ایرنا نوشت:

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور ضمن اشاره به مصوبه شب گذشته هيات دولت، تاكيد كرد: حق عائله مندي به همه زنان شاغل تعلق نمي گيرد.

لطف الله فروزنده  افزود: بر اساس اين مصوبه هيات دولت، زنان شاغل اگر همسر خود را از دست داده باشند و يا همسر آنها از كار افتاده يا معلول باشند مي توانند علاوه بر حق عائله مندي، از حق اولاد نيز برخودار شوند.
وي افزود: اين دسته از زنان ( همسر خود را از دست داده يا همسر آنها از كار افتاده و معلول باشند) پيش از اين نيز از حق عائله مندي برخوردار بودند و با مصوبه اخير هيات دولت از اين پس، حق اولاد هم دريافت مي كنند.
به گفته معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، همچينين در جلسه روز گذشته هيات دولت تصويب شد كه زنان مجرد شاغل در دستگاه هاي دولتي نيز از حق عائله مندي برخوردار شوند.
وي افزود: براي پرداخت حق عائله مندي به زنان مجرد شرط سني وجود ندارد.
فروزنده تاكيد كرد كه اين مصوبه نياز به تصويب مجلس شوراي اسلامي ندارد و از هم اكنون قابل اجرا است.
/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
    1 2
    خانم دکتر فکری هم به حال دختران مجرد بیکار که سنی از انها گذشته بکنید حق بیمه ای کمک هزینه ای ....
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
      5 0
      آیا حق اولاد و عائله مندی به زنانی که شوهرانشان در هیچ ارگان خصوصی و دولتی مشغول نمی باشند میشود
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    3 0
    حق عائله مندی باید به زنان کارمند متاهلی که شوهرانشان حق عائله مندی دریافت نمیکنند تعلق گیرد خیلی خنده دار است که دختری ازدواج نکرده باشد وحق عائله مندی بگیرد شرط لازم برای گرفتن عائله مندی همانطور که از معنایش پیداست ازدواج است و دولت مکلف است این حق را به هر کارمند متاهل بدهد حالا اگر مرد کارمند نیست به زن کارمندش باید تعلق بگیرد
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    فعلا که بنده مجردم و شاغل و حق عائله مندی هم نمیگیرم.چون تفسیر شخصی از قانون میگه این حق به من تعلق نمیگیره.شاه می بخشه شاه قلی نمی بخشه
  • فاطمه IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
    0 0
    چرا قوانین که تصویب میشود فقط برای کارمندانی که درحوزه قانون خدما ت مدیریت کشوری می باشداین تبعیض بین کارمندان دولت نیست؟
  • بی نام DE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    باسلام به خانم فرهنگی مطلقه سرپرست فرزند حق عائله مندی واولاد تعلق نمیگیرد؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
    0 0
    همانطور که از اسم هزینه عائله مندی پیداست این حق باید به خانمهای دارای فرزند تعلق بگیرد چرا برعکس رفتار می شود .آیا هزینه دختران مجرد بیشتر است یا امثال من که صاحب سه فرزند هستم و همسرم نیز شغل مناسبی ندارد .این عین بی عدالتی است لطفا رسیدگی کنید.
  • بی نام DE ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
    0 0
    ایاحالاکه دختران مجردشاغل حق عایله مندی دریافت میکنند زنان شاغل که همسرانشان کارمندنیستند منصفانه است که از چنین حقی بی بهره باشند؟