+ A - دوشنبه 18 مهر 1390 - 19:20:00 چاپ
امتیاز به مطلب 22 نفر

تمام زنان شاغل حق عائله مندی می گیرند

جامعه > خانواده - هم اکنون به استناد بند 4 ماده(68) قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به کارکنان مرد شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر دارای همسر و حداکثر تا سه فرزند پرداخت می‌شود

زهرا تالانی:اما با پی گیری مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تصویب دولت قرار است که مطابق مصوبه هیات دولت از این پس تمامی زنان شاغلی که دارای فرزند باشند، حق اولاد دریافت کنند.در همین باره مریم مجتهد زاده رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می گوید: خوشبختانه دولت با پرداخت حق اولاد و عائله مندی به تمام زنان شاغل سرپرست خانوار و همچنین با پرداخت حق عائله مندی به تمام زنان شاغل مجرد موافقت کرد.
گفت وگوی خبرآنلاین با رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را می خوانید:
دولت اعلام کرده که قرار است به تمام زنان شاغل حتی خانم های مجردحق عائله مندی و به زنان شاغل سرپرست خانوار حق اولاد پرداخت شود.این طرح چه فوایدی دارد؟
بله. خوشبختانه دولت با پرداخت حق اولاد و عائله مندی به تمام زنان شاغل سرپرست خانوار و همچنین با پرداخت حق عائله مندی به تمام زنان شاغل مجرد موافقت کرد. چون پیش از این به زنان شاغل سرپرست خانوار حق اولاد پرداخت نمی شد و تنها حق عائله مندی دریافت می کردند اما با موافقت دولت از حق اولاد هم بهره مند خواهند شد.هم اکنون به استناد بند 4 ماده(68) قانون مدیریت خدمات کشوری، کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به کارکنان مرد شاغل و بازنشسته و وظیفه‌بگیر دارای همسر و حداکثر تا سه فرزند پرداخت می‌شود.و به زنان شاغلی که دارای همسر نبوده و یا همسر آنها معلول و از کارافتاده کلی باشد و زن به تنهایی متکفل مخارج فرزندان باشد، کمک هزینه عائله‌مندی بدون در نظر گرفتن حق اولاد تعلق می‌گیرد.
اما مطابق بخشنامه بیست‌وهشتم شهریور ماه سال گذشته معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری، به دلیل نص ماده یاد شده از قانون مدیریت خدمات کشوری و حذف چارت حق اولاد از این قانون، دستگاه‌ها مکلف به قطع حق اولاد به دلیل پیش‌بینی نشدن این امر در قانون شدند، به طوری که هم اکنون به زنان سرپرست خانوار، تنها هزینه عائله‌مندی پرداخت می‌شود. این در حالیست که در قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب سال 80 که با تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری لغو شد، زنان سرپرست خانوار از امتیاز عائله‌مندی و حق‌اولاد توامان بهره‌مند بودند.
این قشر از زنان جامعه، به دلیل نداشتن سرپرست و یا ناتوانی همسر، وظیفه تامین معاش و نفقه خانواده و فرزندان را بر عهده دارند، پیش‌بینی حق اولاد برای زنان سرپرست خانوار اقدام مهمی در جهت ترمیم حقوق این زنان است، و حق اولاد می‌تواند بخشی از نیازهای معیشتی فرزندان خانواده‌های دارای سرپرست زن را تامین کند.به نظر من قطع حق اولاد زنان سرپرست خانوار را موجب تضییع حقوق آنها می شود.


خانم مجتهد زاده، معاونت حقوقی ریاست جمهوری اختلاف نظری با معاونت توسعه منابع و سرمایه انسانی ریاست جمهوری داشت. آیا این موضوع هم به نتیجه رسیده است؟
بله. در این مورد هم به توافق رسیدیم و قرار شد به زنان شاغل مجرد که متکفل امور خود و یا خانواده خود هستند هم حق عائله مندی پرداخت شود.


مبلغ هم مشخص شده است؟
هر زن شاغل ماهانه 14 هزار تومان حق اولاد تا سه فرزند دریافت می‌کند و پرداخت برای بیشتر از سه فرزند در حال بررسی است که امیدواریم حل شود.


زنان شاغل متاهل چطور؟
به دلیل اینکه همسرانشان از حقوق عائله مندی یا اولاد برخوردارند به آنها پرداخت نمی شود.


مردان شاغل مجرد هم شامل این طرح می شوند؟
مردان شاغل مجرد محروم از دریافت حق عائله مندی هستند.


در آخرین جلسه هیات دولت تصمیمی درباره یارانه زنان سرپرست خانوار گرفته نشد؟
چرا درباره مشکل یارانه زنان سرپرست خانوار و یا بد سرپرست بحث و قرار شد تا مشکلات آنها به طور کامل مرتفع شود.مقرر شد اگر لازم باشددر باره موارد مذکور به مجلس لایحه داده شود یا آیین نامه های دولت اصلاح و تکمیل شود.
23245

 

کلید واژه ها: زنان - اشتغال زنان -
نظرات 72
  • بدون نام سه شنبه 19 مهر 1390 - 02:42:39
    11 1 پاسخ به این نظر
    پس زنان بازنشسته چی انها همسر یا فرزند ندارند تبعیض تا کی
  • بدون نام سه شنبه 19 مهر 1390 - 12:56:30
    38 3 پاسخ به این نظر
    این یعنی چی زن شاغلی که شوهرش کارمند نیست چرا نباید حق عائله مندی بگیره
    • بدون نام یکشنبه 18 تیر 1391 - 13:35:09
      7 0
      در آمد برخی از مشاغل آزاد حتی کمتر از نصف کرایه خانه آن هم در مناطق جنوب شهر ها نمی شود لذا بسیار احتیاج دارند .
    • بدون نام یکشنبه 18 تیر 1391 - 13:44:44
      13 0
      خانمی همسرش فوت شده و فرزندانی از ایشان دارد و مجددا ازدواج نموده و همسرش شغل آزاد و نه چندان خوب دارد حال برایش سخت است که در خارج فرزندان همسرش کمک کند لذا این افرا آیا جزء زنان متأهل و دارای سرپرست خانوار محسوب می شوند پس بچه های همسر اول تکلیفشان چیست با توجه به اینکه حضانت با مادرشان است
    • بدون نام یکشنبه 18 تیر 1391 - 13:49:05
      8 4
      خانمی هستم از همسرم به دلیل اعتیاد جدا شدم و فرزندانم نیز در سنین بلوغ هستند و با من زندگی می کنند و با پیگیری های انجام شده به علت خروج از سن حضانت دادگاه به من نامه نگهداری فرزندان را نمی دهد و به همین دلیل کارگزینی محل کار حق عائله ممندی و حق اولاد را نمی دهد من باید چه کار کنم با مخارج بالای زندگی
  • بدون نام سه شنبه 19 مهر 1390 - 13:15:15
    22 0 پاسخ به این نظر
    وقتي به زنان شاغل متأهل - كه اتفاقاً بيشترين تعداد در بين زنان شاغل هستند - اين حق پرداخت نميشود ، چرا تيتر ميزنيد " تمام زنان شاغل . . . " ؟ اتفاقاً در هيچ كجاي مصاحبه سركار خانم مجتعهد زاده موضوع پرداخت به تمام زنان شاغل مطرح نشده بود و ايشان در جاي جاي مصاحبه خيلي واضح به دو دسته 1- زنان شاغل سرپرست خانوار و 2-زنان شاغل مجرد اشاره كرده اند . صداقت و امانتداري در انعكاس خبر را فداي جلب مخاطب نكنيد
    • بی نام یکشنبه 14 مهر 1392 - 15:34:14
      1 2
      احسنت
  • بدون نام سه شنبه 19 مهر 1390 - 15:18:40
    12 0 پاسخ به این نظر
    اینکه همسر زنان شاغل متاهل حق عائله مندی دریافت می کنند یا نه را به چه صورت مشخص میکنید؟
  • بدون نام سه شنبه 19 مهر 1390 - 16:28:39
    24 0 پاسخ به این نظر
    چرا به زنان شاغل متاهل بدبخت داده نشود در حالی شوهر فقط صرفا در یک شرکت خصوصی به شکل نیمه وقت کار می کند. با دو فرزند.مگر شوهر به آدم پول می دهد که به ما تعلق نگیردمگر ما هم پابه پای مردان شاغل در اداره زحمت نمی کشیم.این به نظر من دور از عدالت است.خواهش می کنم بررسی شود.
  • بدون نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 02:27:19
    11 5 پاسخ به این نظر
    اينطوري كه دختر خانوماي مجرد شاغل زير بار ازدواج هرگز نميرن
  • بدون نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 13:07:18
    11 0 پاسخ به این نظر
    اکنون که به برکت سامانه کارمندی تمام اطلاعات کارمندان بویژه زنان شاغل اعم از بی سرپرست یا متاهل موجود میباشد بررسی کنید کدام زنان شاغل متاهل همسرشان حق عائله مندی میگیرند آنوقت این حق قطعا به زنان شاغل متاهل که همسر بیکار یا کارگر دارند تعلق خواهد گرفت . آخر یک روز باید این بانکهای اطلاعاتی به درد بخورد یا نه ؟
  • بی نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 13:38:20
    17 0 پاسخ به این نظر
    چرا به زنانی که شوهران آنها نه بیمه هستند و نه هیچکدام از مزایای دولت را دارند به زنان شاغل آنها حق عائله مندی تعلق نمی گیرد گناه آنها چیست
  • بدون نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 14:39:28
    17 0 پاسخ به این نظر
    چرا دراخبار ورسانه ها اعلام ميشود حق عائله مندي به تمام زنان شاغل تعلق ميگيرد اما بعد نظرشون عوض ميشه ؟
  • بدون نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 15:28:14
    12 0 پاسخ به این نظر
    وقتی خانم متاهلی همسرش شغل اداری نداره و قاعدتا حق عائله مندی و اولاد دریافت نمیکنه منصفانه نیست وقتی خودش شاغله به اون هم تعلق نگیره مگه فرق ما با مردای متاهل چیه؟
  • بدون نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 15:31:24
    15 1 پاسخ به این نظر
    چرا تبعیض؟مگر همه زنان شاغل ،شوهر کارمند دولت دارند که حق عائله مندی بگیرند. زنانی که شوهرشان پاره وقت کار میکند چرا از این حق محروم شوند .بهتر نیست دوباره بررسی کنید .
    • بدون نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 18:37:35
      2 0
      راست میگوید موافقم
  • بدون نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 16:57:12
    9 0 پاسخ به این نظر
    این بی عدالتی است شوهر من کارگر است و فقط حق اولاد می گیرد و معلوم نیست تا چند ماه دیگر سر کار باشه و اخراج نشه این بی عدالتی است که به زنان شاغل پرداخت نشه انصاف را رعایت کنید.
  • بدون نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 18:45:08
    6 1 پاسخ به این نظر
    به نظر من باید زنان شاغلی که همسرانشان مشاغل دولتی دارند جدا شوند چه بسا زنان شاغلی هستند که فقط حقوق آنها خرج و دخل خانه و زندگیشان است و مردانشان حتی ماهی هزار تومان هم در امد ندارند آنها باید چکار کنند عاجزانه درخواست تجدید این قانون راداشته
  • بدون نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 18:48:40
    3 0 پاسخ به این نظر
    به خدا خیلی ها کارمندند ولی از برای خرج و برج زندگی هم در نمی آیند چون شوهرانشان از یک بچه هم بدتر اندیا بیکارند یا بخور نمیر در می آورند خواهشمند است به شغل همسران زنان شاغل بیچاره هم نگاه کنید
  • بی نام چهارشنبه 20 مهر 1390 - 21:07:05
    17 5 پاسخ به این نظر
    به نظرمن قانون از این مسخره تر نیست کجای دنیا دیدی به ادم مجرد حق عائله مندی بدهند بعد به ادمی که متاهله حق عائله ندهند پس به نظر من اسمشا عوض کنید.!!!!!!!اینم از اون مسخره بازیهای قانون چرت خدمات کشوری که واقعا افتضاحه !!
  • بدون نام پنجشنبه 21 مهر 1390 - 15:47:52
    3 0 پاسخ به این نظر
    میگما تا کی می خواهید اعتراض کنید انتقاد کنید منظور از زن مجرد منظورشان زن مجرد متکفل که سرپرست خانوار می باشد زن متاهل که شوهردار هست و در تمامی مشکلات در کنار همسر هست فقط این زن مجرد سرپرست خانوار هست که در این جامعه با هزاران مشکلات و به تنهایی باید روزگار خود و فرزندانشان را بگذراند که حسادت تا کجا تا زن سرپرست خانوار هم واقعا کککککککککککککککککککککککه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام پنجشنبه 21 مهر 1390 - 15:59:36
    2 0 پاسخ به این نظر
    به نظر من ما باید درست قضاوت کنیم دست سرکار خانم هم درد نکنه واقعا جامعه زنان سرپرست خانوار را به خوبی درک فرموده اند و ماباید منطق داشته باشیم که زن مجرد سرپرست خانوار هم پای مرد حتی از یک مرد هم به تنهایی مشکلات خود و فرزندانش را بدون همسر بدوش می کشد و امیدوارم که خدا توفیق شما بفرماید که قید فرموده اید زن مجرد متکفل سرپرست خانوار
  • بدون نام پنجشنبه 21 مهر 1390 - 16:11:57
    4 0 پاسخ به این نظر
    میگما چر ا نظرمان را ثبت نمی کنی نکنه شما هم عائلمندی میخوای چیزایی که به نفعت هست رو ثبت می کنی کارشکنی نکن همه چیز و روزی دست خداست
  • بدون نام پنجشنبه 21 مهر 1390 - 22:12:58
    2 1 پاسخ به این نظر
    ایشان اشاره کرده اند زن سرپرست خانوار و مجرد متکفل که در واقع شرایطش با زن متاهل شاغل فرق داردیعنی زن سرپرست خانوار مجرد هست متوجه هستی یا باز هم توضیح بدم به نظر من فهم و درک و انسانیت سر کار خانم در حد توصیف نمی باشد زنان متاهل شاغل تا کی می خواهید تو ادارا ت اینقدر به زنان سرپرست خانوار حسادت کنید خدا رو خوش نمیاد
  • بدون نام پنجشنبه 21 مهر 1390 - 22:21:23
    5 3 پاسخ به این نظر
    شاغل زن متکفل مجرد سرپرست خانوار = یعنی فردی که در خانواده همسرش رو از دست داده و خودش به تنهایی متکفل خود و فرزندانش می باشد و کانون خانواده اش پاشیده شده است و دارای مشکلات عدیده ای می باشد که این مبالغ ناچیز به نوعی باعث ترمیم حقوقش می شود زن شاغل متاهل یعنی دارای همسر است و باید خودش به اتفاق همسرش زندگی خود را بچرخانندو حرام است که حق سرپرستی هم بخواهد چون که اکثر مشکلاتش را شوهرش به دوش می کشدو خانواده اش دارای سرپرست می باشد
  • بدون نام شنبه 23 مهر 1390 - 18:09:25
    11 0 پاسخ به این نظر
    واقعا بی انصافی هست یعنی چه که زنان شاغلی که همسر شاغل دارند نمی توانند حق عائله مندی بگیرند. عاجزانه خواهش میکنیم این قانون برای همه باشد یا اینکه برای هیچ کس!
  • شوهرداربدهکار دارای مشکل نازائی شنبه 23 مهر 1390 - 18:24:26
    2 0 پاسخ به این نظر
    باسلام من قبلا میخواستم به نماینده شهرمون درمجلس این طرح رو بدم که به زنان شاغلی که همسرانشون شغل آزاد دارند حق عائله مندی وحق اولاد تعلق بگیرد .ولی این قانون واقعا اجحاف میباشد با عقل سلیم جور درنمیاد.علی الخصوص که این دوره زمونه زنان شاغل تمام ملاکهای ازدواجشون رو به خاطر تنها نموندن وبالا رفتن سن ازدواج به حداقل میرسونند .حالاتصور کنیدوام از موسسات هم بگیرید برای همسرانتان که بیکار نمونندولی حتی از پس بازپرداخت وام وسودشون هم بر نیای ،دیگه مشکل نازایی ومخارج آن هم که بیمه ها تقبل نمیکنند چی ؟
  • بدون نام شنبه 23 مهر 1390 - 23:59:32
    2 3 پاسخ به این نظر
    به نظر من همه زنهای متاهل شاغل حقشان نیست حق سرپرستی دریافت کنند به خاطر اینکه هرماه حقوقهایشان را حتی به شوهرانشان هم نمی دهند و ماه به ماه به خرید سکه و طلا اقدام می کنند بدبخت شوهر کی دستش به پول زن شاغلش می رسه این مرد فداکار هست که باید روز زن روز مادر روز سالگرد ازدواج مهمونی و.... بدهد دست قانون جمهوری اسلامی درد نکند این پدر هست که سرپرست هست و قیم هست وزنان سرپرست خانوار هم هم پدر هستند هم مادر
    • بی نام یکشنبه 29 تیر 1393 - 16:50:46
      0 0
      پس اون خانمهایی هم که تمام حقوثشون رو دو دستی تقدیم زندگی شوهرشون میکنند چی کمی انصاف داشته باشید
  • بدون نام دوشنبه 25 مهر 1390 - 18:57:18
    4 0 پاسخ به این نظر
    با توجه به اينكه تفاوت حقوق زنان كارمند با مردان با توجه به افزايش مبالغ حق اولاد و عائله در هرسال و همچنين مزاياهاي مديريتي كه متاسفانه در ادارات متاسفانه در نهايت از روي ناچاري پست مديريتي به يكي از خانميها بدهند فكري براي اين تفاوت حقوق بكنيد اين چاره كار نيست
  • بدون نام پنجشنبه 28 مهر 1390 - 18:21:11
    4 1 پاسخ به این نظر
    ای کاش یه مرکزاموری هم برای مردان هم وجود داشت
  • ليلا سه شنبه 3 آبان 1390 - 14:20:44
    19 1 پاسخ به این نظر
    به نظر من مي‌بايست به تمامي خانمهاي شاغل حق عائله مندي و حق اولاد تعلق بگيرد .
  • بدون نام چهارشنبه 4 آبان 1390 - 15:57:28
    3 7 پاسخ به این نظر
    به نظر می رسد درست نیست به همه خانمهای شاغل حق عائلمندی تعلق بگیرید
  • بدون نام شنبه 17 دی 1390 - 20:16:10
    9 0 پاسخ به این نظر
    شوهر من یک کارگر شریف و زحمتکش است.اما درآمد بسیار ناچیزی دارد حتی گاهی به اندازه اجاره مغازه ی 80 هزار تومانی اش هم درامد ندارد. چرا نباید حقوق عائله مندی و حق اولاد به امثال من تعلق گیرد تا همسر و خانواده ی ما زنان متأهل کارمند هم از حداقل حمایت های اجتماعی بهره مند شوند ؟ !
  • مهناز چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 - 14:22:32
    5 0 پاسخ به این نظر
    پس زنان مجرد کارگری ، تکلیفشان چیست ؟ آنهایی که در شرایط یکسان با کارمندان کار میکنند ( البته با حجم کاری بیشتر) و با شرابط یکسان اقتصادی موجود در کشور . چرا تمام قوانینی که وضع می کنند و بخشنامه ارایه میدهند هیچوقت در متن نامه ذکر نمی کنند کارکنان دولتی اعم از کارگری و کارمندی ، که مدیران محترم ارگانها دولتی ، دچار تبعیض و شبه نشوند.
  • بدون نام چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 - 21:42:56
    10 4 پاسخ به این نظر
    خنده داره دختر مجرد خونه باباش خرجش بیشتره یا زن متاهل؟ این قانون تشویق به شوهر نکردن و حتی طلاق گرفتن است!!!
  • مریم سه شنبه 16 خرداد 1391 - 18:47:36
    1 1 پاسخ به این نظر
    باسلام خواهشمنداست به وضع مالی زنان شاغل توجه کنید ومن که سرپرست مادرم نیز هستم وشوهرم بیکار است تنها من به خاطر آبرویم باوی زندگی می کنم خواهش می کنم بررسی کنید بعد تصمیم بگیردید.
  • مینا سه شنبه 16 خرداد 1391 - 18:50:24
    5 0 پاسخ به این نظر
    رسیدگی کنید بعد تصمیم بگیرد تمام زنان شاغل حق استفاده از عائلهمندی دارند به شغل شوهرانشان توجه کنید شوهرمن بیمه هم ندارد پول جیبی او را من می دهم از آبرویم می ترسم چکارکنم
  • کارمند زن متاهل یکشنبه 5 شهریور 1391 - 18:18:18
    6 2 پاسخ به این نظر
    بی عدالتی بی عدالتی بی عدالتی همینجوری هم دخترهای مجرد وقتی صاحب درامد میشوند زیر بار شوهر کردن نمیروند وای به حال اینکه عائله مندی هم بگیرند کار دولت برعکس باید به خانمهای متاهل عائاه مندی بدهند چرا که تمام درامدشون در منزل هزینه میشه
  • بدون نام دوشنبه 6 شهریور 1391 - 22:56:14
    5 1 پاسخ به این نظر
    همسر من بیکاره تحت تکفل من هم هست هرجا مراجعه میکند کاری پیدا نکرده چطور دختران مجردحق عائله مندی می گیرند ولی افرادی مثل من نباید بگیرد.
  • بدون نام سه شنبه 14 شهریور 1391 - 13:09:45
    4 0 پاسخ به این نظر
    باسلا م بعضی از خانمهای شاغل همسرشان کار درست حسابی ندارد وتنها خانواده با حقوق زن گذران زندگی می کند ونمی توانند به کسی بگویند آبروداری می کنند وبیمه نداردشورهرش تنها نان خوراست . چرا عائله مندی دریافت نکند
  • بدون نام سه شنبه 14 شهریور 1391 - 13:12:09
    3 0 پاسخ به این نظر
    باسلام مازنان شاغل چه گناهی کرده ایم مگر ما کار نمی کنیم خانم مجتهدزاده به فکرماهم باش
  • زهرا اکبری سه شنبه 14 شهریور 1391 - 16:57:03
    2 1 پاسخ به این نظر
    تا تاریخ 14/06/1391این حق اولاد و عائله مندی برقرار نشده است پس لطفا تاریخ دقیق حق برقراری آن را بگوئید .
  • بدون نام سه شنبه 25 مهر 1391 - 15:56:38
    0 3 پاسخ به این نظر
    من سراغ دارم از زنان شاغلی که حتی یک ریال هم به کمک خرج خانواده کمکی نمی کنند همش برای خود سکه می خرند بدبخت شوهران جرات ندارند حتی اعتراض کنند !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام شنبه 26 اسفند 1391 - 16:45:46
    3 5 پاسخ به این نظر
    به خدا اگر خانم ها رو بفرستند سر خونه داري و بچه داري و بجاي اونها از آقايان تحصيل كرده بيكار جامعه سركار بيايند مشكل جامعه حل خواهد شد و اين خام ها اينقدر سر شوهرانشون مننت نمي زاشتند و آمار فساد و طلاق كمتر مي شد و اكثر پسر ها و دختران مجرد ازدواج كرده و تشكيل خانوناده مي دادند . اگر زنان بيكار باشند مشكلي پيش نمي آيد ولي واي به روزي که مردان بيكار باشند.
    • یک زن یکشنبه 6 بهمن 1392 - 17:06:43
      2 0
      همین الان هم کافیه تشریف ببرید یه اداره ی دولتی تا ببینید چند درصد از کارکنان "مرد" اونجا، پشت میزشون تشریف دارند. شغل و مقام نباید به جنسیت مربوط باشه، لیاقت و شایستگی مهمه که این هم لزوما با مرد بودن به دست نمیاد. متاسفم برای افکارتون. دلیل طلاق و ازدواج نکردن زنها این نیست که سر کار میرن، بلکه دلیلش اینه که هنوز هم با پیشرفت جامعه، مردان بسیاری مثل شما کوته بینانه فکر می کنند.
  • بی نام یکشنبه 16 تیر 1392 - 11:07:12
    0 6 پاسخ به این نظر
    خانمهای مجرد باید دعابه حال آن خانمی که مجرد است و شوهرنکرده و جزو قانونگذاران میباشد تشکر به عمل آید . چون به خاطر یک نفر همه خانمهای مجرد حق عائله مندی می گیرند درغیراینصورت به پسرهای مجرد هم تعلق می گرفت تا زن بگیرند .
  • بی نام یکشنبه 16 تیر 1392 - 16:38:04
    7 0 پاسخ به این نظر
    همه دختران مجردكارمند درمنزل پدري زندگي نمي كنند!چه بسابسياري ازآنهاخرج پدر،مادر پير و ازكارافتاده يشان را هم مي دهند
  • بی نام پنجشنبه 20 تیر 1392 - 21:19:41
    4 1 پاسخ به این نظر
    ببخشيد اين مصوبه قراره از چه تاريخي اجرا شود؟ هنوز كه خبري نيست!
  • بی نام پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 00:24:42
    2 2 پاسخ به این نظر
    واقعا ظلم است. حق عائله مندی به فرد مجردی که فقط پولش خرج لوازم شخصی خودش می شه داده بشه و ان وقت مادری که پول مهد کودک ، شهریه کلاسهای و پول سرویس مدرسه بچه اش را پرداخت می کند از حق عئله مندی بهره مند نشه. واقعا حتی اگر شوهرش کارمند باشه.حقوق کفاف نمیده اخه وقتی زوجین کارمند باشند. مشکلات خاص خودش داره. پول مهد کودک وشیر خشک و سرویس مدرسه و...... . فکری کنید تا واقعا عدالت برقرار بشه.
  • بی نام چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 15:30:18
    4 1 پاسخ به این نظر
    چرا همه فکر میکنند مجردا خرجی ندارند مگه مجرد هوا می خوره اما متاهل غذا؟ مجردای الان مثل قبل نیست که جیره خور باباش باشه به اندازه متاهلا اجاره و قسط و وام و ... داره یه مجرد فقط همسر نداره وگرنه هزینه های زندگیش با متاهل فرقی نداره. در ضمن دل بزرگ داشته باشید تا خداوند براتون بسازه اینقدر زار نزنید چون خداوند بخاطر حضور همسر و فرزندانتان به زندگیتان هم برکت میدهد
  • کارمندان قراردادی پنجشنبه 7 شهریور 1392 - 14:22:58
    4 0 پاسخ به این نظر
    سلام تبعیض تا کی؟؟؟ مجردان قراردادی شاغل در دستگاههای دولتی تا کی باید شاهد تبعیض در مملکت اسلامی خود باشند؟؟ بسیار دردناک است که در شرایط کاری یکسان شاهد این همه ظلم و بی عدالتی باشیم؟؟ خواهشمندیم اعتراض ما را تا جایی که ممکن است منعکس سازید
    • بی نام دوشنبه 13 آبان 1392 - 18:59:53
      2 0
      موافقم باید به مجردان قرارداد کار معین هم پرداخت شود
  • معلم آموزش وپرورش کاشان (زیر مجموعه استان اصفهان) دوشنبه 11 شهریور 1392 - 15:23:28
    0 1 پاسخ به این نظر
    اکنون مدت 6 ماه است در احکام پرسنلی دختران وزنان مجرد شاغل در اموزش وپرورش کاشان ؛ متاهل قید می شود که جدای از اینکه حق عائله مندی دریافت نمی کنند باعث به وجود امدن مسائل حیثیتی برای انها شده است و مسئولین ادراه آموزش پرورش کاشان به هیچ وجه رسیدگی نمی کنند خواهشمند است به نحوی اصلاحیه احکام دختران وزنان مجرد در کاشان زده شود . باتشکر 11 شهریور 92
  • معلم آموزش وپرورش کاشان (زیر مجموعه استان اصفهان) دوشنبه 11 شهریور 1392 - 15:36:23
    0 1 پاسخ به این نظر
    خانم مجتهد زاده با سلام و با تشکر از نیت خیر شما - ما کارمندان مجرد آموزش وپرورش کاشان حق عائله مندی نمی خواهیم خواهشمند است نام متاهلی که می تواند زمینه ساز بروز مسائل زیادی در زندگی حال و آینده ما باشد از احکام ما برداشته شود .
  • معلم آموزش وپرورش کاشان (زیر مجموعه استان اصفهان) دوشنبه 11 شهریور 1392 - 16:41:53
    0 1 پاسخ به این نظر
    ای کاش می گفتین مجردین آموزش وپرورش کاشان پول عائله مندی که نمی گیرند هیچ- مدرک تاهل دروغین هم برایشان درست کرده اند - وقتی شما هم حرف های ما را به مسئولین انعکاس ندهید چه کار کنیم جز خدا خدا کردن - خواهشا ً کامنتو تایید کنید یا به گوش مسئولین برسانید
  • فاطمه از سلماس آ-غربی سه شنبه 19 شهریور 1392 - 18:25:03
    0 1 پاسخ به این نظر
    با سلام احتراما ازاین که به فکر زنان مجرد و متاهل سر پرست خانوار بودین و هستید قدر دانی می کنیم خواهشمندیم به حال انهایی که جز هیچ کدام انها نیستیم چاره ای بیندیشید یعنی زنان متاهلی ک همسرانشان بیکار یا شغل ازاد دارند و ماهها حقوق و درامدی ندارندوشاید زنان شاغل سرپرست انها باشند تقاضا داریم بی تفاوت نباشید و بررسی کنید تا شاید با برقراری حق عایله مندی و اولاد کمک بزرگی به انها کنید سه مورد در اموزشگاه ما هست
  • بی نام دوشنبه 25 شهریور 1392 - 00:55:05
    0 1 پاسخ به این نظر
    بنام حق با سلام و خسته نباشید -چرا حق عائله مندی به خانمهای مجرد شاغل تعلق می گیرد اما به خانمهای مجرد باز نشسته تعلق نمی گیرد این چه عدالتی است چه کسانی این قانونها را طرح و تصویب می کنند بنا به صلاحدید خود شان قانون وضع می کنند چه فر قی بین مجرد و متاهل از نطر این قانون می باشد اولاً این قانون حق با ز نشسته می باشد نه شا غل.لطفاٌ در این مورد لطف کنید و باز بینی لازم را بعمل آورده تا حقی از باز نشسته ضا یع نگردد. با تشکر -همکار فر هنگی باز نشسته مجرد
  • بی نام جمعه 29 شهریور 1392 - 21:41:50
    8 2 پاسخ به این نظر
    با سلام با وجود اینکه در بین همکاران مجرد خود شاهدم که اکثرا کمک حال خانواده خودشون هستند اما خانمهای متاهل هم نباید از این حق محروم شوند همسر من دو سال است که بنا به دلایلی بیکاره و تمامی حقوق من صرف خانواده چهار نفره مان می شود حال سوالم اینه که خانم مجتهد زاده با چه مدرکی با این اطمینان می گوید خانمهای متاهل همسرانشان این حق را در یافت می کنند مگر همه خانمهای کارمند همسرانی کارمند دارن؟؟؟؟؟
  • بی نام جمعه 26 مهر 1392 - 01:20:48
    2 0 پاسخ به این نظر
    ایا فکر نمی کنید که زنان شاغل مجبورند به واسطه ی عدم حضورشان در منزل هزینه هایی مثل مهد کودک را را بر عهده بگیرند که گاهی نیمی ارحقو ق شانرا به خود اختصاص میدهد ضمن اینکه اغلب بانوان شاغلی که همسران کارمند دارند نه تنها پولی از همسر دریافت نمیکنند بلکه بخشی از هزینه های زندگی را نیز به عهده میگیرند با در نظز گرفتن این شرایط و اینکه میزان انتظار عملکرد بین خانم ها و اقایان از سوی مسئولین یکسان است چرا هنگام در نظر گرفتن حقوق برای زن و مرد حق یکسان قائل نیستید ایا این نحوه ی تبعیض مطابق شرع اسلام است ایا اینکه در مقابل کار مساوی حق مردان بیش از زنان باشد یا حتی بین حقوق خانم و آقای مجرد تبعیض قائل می شوید اخلاقی و انسانی است اگر به خدا اعتقاد دارید این حق الناس نیست ا
  • fa پنجشنبه 2 آبان 1392 - 13:15:33
    1 1 پاسخ به این نظر
    خانمها اینقدر حرص نخورید من مجردم هیچ حق عایله مندی دریافت نکردم.
  • بی نام جمعه 10 آبان 1392 - 20:38:38
    1 0 پاسخ به این نظر
    با سلام مسولین محترم ما انقلاب کردیم تا تبعیض را از بین ببریم نه اینکه بین کار کنان دولت فرق بگذاریم مگه ما مجرد ها مانند دیگر همکاران کار نکردیم البته من در باره بازنشسته های مجرد می نویسم چرا ما نباید عایله مندی بگیریم لطفا برسی فر مایید
  • بی نام چهارشنبه 29 آبان 1392 - 13:03:09
    1 0 پاسخ به این نظر
    من مجردم ولی حق عائله مندی نمی گیرم واقعااین قانون صحت داره ؟؟؟؟
    • بی نام جمعه 15 آذر 1392 - 14:34:23
      0 1
      من متاهلم.اما بچه ندارم.مسخره بازیه.وقتی مجرد بودم چرا نبود؟
  • ربابه یونسیان چهارشنبه 27 آذر 1392 - 10:36:21
    0 1 پاسخ به این نظر
    مجرد و بازنشسته علوم پزشکی شاهرود هستم تا کنون عاپله مندی دریافت نکرده ام
    • ربابه یونسیان سه شنبه 10 دی 1392 - 10:35:23
      0 1
      با سلام ضمن تشکر لطفا پاسخی به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در خصوص پرداخت به چه مجردهایی اطلاق میشود یا سن را مطرح نمایید یا سابق کاری چون نسبت به این مسپله مشکل دارند و عاپله مندی را پرداخت نمیکنند
  • نا شناس یکشنبه 22 دی 1392 - 12:09:39
    1 1 پاسخ به این نظر
    با سلام ما زنان سرپرست خانوار که و اجد شرایط دریافت حق عائله مندی هستیم اداره با این بهانه که شما قراردادی تبصره چهار هستید حق عائله مندی مارا پرداخت نمی کند . تکلیف مارا دولت محترم روشن کند
    • سارا دوشنبه 5 اسفند 1392 - 15:33:03
      0 1
      سلام میخواستم بدونم این قانون (پرداخت حق عائله مندی به زنان مجرد)از چه تاریخی اجرا شده است و تا به حال نیز ادامه دارد.یعنی لغو نشده است.
  • بدون نام مجرد چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 14:40:29
    0 1 پاسخ به این نظر
    سلام عالیه
  • jljkjk جمعه 18 بهمن 1392 - 00:13:31
    2 1 پاسخ به این نظر
    موضوع:چرا حق مجردی به خانومای مطلقه تنها تعلق نمگیره؟1392/11/16
  • سمیه جمعه 18 بهمن 1392 - 00:27:21
    0 4 پاسخ به این نظر
    چرا حق مجردی به خانومای مطلقه تنها تعلق نمگیره؟تو بند بخشنامه هست خانومای معلم مطلقه به شرط داشتن بچه 80 تومن تعلق میگیره نمیدونم پول رو به مجردا میدن یا به بچه خانوما ی مطلقه اخه اگه مال بچه هست پس واسه چی به مچردا میدن بحثم سر 80 تومن نیست سر اینکه که یکی منو توجیح کنه من تنهام یا دوتام؟؟
  • سمیه یکشنبه 20 بهمن 1392 - 21:48:10
    1 0 پاسخ به این نظر
    خیلی هم ممنون از مدیر سایت که تنها سایتی هست که نظرات ما رو انعکاس داد.امیدورام به گوش قانون گذاران برسه و بیشتر از این با بی عدالتی تصمیم نگیرن
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.