چند ساعت پس از اعلام برندگان جایزه نوبل پزشکی 2011 از سوی بنیاد نوبل، دانشگاه راکفلر نیویورک اعلام کرد دکتر رالف استینمن سه روز پیش چشم از جهان فرو بست. طبق قوانین، جایزه نوبل فقط به دانشمندان زنده تعلق می‌گیرد.

معرفی برندگان جایزه نوبل پزشکی 2011 ساعت 13 امروز به وقت ایران انجام شد و این زمان مقارن بود با آغاز صبح به وقت شرقی ایالات متحده؛ به همین دلیل بیانیه رسمی دانشگاه راکفلر با چند ساعت تاخیر منتشر شد.

بر اساس این بیانیه، دکتر رالف استینمن روز 30 سپتامبر در سن 68 سالگی چشم از جهان فروبست. 4 سال پیش، پزشکان تشخیص دادند وی به سرطان لوزالمعده مبتلااست و از آن زمان تاکنون به روش ایمن‌درمانی بر اساس سلول‌های دندریتی که خودش کشف کرده بود، زنده مانده بود.

طبق قوانین بنیاد نوبل، جایزه نوبل فقط به افراد در قید حیات تعلق می‌گیرد، مگر آن‌که فرد برنده پیش‌از دریافت جایزه (و پس از انتخاب به عنوان برنده) دار فانی را وداع کند. چنین اتفاقی آخرین بار در سال 1996 / 1375 روی داد، وقتی که ویلیام ویکری تنها 2 روز پس از بیانیه بانک مرکزی سوئد و انتخاب به‌عنوان برنده جایزه نوبل اقتصاد، دار فانی را وداع گفت.

جایزه نوبل پزشکی-فیزیولوژی امسال برای تحقیقات در مورد آغاز مکانیسم فعال‌سازی سیستم ایمنی ذاتی و ایمنی تطبیقی به بروس بیوتلر، ژولز هافمن و رالف استینمن اهدا شد. بر اساس تصمیم این کمیته، نیمی از جایزه 1.5 میلیون دلاری نوبل پزشکی 2011 به‌طور مشترک به بیوتلر و هافمن و نیم دیگر به استینمن اهدا شده است.

تا لحظه تنظیم خبر، بنیاد نوبل هنوز نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است؛ اما قرار است طی چند روز آینده اعضای کمیته نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    13 1
    ...اين تيتر شما واقعا خجالت آوره!!! اونم در مورد کسي که عمرشو صرف نجات انسانها کرده.... من به شدت خواستار عذر خواهي شمام...
    • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
      1 1
      خواستی یه چی گفته باشی
  • بدون نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    4 0
    عادت کردین همه چیزو بحران ببینید ؟؟؟؟؟ آخه این کجاش بحرانه ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    1 0
    کسی که بمب اتم را ساخت هم خیلی زجر وتلاش کرده بود ولی کاش بیسواد میموند