بازنشستگی پیش از موعد پس از 25 سال کار، از مصوبات قانون بودجه 90 است که از ابتدای امسال هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس طرحی یک فوریتی امروز ارائه دادند تا بار مالی آن را بهرنحوی تامین کنند. محمدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا از طراحان این طرح بود که گفت: عدم اجرای این بند از قانون بودجه به دلیل عدم تامین بار مالی آن بوده است که در این طرح به دولت اجازه داده​ایم از واگذاری سهام شرکت​های دولتی، این بودجه را تامین کند.

وی با تاکید بر اینکه قانون نباید روی زمین بماند و باید اجرا شود، ادامه داد: جوانان تحصیل کرده پا به رکاب آماده جذب هستند و دولت برای ایجاد دو میلیون و نیم شغل وعده داده شده باید این کار را بکند.

اما بهمن محمدیاری نماینده تالش معتقد بود که این منبع مالی قابل تحقق نیست و باید خود دولت را ملزم به ارائه لایحه​ای برای تامین بار مالی کرد تا قانون بازنشستگی پیش از موعد اجرایی شود.

محمد دهقان عضو هیات رئیسه هم در تذکری گفت که چون محتوای این طرح، متمم بودجه است مطابق قانون باید از طریق لایحه​ای به مجلس ارائه شود نه اینکه نمایندگان طرح بدهند.

با وجود این تذکر برای این طرح رای گیری شد ولی یک فوریت آن رای نیاور و به شکل عادی در دستور کار قرار گرفت.

/2945

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    9 2
    ازنمايندگان محترم تقاضا داريم طرح بازنشسستگي را به 20 سال كاهش تا جوانان فارغ التحصيل بيكار بتوانند جذب ادارت شوند و تشكيل خانواده بدهند.
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    13 1
    فکری برای جوانان بیکاری باید بشود بازنشستگی را به 15 سال کاهش دهید
  • بهمن IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    10 1
    سلام، اگه منظور از اين طرح آوردن جوانان تحصيل كرده سر كار است كه در عمل عكس آن اجرا مي شود با هر كس مشكل دارند، يا مدرك تحصيلي بالايي دارد يا به كارش وارد است در نتيجه مخل محيط بيمارگونه اداري ما است و كار مدير و كارشناس و كارمند را به چالش مي گيرد بازنشسته مي كنند و هر آنچه سفارش شده اند و مدارك پايين دارند و در نتيجه به خوبي قابل كنترل هستند نگه مي دارند تا مافياي ضد اداري و ضد كارشناسي ما به رانت خوري خود ادامه دهد.
  • مهمان IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    11 0
    ظلم به کارمند هم از دزدی در بانک کمتر نیست
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    5 0
    نفرین بر این قانون نارس که خیرش به بعضی ها رسید!!!
  • احمد IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    10 0
    آقایان اگر جلوی اختلاصهای چند صد میلیونی گرفته شود 25 سال که هیچ تمام جوانان هم سر کار خواهند رفت
  • فریدن IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    6 0
    چرا سازمان تامین اجتماعی بازنشستگی پیش از موعد را اجرا نمی کند با 25سال 8ماه فقط خوشحال میشوم که یک نفر جواب بدهد
  • سيد IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    6 0
    اينجانب سال 85 سنوات سربازي خود را با اينكه در فشار مالي بودم ولي بدليل قانون بازنشستگي 25 سال ،براي تامين اجتماعي مبلغ يك ميليون وچهارصد هزار تومان واريز كردم كه از اين قانون استفاده كنم الان مجموعا با سربازي 26 سال سنوات دارم ولي اين قانون كه مجددا بتصويب مجلس رسيد متاسفانه هنوز دستور اجرايي ان به شركت سايپا داده نشده
  • كاظمي IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    9 0
    طوري عمل ميكنند كه انسان ديگه به هيچ حرف اين دولت اعتماد نميكنه. بنظر ميرسه كارها طوري پيش ميره كه مردم رو سر كار مي گذارند
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
    4 0
    شماروبخداماکارمندان تامین اجتماعی راهم بازنشست کنید ازاین همه بی عدالتی وفشارکاردر25سال خدمت خسته شدهایم
  • ابراهیمی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    5 0
    متاسفانه اجرای بازنشستگی پیش از موعد در آموزش و پرورش به صورت نیمه تمام انجام شد و فقط بعضی ها توانستند از این طرح استفاده کنند و آن هم آنقدر غیر کارشناسانه بود که نیروهای تخصصی بعضی دروس را بازنشسته کردند و در حال حاضر آنها با رقمهای کلان حق التدریس کار می کنند .... !!! بهتر نیست نیروهای ناکارامد را چه از لحاظ علمی چه از لحاظ جسمی شناسایی کرده و بازنشسته کنیم و به جای آنها جوانان متخصص با انگیزه را وارد سیستم آموزشی کشور کنیم؟نه اینکه نیروی متخصص کارامد را از یک طرف بازنشسته کنیم و از سوی دیگر او را وارد سیستم کنیم که در این صورت جایی برای نیروهای جوان باز نکرده ایم که هیچ ...نیروی بازنشسته هم دیگر مانند قبل انگیزه لازم را ندارد و در هر حال به ضرر کشور و سیستم آموزشی است.
  • هرکی IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    4 0
    آیا بهتر نیست قبل از تصویب قانونی به فکر چگونگی تأمین اعتبارش بود و از ابتدا ( به جای این که هر بار مدت آن تمدید و شامل عده ای محدود شود)،برای مدت زمان معینی اعلام بشه تا همه تکلیفشان روشن باشد.
  • ستوده IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    6 0
    2سال است دنبال بازنشستگی پیش از موعد دوندگی می کنم شغل من نیاز به راه رفتن دارد ومن معلول از ناحیه پاهستم اینجانب خودم بارها وبارها به مرکز استان رفته و پیگیری کردم اداره با کمبود بودجه ونداشتن اعتبارمواجه بود یک خیر محترم برای رضای خدا کار مرا پی گیری کرد ودو بار اعتبار از سازمان برنامه و بودجه مبلغ بازنشتگی مرا تامین کردند ولی الآن با وجود داشتن اعتبار لازم به دلیل بسته بودن سایت سازمان بازنشستگی من هنوز با51 سال سن و25 سال خدمت نتوانستم بازنشسته شوم به نظر شما دولت محترم دود ناشی از راکد شدن قانون به چشم چند نفر مثل من میرود که ناچار هستم در یک شهر غریب تک وتنها با دو بچه ومشکلات آنها و معلولیت خودم سر کنم حقا که چقدر علی گونه به داد مردم می رسید
    • بدون نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
      3 0
      تا کی این قانون اجرا نمی شود لطفا پیگیری نمایید
  • حیدری IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
    4 0
    وقتی درمحیط کار دیگر ارزشی برای تجربه ی کاری افراد با سابقه قائل نمی شوند پس چرا شرایط را برای تحصیل کرده های بیکار مهیا نمی کنند وقانونهای تصویب شده را اجرا نمیکنند ؟
  • سکینه IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    3 1
    چرا یک قانون برای بعضی ها قابل اجراست و برای بعضی ها غیر قابل اجرا این است دولت عدالت محور! آیا تصویب یک قانون در مجلس فقط برای دور ای خاص است پس عدالت چه میشود
  • حميد IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    5 0
    بنده بسيارمتاسف شدم ازاين كه قانوني درمملكتي كه حرف از عدالت زده ميشود قانون به اين مهمي كه شايد خيلي ها شيريني ان را به خانوادهايشان داده باشن اما مشنويم كه هيچ گونه اقدامي صورت نگرفته