرانجامي جز نيستي و نابودي ندارند .
وي گفت:‌ جمهوري اسلامي ايران اين پيروزي بزرگ ملت ليبي را كه در سايه ايستادگي و پايداري ستودني آنان به دست آمده است به ملت مسلمان و رنج كشيده ليبي و شوراي ملي انتقالي اين كشور تبريك مي گويد.
مهمانپرست همچنين آمادگي كشورمان براي انتقال تجربيات و مشاركت در بازسازي ليبي را اعلام نمود.
/212 212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    16 0
    تا عبرت سایر مستبدان وخود کامگان وجباران جهان شود .انشاء الله
  • سجاد IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    15 1
    به امید روزی که همه دیکتاتورها وزور گویان و متجاوزان به حق و حقوق وبیت المال انسانها رو سیاه شوند .
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    23 3
    در مورد حضور یا عدم حضور خارجی ها تو لیبی مردم لیبی نظر میدن شما لازم نیست دخالت کنید.
    • اسی US ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
      0 0
      خوش به حالت راحتی.... کی رو تا به حال ديدی که راضی باشه خارجيها بهش امر و نهی کنن؟ خوب اگه فرانسه هم برای اونها خارجی هست پس ما هم هستيم. CNN اولين چيزی که گفت نفت ليبی بود که کيفيت بالاتری نسبت به نفت عربستان داره!
    • اسی US ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
      0 4
      من موندم اين نظراتی که توهين به آقای مهمانپرست هست رو چرا چاپ می کنيد. تو آمريکا اگه کسی چنين کاری کنه پيگيری می کنن!
  • ش IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    3 1
    تو یکی از سایتها عکس قذافی رو دیدم که حوالی یک ماه پیش با گلوله از دهانش یا خود کشی کرده یا کشتنش و گذاشتن که شهر سرت کاملا تصرف بشه بعد اعلام کنند این فیلمی هم که نشون میدن مال قبله هر حاکمی که خیانت کار باشه خد نمیزاره با آبرو وعزت بمیره
  • بدون نام IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    1 0
    مرگ قذافی خبر خوبی برای همه ستمکاران دنیا است. امیدوارم انقلابیون و مستضعفین فعلی انقلاب لیبی، مستکبرین آینده لیبی نباشند. در اینصورت دوری تسلسل را لیبی با تقبل هزینه های انسانی و مالی متحمل شده است.
  • تویسرکانی IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    1 0
    خصوصیتی که برای همه دیکتاتورها(مانند صدام و قزافی) وجود دارد آن است که خود را عین حقیقت دانسته و خیال می کنند تنها آنها هستند که می توانند کشورشان را آباد کنند، درنتیجه با هر مخالفتی بشدت برخورد و آن را سرکوب می کنند . لذا نمی توان سرانجامی جز سقوط نکبتبار برای آنها متصور شد.