روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

آن دسته از واحدهای مسکونی که مبلغ رهن یا نرخ ودیعه و اجاره آنها بیش از 100 میلیون تومان است، در مناطق مختلف شمال تهران در حال جولان دادن هستند.
بعد از محله‌های نیاوران، زعفرانیه، فرمانیه و فرشته، محله‌های سعادت آباد و شهرک غرب این دسته از واحدهای مسکونی را در خود جای داده‌اند.
خصوصیات مشترک اکثر این واحدهای مسکونی که رهن کامل آنها بالای 100 میلیون تومان است به‌ این شرح است‌: شامل 3 و 4 خواب چراکه متراژ اغلب آنها بالای 140 متر مربع است. برخورداری از حداقل 2 پارکینگ، بهره‌مندی از روشنایی فوق‌العاده، زاویه دید چند جهت از شهر و همچنین استخر، سونا، جکوزی و لابی جزو حداقل امکانات این واحدها است.
بررسی‌ها در بازار مسکن شمال و غرب تهران بیانگر این موضوع است که اجاره بهای واحدهای متراژ بزرگ در غرب تهران ارزان تر از واحدهای مشابه در شمال تهران است، اما با این حال اجاره بهای تعداد انگشت شماری از واحدهای متراژ بزرگ در غرب تهران بیش از نرخ اجاره واحد مشابه در شمال تهران است.
برای مثال در محله فرمانیه یک واحد 160 متری،3 خواب، به همراه تراس و دید کامل به تهران با شرایط 30 میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و 800 هزار تومان اجاره به بازار اجاره معرفی شده است و از سوی دیگر در محله شهرک غرب واحدی 160 متری لوکس که طبقه دوم یک ملک ویلایی محسوب می شود با 20 میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و 800 هزار تومان اجاره ماهانه آماده واگذاری به مستاجر است.
همچنین در شهرک غرب به نقل از مشاور املاکی یک واحد مسکونی 170 متر مربعی نوساز، 3 خوابه و بسیار شیک به میزان 170 میلیون تومان برای اجاره قیمت‌گذاری شده است، اما 110 میلیون تومان برای واحدی مشابه این واحد 170 متری در شمال تهران به عنوان اجاره پیشنهاد شده است.
علاوه بر این، 65 میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و 200 هزار تومان اجاره ماهانه، اجاره بهای واحدی 150 متری 3 خوابه با کلیه امکانات واقع در محله نیاوران است که از سوی مالک تعیین شده است.
از طرف دیگر، رهن کامل دو واحد مسکونی 290 و 330 متری نوساز،4 خوابه، سوپرلوکس، دید ابدی در خیابان کوهستان در منطقه زعفرانیه 350 و 400 میلیون تومان از سوی مالک اعلام شده است که این دو واحد مسکونی در بین کل واحدهای متراژ بزرگ پیشنهاد شده در بازار اجاره از بالاترین نرخ اجاره نیز بهره مند هستند.

 

 

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =