۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۲

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

هزی مدیرعامل شرکت ایر لیز است. این میلیاردر مجار در سال 2010 با ثروت 7/2 میلیارد دلار در رده سیصد و شصت و سوم فهرست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت.

 

استیون هزی همچنین رييس و مدیرعامل سابق شرکت ILFC (شرکت بین‌المللی مدیریت مالی کرایه)، یکی از دو شرکت بزرگ اجاره‌دهنده هواپیما در جهان در کنار شرکت GECAS بود.
استیون فرنز اودوار هزی در سال 1946 در بوداپست مجارستان به دنیا آمد. خانواده او در سال 1958 به دلیل اشغال مجارستان توسط شوروی به آمریکا مهاجرت کردند. استیون در آن جا به دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، رفت تا در رشته اقتصاد تحصیل کند. وی در همان زمان به کسب‌وکار شرکت‌های هواپیمایی وارد شد.
او زمانی که تنها بيست سال سن داشت، به این کسب‌وکار وارد شد و شرکت مشاوران تحقیقات سیستم‌های خطوط هوایی را راه‌اندازی کرد. این شرکت در زمینه خطوط هوایی و تحلیل برنامه‌ریزی و ناوگان‌ها تخصص داشت. اولین مشتریان اودوار هزی، شامل آئر لینگس (ایرلند) و ایر نیوزیلند بودند. استیون هزی در سال 1968 از دانشگاه کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد. او در همان سال مدرک خلبان خصوصی خود را نیز دریافت کرد و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در مدیریت و اقتصاد حمل‌ونقل ادامه داد.
استیون اودوار هزی با کار در این حوزه متوجه شد که سرمایه‌گذاری بالاتری برای خرید هواپیماهای جت برای ایجاد فرصت‌هایی برای یک کسب‌وکار اجاره هواپیما لازم است. او در سال 1973 به همراه دو شریک دیگر شرکت ILFC را تاسیس کرد.
استیون اودوار هزی در حال حاضر از سمت ریاست و مدیرعاملی در شرکت ILFC بازنشسته شده است. این شرکت در حال حاضر یک شرکت پیشتاز مالک و اجاره دهنده هواپیماها است که با پرتفولیویی متشکل از بیش از 400 جت و با ارزشی بیش از 18 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فعالیت می کند.
استیون اودوار هزی در حال حاضر مدیرعامل شرکت ایر لیز است. او این شرکت را در سال 2010 و با هدف سرمایه‌گذاری روی خطوط هوایی در بازارهایی با رشد بالا مثل آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و اروپای شرقی تاسیس کرد. در سال 2010 ، اين شركت40 هواپیمای ایرباس و بوئینگ داشت و توافق خرید 4 هواپیمای دست دوم طی یک سال و 144 هواپیمای جدید تا سال 2017 را صورت داده است. گرچه این تصمیم در سال 2011 به تعداد 234 هواپیما افزایش یافته است.
استیون اودوار- هزی ازدواج کرده و چهار فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن بورلی هیلز در ایالت کالیفرنیا در آمریکا است.


/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =