خبرگزاری فارس نوشت: مرکز تخصصی مهدویت برای نخستین بار، دروس خارج مهدویت را با حضور حضرات آیات طبسی و گرامی درباره شبهه‌های مهدویت و لنکرانی با موضوع تفسیر آیات مهدویت از دیدگاه فریقین برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام علی حیدری، کارشناس آموزش مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به این که افتتاحیه رسمی آموزشی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، ‌امام جمعه قم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء امروز برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این مراسم از برترین‌های فارغ‌التحصیلان آموزشی، پژوهشی و تبلیغی تقدیر به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه دروس خارج مهدویت به شیوه استدلالی و تحلیلی به مباحث مهدویت می‌پردازد، افزود: در دروس خارج مهدویت موضوعاتی چون «سید حسنی»، «سفیانی»، «علائم و شرایط ظهور» بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری یکی از اتفاقات مثبت و مهم در حوزه را تشکیل کلاس خارج مهدویت برای اولین بار در مرکز تخصصی مهدویت دانست و ابراز داشت: در این مرکز آیت‌الله محمدجواد لنکرانی با رویکرد تطبیقی مباحث مهدویت را با عنوان «تفسیر آیات مهدویت از دیدگاه فریقین» روزهای سه شنبه ساعت 18 تدریس می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین آیت‌الله نجم‌الدین طبسی و آیت‌الله محمدعلی گرامی، شبهه‌شناسی مهدویت را بر نقد دیدگاه مخالفین طی 12 واحد درسی ارائه می‌کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =