مهر نوشت:

دبیرکل سندیکای بیمه گران گفت: افزایش پوشش نرخ دیه از 45 میلیون تومان به 67 میلیون و 500 هزار تومان به مدت 5 ماه باقی مانده از سال نیازی به خریداری جدید توسط افرادی که دارای پوشش بیمه شخص ثالث هستند، ندارد.

غلامرضا تاجگردون  در مورد تعیین نرخ جدید دیه گفت: پس از بررسی‌ها قرار شد که نرخ جدید دیه به صورت کامل در ماه غیرحرام 67 میلیون و 500 هزار تومان و در ماه حرام 90 میلیون تومان باشد که از اول آبان ماه اجرایی می‌شود.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران تصریح کرد: شرکتهای بیمه برای کاهش فشار بر مردم و پیش بردن کار، با توافقی که با یکدیگر داشتند، قرار شد که برای مدت 5 ماه باقی مانده سال برای افرادی که دارای بیمه نامه هستند، پوشش اضافه اختصاص دهند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که دارای پوشش بیمه شخص ثالث هستند، قرار نیست که پولی به شرکتهای بیمه پرداخت نمایند، تصریح کرد: افزایش پوشش نرخ دیه از 45 میلیون تومان به 67 میلیون و 500 هزار تومان به مدت 5 ماه باقی مانده از سال نیازی به خریداری جدید توسط افرادی که دارای پوشش بیمه شخص ثالث هستند، ندارد.

تاجگردون ادامه داد: اما چنانچه شخصی دارای بیمه نامه ای باشد که بخشی از زمان آن متعلق به سال آینده است، مثلا اگر فردی دارای بیمه نامه ای است که 9 ماه دیگر به پایان اعتبار آن رسیده است، برای مدت 5 ماه پایانی سال، افزایش پوشش به این فرد تعلق نمی گیرد، اما برای زمان باقی مانده که به سال آینده موکول می شود، باید پوشش بیمه ای لازم را خریداری کند.

وی با تاکید بر اینکه براین اساس شرکتهای بیمه پوشش بیمه ای مجانی برای 5 ماه پایانی سال در نظر گرفته اند و آن را تقبل می کنند، افزود: اما اگر فردی دارای پوشش بیمه ای شخص ثالث نیست و قصد خرید پوشش بیمه را دارد باید پوشش را به صورت کال خریداری نماید، یعنی این افراد باید با پوشش جدید بیمه نامه تهیه کنند. 

/3131

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =