علی مطهری عدم استفاده از اختیارات قانونی مجلس در طرح سوال از رئیس‌جمهور را علت استعفایش خوانده و در متن آن نوشته است: مخالفان سوال از رئیس‌جمهور یا از دوستان نادان رئیس جمهور و دولت و دیگر دشمنان دانای آنها.

به گزارش خبرآنلاین، متن کامل نامه استعفای علی مطهری به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با اهداء سلام، همان طور که مستحضر هستید نامه سؤال از رئیس جمهور با امضای صد تن از نمایندگان محترم در تاریخ 5/4/90 - پس از یک انتظار طولانی برای فرا رسیدن وقت مناسب از نظر رعایت شرایط کشور- به رئیس وقت جلسه علنی مجلس جناب آقای مهندس باهنر تحویل داده شد و ایشان نیز در بالای آن اعلام وصول نمودند. اما روز بعد، در جلسه هیئت رئیسه، یکی از اعضا مأمور شد که امضاها را پس بگیرد و عضو دیگر نیز مأمور شد که طی مصاحبه‌ای مخالفت هیئت رئیسه مجلس با سؤال از رئیس جمهور را در رسانه‌ها اعلام کند. یعنی به جای آنکه هیات رئیسه محترم پس از دریافت نامه سؤال، طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس بلافاصله آن را به جریان اندازد و سؤالات را به کمیسیون‌های مربوط ارسال کند، درصدد انهدام طرح سؤال برآمد. البته پس از نامه محرمانه اینجانب به جناب عالی- که رونوشت آن به سایر اعضای هیئت رئیسه تقدیم شد- و تهدید به استعفا در صورت ادامه این روند، این عملیات ویژه متوقف شد. با اقدامات هیات رئیسه 14 نفر از امضاکنندگان امضای خود را پس گرفتند و غالبا افرادی بودند که از ابتدا هم محکم نبودند. البته برخی از همان افراد اکنون می گویند ما آن زمان را مناسب نمی دانستیم و امروز را مناسب می دانیم و در واقع امضای خود را پس نگرفته ایم.
به هر حال، پس از مذاکره با هیئت رئیسه بنا شد این سؤال در فرصت مناسب به جریان افتد اما مدتی گذشت و خبری نشد. کم‌کم بهانه‌هایی مطرح شد که مثلا آقای احمدی‌نژاد اکنون زخم خورده است و ممکن است در صحن علنی پروژه‌ای مانند مناظرات انتخاباتی را پیاده کند و شاید رهبر انقلاب نیز به خاطر همین ملاحظات مخالف باشند. برای رفع این نگرانی‌ها تعدادی از امضاکنندگان پیشنهاد دادیم که هیئت رئیسه سؤالات را به کمیسیون‌ها ارجاع نماید تا طبق آیین‌نامه، نماینده رئیس جمهور در حضور نماینده سؤال‌کنندگان پاسخ گوید. اگر همچنان 72 نفر از امضاکنندگان قانع نشدند و قرار بر حضور رئیس جمهور محترم در صحن علنی شد، آنگاه می‌توان برای رفع آن نگرانی‌ها به درخواست چندتن از امضاکنندگان و تصویب مجلس، رئیس جمهور در جلسه غیرعلنی حضور یابد.
این پیشنهاد را تقدیم جناب عالی کردم و شما تلقی به قبول نمودید و قول دادید که اقدام نمایید. تا این که از چند روز پیش زمزمه‌هایی از سوی برخی اعضای هیئت رئیسه در رسانه‌ها به گوش می‌رسد که تعداد امضاها از حد نصاب کمتر است و هرگاه به حد نصاب برسد مطرح می‌شود. در حالی که اساسا امضاکنندگان به فکر پس گرفتن امضا نبوده‌اند و اگر امضای جدیدی پس گرفته شده باز با طراحی هیئت رئیسه بوده است که به جای اجرای آیین‌نامه درصدد انهدام طرح سؤال برآمده است. همچنین گفتند بسیاری از امضاها در زمان خانه نشینی آقای رئیس جمهور جمع شده و بعد از آن، امضاکنندگان منصرف شده اند، در حالی که تنها دوازده امضا از صد امضا در آن روزها گرفته شد.
اکنون عرض می‌کنم که ما حاضریم حتی یک سؤال از آن ده سؤال به کمیسیون مربوط ارجاع شود و اگر منجر به حضور رئیس جمهور در صحن علنی گردید و آن نگرانی‌ها وجود داشت باز حاضریم درخواست جلسه غیرعلنی بدهیم. آیا بیش از این می‌توان کوتاه آمد؟!
در مقابل رئیس جمهوری که علنا می‌گوید فلان قانون را اجرا نمی‌کنم، آیا ما حق یک سؤال نداریم؟! آن هم سئوالی که رای گیری برای قانع شدن یا نشدن مجلس ندارد. آیا امضای صد نماینده ارزش توجه ندارد؟! تحقق سئوال از رئیس جمهور در هر شرایطی، نشانه استحکام نظام جمهوری اسلامی و وجود دموکراسی واقعی در این نظام است.
اصلاح امور تنها با استقلال و اقتدار مجلس تحقق می یابد. مجلس قوی به نفع کل نظام است. این که برخی سخن از مخالفت رهبر انقلاب به میان می آورند، مخالفت ایشان برای من قطعی نیست و بعید است که ایشان برای امضای صد نماینده ارزشی قائل نباشند. فرضا مخالف باشند، باید نظر ایشان با توجه به سهل‌گیری فوق‌الذکر ما معلوم شود و البته دخالت دادن رهبر انقلاب در این گونه مسائل را به صلاح کشور نمی‌دانم. در عین حال برای دفع بهانه این گونه افراد، اینجانب نامه‌ای را حدود یک ماه پیش برای معظم‌له ارسال داشتم و از ایشان تقاضا کردم که دست مجلس را در موضوع سئوال از رئیس جمهور باز بگذارند. تا کنون پاسخی نیامده و سکوت ایشان را دلیل رضایت و لااقل بی نظری می‌دانم.
اصولا اگر رهبر انقلاب در چنین موضوعاتی نظر مخالف داشته باشند در نطق عمومی خود اعلام می نمایند و همه از طریق صداوسیما و سایر رسانه ها با خبر می شویم. ایشان مسئله ای پنهان از مردم ندارند و اگر نظری در چنین اموری داشته باشند مانند امام خمینی(ره) مسئولیت انجام یا عدم انجام امر مورد نظر را به عهده می گیرند. علاوه بر این که اساسا اجرای طرح سؤال از رئیس جمهور موجب تفاهم بیشتر دولت و مجلس خواهد شد و حتی بیشتر به نفع رئیس جمهور است که فرصتی می‌یابد تا سوء تفاهمات وکدورتها را برطرف نماید. قبلا گفته‌ام دو گروه با طرح سؤال از رئیس جمهور مخالفند، یکی دوستان نادان رئیس جمهور و دولت و دیگر دشمنان دانای آنها.
به هرحال با توجه به این که هیئت رئیسه محترم بر خلاف قانون آئین نامه داخلی مجلس همچنان درصدد منتفی کردن طرح سؤال است و مجلس قادر به استفاده از اختیارات قانونی خود در انجام کارهای اساسی نیست، بدین وسیله استعفای خود را از نمایندگی مردم تهران، شهرری، اسلام‌شهر و شمیرانات – که قادر به استیفای حقوق آنها نیستم – اعلام می‌نمایم. مستدعی است اقدام قانونی انجام گردد.
