ایسنا نوشت:

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از افزايش 3.5 برابري ثبت تخلفات رانندگي در پايتخت توسط دوربين‌هاي سرعت‌سنج در نيمه نخست امسال خبر داد و گفت: آمارها نشان مي‌دهد حدود نيم ميليون قبض جريمه توسط دوربين‌هاي ثبت سرعت در معابر پايتخت در نيمه اول امسال به ثبت رسيده است.
سردار حسين رحيمي علت اصلي افزايش تخلفات ثبت شده توسط دوربين‌هاي سرعت‌سنج را افزايش تعداد اين دوربين‌ها و فعال‌سازي دوربين‌هاي تونل‌ها عنوان كرد و گفت: درعين حال پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در تلاش است تا نقاطي كه تخلف سرعت غير مجاز خصوصا در بزرگراه‌هاي پايتخت در آنها انجام مي‌شود، نسبت به نصب دوربين در اين معابر اقدام كند كه بدين ترتيب قطعا شاهد كاهش تخلف از سوي متخلفان خواهيم بود.
وي با اشاره به اجراي طرح ويژه برخورد با متجاوزان به گذرگاه عابر پياده در سال جاري با اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: بر اين اساس با سختگيري‌هاي پليس تجاوز به گذرگاه عابر پياده نسبت به سال گذشته بيش از 70 درصد با سختگيري پليس و همكاري خوب مردم كاهش داشته است.
رييس پليس راهور تهران افزود: در عين حال با اطلاع‌رساني خوب صورت گرفته عدم رعايت فاصله در تصادفات رانندگي نيز در پايتخت بيش از 40 درصد كاهش داشته كه اين امر نشان مي‌دهد رانندگان تهراني حركت بين خطوط را در شش ماهه سال جاري بيشتر رعايت كردند.
رييس پليس راهور تهران همچنين به بيشترين تخلفات ثبت‌شده در نيمه نخست سال جاري اشاره كرد و گفت: عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني با حدود 40 درصد بيشترين تخلف ثبت شده در شش ماهه نخست امسال بوده است كه پس از آن توقف سد معبر، توقف در محل مطلقا ممنوع، ورود به محدوده طرح ترافيك، استفاده از تلفن همراه و عبور از محل ممنوع رتبه‌هاي بعدي را به خود اختصاص داده‌اند.
4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =