این روزها افزایش ساعتهای مچی لوکس بدلی باعث شده تا برندهای معتبر برای حفظ اعتبار خود مستقیما وارد بازار ایران شوند.

افزایش فروش ساعت های مچی بدل آنچنان افزایش یافته است که برخی از کارشناسان تاکید می کنند ادامه این روند می تواند صدمه جدی را به شرکت های معتبر ساعت در جهان وارد کند.
چرا که در حال حاضر بسیاری از ساعت های لوکس و معروف دنیا که با قیمت هایی چون 50 تا 100 میلیون تومان بفروش می رسد در ایران با ساخت مدل بدل آن و فروش آن به رقم حدود 300 هزار تومان بازار جدی پیدا کرده اند تا حدی که گفته می شود مدل بدل این ساعت ها به حدی شباهت به مارک اصلی دارد که به سختی می توان بدل بودن آنها را تشخصی داد.
برهمین اساس اخیرا شرکت های ساعت سازی مطرح دنیا بالاخص شرکت های سوئیسی سعی دارند تا با سرمایه گذاری جدی در ایران از فروش بدل ساعت های خود جلوگیری کنند.
به عنوان مثال در حال حاضر شرکت سوئیسی "ژژ لوکولتر" و برخی دیگر از ساعت سازی های مطرح این کشور با حضور در ایران و برگزاری نشست های مختلف تلاش دارند تا محصول خود را در ایران جا بیندازند و در عین حال با ارائه توضیحاتی به مصرف کنندگان ایرانی آنها را در شناخت ساعت های اصل این شرکت با بدل آن راهنمایی کنند.
ژژ لوکولتر از جمله برندهای معتبر سوئیسی است که نه تنها دست توانایی در تولید قاب و بند ساعت دارد، بلکه در زمینه ساخت موتور ساعت نیز در رده ساعت سازانی قراردارد که قسمت های عمده قطعات داخلی ساعت را تهیه می کنند و در تهیه موتور و قطعات داخلی برای سایر سازندگان ساعت های نفیس سوییسی سابقه ای طولانی دارد.
این شرکت تنها شرکت ساخت ساعت های مچی در دنیاست که سعی دارد هنر میناکاری مینیاتوری را گسترش دهد.ضمن آنکه ساعت های ورزشی این شرکت در بخش بازی چوگان و غواصی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
دراین بین مشهور ترین ساعت این شرکت REVERSO نام دارد که قاب گردان آن بسیار معروف است.این ساعت دارای کالیبرهای پیچیده،صفحه های اضافی،الماس و میناکاری مینیاتوری است.
دراین بین علی رغم آنکه بازار ساعت های بدل این مدل ها در بازار ایران بسیار زیاد شده است اما باید یادآور شد ساعت های مچی بدل هیچگونه خدمات پس از فروش ندارند و اغلب مصرف کنندگان با خرید این ساعت ها با رقم هایی چون 300 تا 500 هزار تومان تنها می توانند در مدتی کوتاه از این ساعت ها استفاده کنند و به دلیل نداشتم خدمات پس از فروش اغلب این اجناس به کالاهای موجود در انباری خانه ها افزوده می شود.
/222/39
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =