شب گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس به دعوت رئیس​جمهور به دیدار محمود احمدی​نژاد رفتند. دعوتنامه​ای که گویا برای همه نمایندگان پیامک نشده بود و کمتر از یک سوم از نمایندگان در آن حضور یافتند.

به گزارش خبرآنلاین،اگرچه در نشست دو هفته پیش نمایندگان با رئیس مجلس بیش از 200 نماینده حضور یافته بودند، اما به گواه محمود احمدی​بیغش نماینده شازند که در جلسه شب گذشته با رئیس جمهور حضور داشت، حدود 80 نماینده به دیدار او رفته​اند. در این میان هم، نه از اعضای هیات رئیسه مجلس، نماینده​ای حضور داشته و نه نمایندگان شاخصی چون مطهری، کاتوزیان، توکلی،مصباحی مقدم، عباسپور و نادران بوده​اند. به گفته لاله افتخاری نماینده تهران، علت این مساله، عدم دعوت از همه نمایندگان بوده است.
دیدار شب گذشته با دیدارهای گذشته متفاوت بود. از جمله آنکه سروقت آغاز نشد و زودتر از همیشه هم پایان یافت. جواد آرین​منش نماینده مشهد به خبرآنلاین گفت:ه در پیامک ارسالی از سوی دولت ساعت شروع جلسه 18:30 قید شده بود اما من تا کمی پس از آن منتظر ماندم و وقتی رئیس​جمهور نیامدند، رفتم تا به کارهای دیگرم برسم. علیرضا سلیمی نماینده محلات هم به خبرآنلاین، گفت وقتی ساعت 20:13 دقیقه به مقابل ساختمان شهیدبهشتی دولت رسیدم، نمایندگان را در حال خروج دیدم و متوجه شدم که جلسه زودتر از همیشه پایان یافته است. در حالیکه معمولا این جلسات تا ساعت 9 سب ادامه می​یافت و با صرف شام با رئیس​جمهور به پایان می​رسید.
شاید سر این زمان کوتاه برای دیدار رئیس​جمهور با نمایندگان در این باشد که نه رئیس​جمهور در این جلسه سخنرانی کرد و نه نمایندگان حاضر در جلسه. تنها همراه دولتی احمدی​نژاد هم محمدرضا میرتاج​الدینی معاون پارلمانی​اش بودو هیچ یک از وزرا یا دیگر معاونین حضور نداشتند. این را حسین ابراهیمی نماینده بیرجند به خبرآنلاین گفت.
البته روایت محمود احمدی​بیغش نماینده شازند که در این جلسه حضور داشته متفاوت از آرین​منش و سلیمی بود که به جلسه نرسیده بودند. به گفته وی احمدی​نژاد ساعت 19:15 - 45 دقیقه بعد از زمان اعلام شده دیدار با نمایندگان- در جلسه حضور یافته و همین سبب شد تا نمایندگان ابتدا به اقامه نماز در مسجد سلمان بپردازند و بعد در سالن دیدار حضور یابند. محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر هم تاخیر رئیس​جمهور برای حضور در جممع نمایندگان را به دلیل طولانی شدن جلسه هیات دولت خواند و به خبرآنلاین گفت: ایشان قصد داشتند که بیشتر در خدمت نمایندگان باشند و سخنرانی مبسوطی بکنند که نشد.
احمدی​​بیغش به خبرآنلاین، گفت: رئیس​جمهور پس از ورود سخنرانی پنج دقیقه​ای درباره سناریو اخیر آمریکا کرده و بعد از نمایندگان خواسته تا هر کدام هر موضوعی را مدنظر دارد یا مساله​ای از حوزه انتخابیه را می​خواهد با وی در میان بگذارد. به این ترتیب هر یک از نمایندگان دقایقی به او گفت​وگو کرده و جلسه را ترک کرده است. از این رو چون کسی نمی​داند که آخرین نماینده چه کسی بوده نمی​توان زمان دقیق پایان جلسه را اعلام کرد.
به گفته وی، احمدی​نژاد سناریو اخیر آمریکا را «فتنه» و «جنجال» خوانده و گفته که آنها به دنبال توطئه​ای جدید هستند. او در ادامه از همه اثرگذاران و دلسوزان نظام خواسته است تا وحدت داخلی را حفظ کنند، چرا که با وحدت میان مسئولین و حمایت مردم می توان اینگونه توطئه ها را خنثی کرد.
فاطمه آلیا هم به نقل از رئیس​جمهور گفت که او سناریو اخیر آمریکا را نشانه استیصال و به بن بست رسیدن آنها دانست و با ارزیابی از مسایل اقتصادی کشور وضعیت را مثبت اعلام کرد. به گفته ابطحی، رئیس​جمهور در این دیدار با اشاره به اینکه دشمنی​ها بیشتر شده و شیطنت دشمنان خارجی بیش از گذشته شده است، بر لزوم وحدت در داخل و نیاز به تعامل و هوشیاری بیشتر در مواجهه با شیطنت دشمنان خارجی تاکید کرد و گفت: برای همه تهمت​هایی که علیه دولت مطرح می​شود، جواب داریم اما برای حفظ وحدت پاسخی نمی​دهیم.
حل مسائل استانی در یک دیدار عمومی
پس از این سخنان رئیس​جمهور بود که نمایندگان یک به یک با او گفت​وگوی کوتاهی داشتند. نخست 7 نماینده زن حاضر در این جلسه که در ردیف نخست نشسته بودند و بعد هم نمایندگان دیگر.
حسین ابراهیمی نماینده بیرجند با بیان اینکه اغلب نمایندگان نامه​هایی را به رئیس​جمهور می دادند و تقاضای رسیدگی داشتند، به خبرآنلاین گفت: چون دیدارها چهره به چهره بود، هیچ نماینده​ای از مذاکرات دیگری خبر ندارد. چون هر کسی حرف خودش را به رئیس​جمهور گفت. مثلا من درباره راه آهن استان و نیاز خط ریلی حوزه انتخابیه​ام گفتم که از مصوباته هیات دولت در سفرهای اول و دوم و سوم بود اما هنوز محقق نشده است.
انتقال آب از خارج استان به استان، تخصیص کامل بودجه استان و تبیدل شدن بخش «خوس» به شهرستان که پرونده​اش هم به دولت داده شده است؛ از دیگر درخواست​های وی از رئیس​جمهور بوده است.
ابطحی هم درباره وضعیت دانشگاه اصفهان، شهرک صنایع غذایی و مجتمع گل​خانه​ای خمینی​شهر با رئیس​جمهور سخن گفت و از مشکلات تهیه سنگ در معادن حوزه انتخابیه​اش یاد کرد که با افزایش قیمت حامل​های انرژی در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها، اعمال قانون مالیات بر ارزش افزود و واردات سنگ چینی، سنگ برها دچار مشکل اساسی شده​اند. او از رئیس​جمهور خواست تا قبل از آنکه این قشر هم به جمع بیکاران بپیوندد، تدبیری بیاندیشد.
احمدی​بیغش هم گفت که درباره مسائل کلان ملی و فتنه اخیر آمریکا با احمدی​نژاد سخن گفته و خواستار وحدت بیشتر رئیس​جمهور با دیگر ارکان نظام شده است. او افزود: به رئیس​جمهور گفتم که همه باید گوش به فرمان رهبری باشیم و دغدغه رهبری برایمان مهم باشد و به شیطنت​ها و حسادت​های داخلی توجه نکنیم. چون رهبری خدمت خاضعانه با مردم را می خواهد.
قربانی، محمدی، ملک محمدی، سیدکاظم موسوی نیز از دیگر نمایندگان حاضر در این جلسه بوده​اند.
/2929
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرباز ولایت IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    در گمنامی هم مشترکیم ای شهید! تو پلاکت را گم کردی و من هویتم را.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    2 6
    نمایندگان شاخصی چون مطهری، کاتوزیان، توکلی،مصباحی مقدم، عباسپور و نادران ??????????? معیار شاخص بودن شما چیست ضد رای مردم بودن ، مخالف دولت بودن ؟ یعنی رای اینها مهمتر از بقیه نمایندگان است؟ خدا رو شکر که انتخابات نزدیک است و در دور بعد اسامی اینها را دیگر نمیشنویم چون مواضع این آقایان در فتنه 88 غیر قابل دفاع است
  • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    7 0
    بگو وكيل الدوله
  • روحی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    5 1
    تمام نمایندگان مجلس نماینده مردم ایران هستن و اگر چیزی هست که به ملت مربوط باشد باید همه نمایندگان حضور داشته باشند نه تعداد اندکی.نمایندگان دعوت شده به مهمانی نباید این رفتار را میپسندیدن.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    7 0
    کار مملکت دیگه به جایی رسیده که نماینده ها هم نامه میدن و درخواست دارن...خنده داره...کجاست مدیریت جهانی...
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    دولت گلایمند از همه