با تقدیم احترام
20/7/90
علی مطهری
 
متن سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور نیز به این شرح است:
 با اهداء سلام، به استناد اصل هشتاد و هشتم قانون اساسی و ماده 196 و 197 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از خدمات فراوان دولت در حوزه های مختلف، بدین وسیله سئوالات زیر از رئیس جمهور محترم با یکصد امضا جهت طی مراحل قانونی و روشن شدن اذهان نمایندگان محترم و رفع سوء تفاهمات و به منظور تقویت نظام جمهوری اسلامی ارائه می گردد: 
1. چرا قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلان شهرها و حمل و نقل عمومی سایر شهرها، علی رغم نیاز مبرم این شهرها به روان سازی ترافیک، خصوصا با آغاز هدفمند شدن یارانه حاملهای انرژی، ابلاغ و اجرا نشد؟
2. وزیر ورزش و جوانان پس از پنج ماه از ابلاغ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان با نامه ای غیر معمول به مجلس معرفی شد، آیا این امر نوعی تلاش برای گریز از اجرای قانون نیست؟
3. طبق آمار رسمی نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 89 زیر 1% بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوی صندوق بین المللی پول را بپذیریم حدود 3% بوده است در حالی که طبق برنامه باید حداقل 8% باشد. آیا این امر حاکی از ضعف مدیریت اقتصادی کشور نیست؟ همچنین با این نرخ رشد آیا ممکن است یک میلیون و ششصد هزار شغل در کشور ایجاد شده باشد؟
4. مبلغ 1500 میلیارد تومان بودجه ارتقاء شاخصهای فرهنگی کشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزینه شده است؟
5. قانون هدفمند کردن یارانه ها پنج ساله بوده است در حالی که میزان افزایش بهای برخی حاملهای انرژی نشان می دهد که دولت مدت اجرای آن را کمتر از 3 سال در نظر گرفته است. در نتیجه مردم باید فشار غیر لازمی را در پرداخت بهای مثلا گاز مصرفی تحمل نمایند. همچنین سهم بخش تولید صنعتی و کشاورزی تا کنون به درستی پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزینه تولید کالا و محصول گردیده است. چرا دولت مقید به اجرای قانون مجلس نیست؟
6. مقاومت یازده روزه جناب عالی در مقابل حکم حکومتی رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر ابقای حجت الاسلام مصلحی وزیر محترم اطلاعات چه توجیهی دارد؟
7. چه ضرورتی وجود داشت که آقای منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه در زمان ماموریت خود به سنگال عزل شود به طوری که علاوه بر تحقیر شخصیت ایشان، نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان آسیب ببیند؟
8. این سخن جناب عالی که مجلس در راس امور نیست، چه هدفی را دنبال می کند؟
9. چرا جناب عالی با علم به اینکه انتقاد از برخی مجریان "قانون عفاف و حجاب" در رسانه ملی موجب کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامی در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم کردن برخی مجریان این قانون، بر خلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند اعمال قانون است، با اعلام این مطلب که راه حل این مسئله منحصر به کار فرهنگی است، از دولت سلب مسئولیت نمودید و پس از مخالفت گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه، علمای بلاد و نمایندگان مجلس با سخنان شما، در مصاحبه زنده تلویزیونی بعدی اعلام کردید که سخن من همان است که گفتم. این رفتار شما چگونه توجیه می شود؟
10. چرا نظریه "ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام" را که توسط رئیس دفتر شما بیان شد علی رغم ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام، تایید و بر آن تاکید نموده باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامی گردیدید؟ اصولا چرا از گروه موسوم به "جریان انحرافی" علی رغم هشدار و اعلام خطر علمای بزرگ اعلام برائت نمی کنید بلکه از این افراد دفاع می نمایید؟
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    9 19
    خیلی خیلی برای نمایندگان مجلس متاسفم یه چندتا سئوال که آماری بود بقیش هم که... راستی زمان خاتمی که وضع از این خرابتر بود حضرات کجا تشریف داشتند؟
    • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
      14 6
      دوست عزیز میشه بپرسم زمان آقای خاتمی کجای وضع کشور از الان خرابتر بود.؟
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    6 5
    امیدوارم که نمایندگان مجلس دوباره کاری نکنند که مقام رهبری خود را به آقا امام زمان(عج) بسپارند. در سخنان اخیر ایشان موضع اشان کاملا شفاف بیان شد و نظام را متعلق به مردم و جبهه خود را در کنار مردم مشخص نمودند فارق از دسته بندیهای سیاسی. اگر نماینده ای به واقع نماینده مردم باشد و نه قدرت با این سخنان حجت بر ایشان کامل گشت.
  • سید IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    16 0
    فقط می توانم بگم متاسفم برای این مجلس
  • بدون نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    7 15
    خدا خیرت بده مطهری که اقرار می کنی که قادر به استیفای حقوق ملت نیستی،روزی صدبار خودم لعنت می کنم که به تو رای دادم اونم نه بخاطر خودت به خاطر پدر بزرگوارت و اینو مطمئن باش که همه به تو به خاطر پدرت رای دادند....
    • بدون نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
      5 2
      همه نه شما . هيچ وقت به جاي همه صحبت نكن فقط حرف خودت رو بزن
  • بدون نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    14 6
    درود بر تو و روان پاک پدرت
  • طلبه فیضیه IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    4 2
    خلافت اسلامی همینه همینه
  • نیما IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    35 78
    آقای مطهری رسماٌ کار انتخاباتیشو با این کار شروع کرد .
    • بدون نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
      37 12
      مطمئن باش دور بعد شرکت نمیکنه اقا
    • بدون نام DE ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
      12 4
      پسر کو نداردنشان از پدر تو بیگانه خوانش نخوانش پسر
    • محمّد US ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
      4 9
      ایشون خیلی وقته دنبال این طرحه! شما مثل اینکه سرت تو حساب و کتاب نیست برادر! قضیه مشایی و اسرائیل و اینا رو یادت رفته؟
  • بدون نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    59 15
    درود بر این نماینده شجاع و منطقی اصولگرا
    • بدون نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
      0 0
      ببخشید! کلمه ی اصولگرا از کجا اومد؟
  • بدون نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    49 12
    ایشان یک نماینده منطقی و میانه رو اصولگرای مجلس است
  • بدون نام MY ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    68 10
    یادش بخیر زمانی مجلس در راس امور بود ولی همه از ترس بگم بگم های بعضی ها زبان در کام فرو بستند
  • فیلم ساز IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    87 13
    حقیقتا خون شریف پدر عزیزتان در رگ شما جاریست
  • بدون نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    57 9
    اقای مطهری عزیز از یک مدیر دست چندم نمیشود سوال کرد چه رسد به شخصی که در پی مدیریت جهانی است.
  • ایمان IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    7 4
    ای کاش همه نمایندگان دنبال پیشرفت کشور وچایگاه دموکراسی و اعتراض به کارهای اشتباه دوستان خود بودند. آقای مطهری با این کار نشان داد وجدان کاری از همه چیز مهمتر است.
  • علی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    6 5
    درود برمرد شجاع وسیاستمدار ،معلومه خون پدرت تو رگات جاریه
  • علی IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    9 5
    خدا پدرت زابیامرزدکه حق گو بزرگ شدی اگرچه به ضررت باشد
    • بدون نام GB ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
      0 5
      واقعا با این سوالاتتون فقط سوالای 5 و 7ش خوبن
  • رضا IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    17 6
    دورود بر مطهری که اسیرمقام نشد
  • غلی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    31 11
    سلام بر ر هروان حقیقت
  • نادر IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    37 12
    سلام برمطهری
  • ناصر IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    41 13
    سلام برحقیقت گویان
  • محمد علی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    49 16
    مطهری باعث افتخار مجلس است
  • یاسر IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    51 14
    کاش همه نمایندگان مثل مطهری بودند
  • امین IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    5 13
    احسنت بر شما با این کارتون که یه خوش خدمتی به غرب کرده باشید در ضمن برای اطلاع دوستان عزیز می گم که ایشون به وسیله اصلاح طلبان به اصلاح طلب نو مفتخر شده و علنا از آرمانهای اصولگرایی فاصله گرفته
  • ‫مستعفی الممالک US ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    40 9
    ‫... اندکی هم حزب مردم زنده باد!
  • ایوب IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    38 21
    اگه مطهری قصد نامزدی مجددداشته باشد من افتخارمیکنم بهش رای بدم
  • بهروز IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    39 13
    مهم ثبات قدم است نه اصلاح طلب و اصولگرا
  • اتنا IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    52 16
    مطهری حمایتت میکنیم
  • بدون نام SE ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    17 49
    بازی و فقط بازی دم انتخابات استعفاء چرا حالا یادتون افتاد سوال کنید ؟ جواب سوال شما این است که مصلحت نیست جواب بدهند شما استعفاء را بده برو بیرون از گود تا نسوزی!
  • محمد IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    66 14
    درود بر علی مطهری که در این روزها نشان داد مجلس باید در راس امور باشد. و اگر قرار نیست باشد پس خداحافظ. این رویه ثابت می کند که در این روزهای سخت هم چنان دموکراسی در ایران نفسی می کشد.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    74 15
    اقای مطهری کارشما بسیار پسندیده وقابل تقدیر است و همیشه همین طور به فکر مردم ونظام باش .
  • جمشید IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    61 17
    آقای مطهری را در زندان اوین می بینم.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    25 68
    ميگم اگر امثال علي مطهري ها از نام پدر ارتزاق نمي كردند دركجاي جامعه پيدا مي شدند
    • محمّد US ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
      7 2
      الان این بخش سؤال از رئیس جمهور چه دخلی داره به حرف شما؟ با منطق می‌خوای بحث کنی بفرما، بلد نیستی چرا فرافکنی می‌کنی؟ فریدالدین حداد عادل رو هم پس بگو شما که تو کار آقازاده‌هایی.
  • ایرانی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    73 18
    درود بر شرافت فرزند استاد شهید ، مرتضی مطهری ...
  • بدون نام IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    18 7
    کاش بقیه نمایندگان هم مثل آقای مطهربی بودند و جرات داشتند.
  • رضا IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    16 7
    مطهری ، مدرس دوم در مجلس میباشد . آفرین بر صلابت و مسئولیت پذیری در قبال مردم وخدا
  • حمید IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    16 7
    احسنت مدرس زمانه
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    14 5
    در جامعه اسلامي اين فقط خداي تبارك است كه پرسيده ( بازخواست ) نمي شود و بقيه همه بازخواست مي شوند. قران كريم : (( لا يُسئَلُ عما يفعل و هم يُسئَلون )) و اين پا فشاري اقاي مطهري در حقيقت براي احياي سنتهاي اسلامي است كه دغدغه هر مسلمان واقعي است.
  • بدون نام IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    4 8
    او هم به نعل می زند و هم به میخ. ایران یعنی اول ایران و بعد اسلام. که می شود ایران اسلامی.
    • احمد رضا IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
      0 0
      معنی مهم است اما منظور از آن مهمتر است. نه؟
  • بدون نام IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    5 18
    با سلام در حقانیت این بخش از سخنان آقای مطهری شکی نیست لیکن تناقضات موجود در سخنان ایشان و رفتارشان جای بسی تامل است. منظور از مجلس قدرتمند چیست؟ مجلسی که شاخ و شانه بکشد؟ یا زور بازو به دیگران نشان دهد؟ یا مجلسی که تاب نظارت بر خود را نتابد؟ ایشان به اصطلاح نماینده مردم تهران در مجلس هستند؟ پس کو اثری؟ ما که در این چند ساله نه از ایشان و نه از دیگران خبری در شهر ندیدیم الا در نزاع سیاسی و صد البته وقت انتخابات. هنوز پرونده تهمت های ایشان به خود رئیس جمهور نیز باز است و البته به خود مردم. کاش به جای اینکه در بند نام بودیم، شهیر به عمل بودیم.
  • majid GB ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    16 6
    مطهري عزيز حتما پرده اي در ميان است كه اگر بيفتد خيلي ها نمي مانمند . لذا اگر احمدي نژاد به مجلس بيايد همه را با خودش به پايين مي كشد.
  • محمد IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    8 7
    بایدمنتظرنتیجه باشئم شایداین یک مانورسیاسی ویایک بازی برای پوشش ضعفهای خیلی زیاد مجلس ودولت درزمینه اقتصادوسیاست داخلی وخارجی
  • anni IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    9 17
    سوالات راجع به حجاب و مكتب ايراني خيلي خوبه ولي بايد يكي ديگه طرح ميكرد نه مطهري چون از بغض طرح كرده. بله برادر استارت انتخاباته كي گفته شركت نميكنه بشين و ببين
  • بدون نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    18 8
    مجلس الان چند ساله که در راس نیست اقای مطهری . دیگه خانه ملتی در کار نیست. خانه احزاب است و بس.
  • بدون نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    17 9
    درود بر فرزند دلیر شهید شما به صفتی مفتخرید که این روزها رنگ باخته
  • بدون نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    19 9
    آفرین به شجاعتت
  • بدون نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    21 8
    اگه چند تا انسان فهیم و نترس تو مجلس بودند کار مملکت به اینجا نمی رسید
  • بدون نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    9 18
    چطور خود را دانامیدانیدبقیه را نادان خیلی خودخواه هستید
  • قاف IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    30 5
    آقای احمدی‌نژاد اکنون زخم خورده است و ممکن است در صحن علنی پروژه‌ای مانند مناظرات انتخاباتی را پیاده کند و شاید رهبر انقلاب نیز به خاطر همین ملاحظات مخالف باشند. لطفا بنويسد چه كساني در مجلس از احمدي نژاد هراس دارند مگر مي خواهد مسائل خانوادگي آنها را لو دهد آيا پروژه مناظرات انتخاباتي كار خوبي بوده يا كار بدي بوده خواهشمندم با مردم رو راست باشيد و از خدا بترسيد
  • شهرام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    27 12
    اگر امروز علامه شهید مطهری در بین ما نیست اما پسر خلفش (علی) جای خالی پدر را برای ما ایرانیها به خوبی پر نموده است . پایدار مانی و سربلند
  • ارش IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    10 25
    عزيزم كمكم انتخابات مجلسه ايشان هم چند سالي در مجلس بودند الان نمي توانند مجدد كانديد بشوند مگر استعفا بدهند و دوباره نامزد بشوند اقاي مطهري همان اقايي نبود كه پشتيبان محكم اقاي احمدي نژاد بودند يادش بخير بله
    • عمو US ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
      10 2
      آقا یه خورده اطلاعاتو ببر بالا زشته این حرفایی که میزنی اگر اینطور بود که الان باید کل نماینده ها استعفا میدادن تا دور بعدش شرکت کنند نداستن قانون باعث میشه هر تهمت ناروایی رو به بقیه بزنیم
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    31 10
    کاش بقیه نمایندگان هم که نامه را امضا کرده بودند استعفا دهند تا شاید هیئت رئیسه دست از این سکوت بردارند
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    30 11
    خون شهید مطهری در رگهای این فرزند برومند جاریست
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    12 33
    این آقا به دنبال جمع کردن رای برای مجلس بعدی است. این آقا از الان برای ریاست مجلس بعد از داماد خود گام بر میدارد. سیاست آن چیزی نیست که می بینید.
  • عادله IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    37 10
    به نظر من سوالات مطرح شده از رئیس جمهور بسیار منطقی به نظر می رسد و علت عدم پاسخوئی می تواند دلیلی باشد بر خلاف رئیس جمهور در اجرای قوانین حکومتی
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    30 12
    درود بر مطهري ولي چه فايده آقاي احمدي نژاد گوشش به اين حرفهابدهكار نيست
  • وا اسفا IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    12 41
    آقاي مطهري با اين كارش محبوبيت پدرش را در جامعه كم ميكند .
  • بدون نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    30 12
    درود و رحمت خدا بر شهيد مدرس كه به قول حضرت امام وقتي در نبود انگار كسي در مجلس نيست و همه منتظر بودند ايشان تشريف بياورند. الآن هم گويي كسي جز علي آقاي مطهري كسي در مجلس نيست.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    18 3
    طرح نظارت بر نمایندگان به کجا رسید
  • علی مطهری IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    33 12
    تبارک الله بلاخره این مجلس یک مردی هم دارد بقیه که در خماری به سر می برند
  • ساده IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    21 9
    حقیقت را بگو هرچند به ضرر ت باشد
  • بدون نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    23 12
    خدا رحمت کنه پدرت رو آقاي مطهري با اين پسر خلف. ولي کاش زودتر اين کار رو مي کرديد . باز هم دست درد نکنه.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    12 10
    حالا مگر استعفا بدهد یا ندهد چه اتفاقی می افتد.آب از آب تکان نمی خورد
  • سهراب A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    12 9
    اتفاقاً رئیس جمهور هم بارها اعلام کردن که با کمال میل حاضر هستند به سؤالات نمایندگان جواب بدن. حالا باید پرسید اون چیه که همه اینقدر از فاش شدنش می ترسند و نمی خوان احمدی نژاد به مجلس بیاد؟ اتفاقاً خوبه که ملت بدونن بالاخره اون چیه که آقای احمدی نژاد مدت هاست راجع بش سکوت کرده و البته رفتارهای صدا و سیما و متن نامه آقای مطهری هم تأییدی است بر اینکه چیزهایی هست.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    8 24
    فقط برای خبر آنلاین متاسفم که فقط پیام کسایی که این آقا( که حیف پسر استاد شهید مطهری )رو تایید می کنن گذاشته این آقا که توسط اصلاح طلبان به نو اصلاح طلب مفتخر شده واقعا آدمیه که سیاست روش تاثیر گذاشته برای این آقا متاسفم، کمی به سیره ی شید مطهری برگرده و کم به دست غربی سوژه بده که هی بگن تو ایران دعواست بهتره بدون رسانه ای شدن کاراشو جلو ببره و گرنه من هم معتقدم مانور تبلیغاتیه می خواد رای بیاره
  • تارخ IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    10 18
    احمدی نژاد مبارز با زور ، بت پرستی و پول پرستی است.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    10 15
    آخه نونت نبود آبت نبود نماینده شدنت چی بود؟
  • بدون نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    10 12
    با استعفاي وي موافقيم و پيشنهاد مي كنيم به عنوان مشاور آقاي قاليباف منصوب شودند
  • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    10 11
    حالا که رفتید به سلامت شما فقط بلد بودید نق بزنید وکارشکنی بکنید خدا بیامرزد پدرت را بااین یادگاریش
  • بدون نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    16 11
    زنده باد علی مطهری
  • بدون نام IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    15 10
    درود بر اين نماينده قانونگرا
  • هادی CH ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    14 11
    سلام خدا خودش رو حفظ کنه و پدرش رو بیامرزه بازم خوبه یه مرد تو جمهوری اسلامی پیدا شد
    • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
      4 0
      سه تا مرد قبلا پیدا شده بود...
  • رضا IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    11 12
    آقای علی مطهری از اون موقعی که ما یاد داریم زیاد حرف میزنه.
  • بدون نام GB ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    13 10
    در دنیا یک راه است وآن راه راستی است باشد که امثال مطهری در نظام باشند تا از حق ملت دفاع نمایند خدا نگهش دارد بر این مرز و بوم
  • آریا CA ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    17 5
    بابا دمت گرم ولی بگو تا حالا کجا بودی ؟درضمن طرح سئوال از ریس جمهور محترم تا 200سئوال هم جا داشت بقیه اش کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • رضوي IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    10 1
    اين اخرين باري بود كه سايت شماروچك كردم چون شهامت انعكاس نظر روزگذشته منو نداشتيد
  • نیما IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    14 8
    حالا می بینید چند روز دیگه آقای مطهری میاد میگه بنا به مصلحت نظام و وساطتت آقایان استعفایم را پس گرفتم . آقای مطهری کارتتو ول نکن الکی آمار بیکاررو افزایش نده بیرون کاری برایت پیدا نمیشه . میمونی خونه افسرده میشی
  • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    6 3
    دوستان این افراد و مخالفانشان خوب شناسایی کنید در انتخابات آینده مجلس و ریاست جمهوری از ایشان بتوانیم خوب استفاده کنیم
  • معین IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    15 6
    درود برمطهری
  • کامبیز IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    8 2
    آفرین به تو ای مرد بزرگ
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    6 1
    سلام درودبرشما اماکمی هم اززیرپاگذاشتن قانون توسط برخی ازهمکاران قانونگذارتان میگفتی بدنبود!
  • بدون نام CH ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    4 1
    اگه مطهری بکشه کنار کی می خواد سوال بپرسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    6 3
    اگه آقای مطهری دوره ی بعد کاندید نشه صداقتش معلوم میشه!
  • آرش IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    2 1
    زنده باد شهيد مطهري و مرد قانون علي مطهري
  • مجید IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
    1 0
    درود بر تو درود بر روح والایی پدرت.درود بر همه مردان شجاع.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    0 0
    نظرات حضرتعالی محترم است وسوالات بجاوقابل پیگیری است جا داشت اینسوالات راهم از رئیس جمهور پیگیری میکردید 1 - نتیجه تحقیق وتفحض از دانشگاه ازاد چی شد 2 -- محاکمه سران فتنه را چرا به تعویق انداختید 3-- بودجه های اختصاصی به مترو تهران توسط مدیر عامل وقت درکجا وبه نفع چه کسانی هزینه گردید 4-- ماموریت مهدی هاشمی که یکماهه بوده نزدیک دوسال شد کی تمام مدشود 5-- قانون تصویبی مجلس در رابطه با حقوق ایثارگران رامجمع چند سال است برنمیگرداند 6-- چرا رانت خواران بیت المال رامعرفی نمیکند باتشکر