ایسنا نوشت:

سارقان زورگیری که تحت عنوان مسافرکش اقدام به سرقت و آزار و اذیت زنان می‌کردند، دستگیر شدند.
با حضور زن جوانی در اولین روز مردادماه سال جاری به دادسرای ناحیه 27 تهران پرونده‌ای تحت عنوان «سرقت به عنف منجر به آزار و اذیت» توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید پیش روی دادیار شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران گشوده شد.
با ثبت شکایت، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
زن جوان پس از مراجعه به پلیس آگاهی و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید نقره‌ای رنگ با چهارسرنشین که یکی از آنان زن بود، شده اما هنوز چند صد متری از حرکت پراید نگذشته بود که ناگهان سرنشینان عقب ضمن تهدید با چاقو، اقدام به ضرب و شتم من کرده و مقادیری وجه نقد را نیز به سرقت بردند. به گفته مالباخته، وی توسط سرنشینان پراید به حاشیه‌ای در شرق تهران برده و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.
در شرایطی که تحقیقات کارآگاهان در مراحل مقدماتی قرار داشت، ماموران کلانتری113 بازار از طریق تماس صاحب طلافروشی در جریان حرکات مشکوک زن و مرد جوانی قرار گرفتند.
ماموران با حضور در طلافروشی دریافتند زن و مرد جوانی با مراجعه به طلافروشی قصد خرید طلا و جواهر داشته اما در هنگام پرداخت وجه نقد، آنان قصد پرداخت پول از طریق عابربانک متعلق به شخصی دیگر را کرده که با توجه به ارزش بالای طلاها و وضعیت هر دو آنان که نشان از احتمال مصرف مواد داشتند، صاحب طلافروشی درخواست مدارک شناسایی متعلق به صاحب عابربانک را می‌کند که آن دو با طرح این ادعا که باید به خانه برگشته و مدارک شناسایی صاحب عابربانک را با خود بیاورند از مغازه خارج می‌شوند.
در حالی که تحقیقات ماموران کلانتری در مورد این زوج مشکوک آغاز شده بود، مرد جوان به تنهایی و به همراه مدارک شناسایی صاحب عابربانک به طلافروشی برگشته و درخواست تحویل طلاها را می‌کند که توسط مأموران دستگیر و به کلانتری 113 بازار منتقل می‌شود.
با انجام تحقیقات مقدماتی از «وحید» 22ساله، به سرقتی بودن عابر بانک اعتراف و لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی همدستان خود، به سرقت عابر بانک و دیگر اموال باارزش همراه زن جوان اعتراف کرد.
«وحید» در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: پس از سرقت وجوه نقد، طلاجات و عابر بانک همراه مالباخته، به همراه «ساناز» از ماشین پیاده و به بازار تهران آمدیم و دیگر اطلاعی از آزار و اذیت زن جوان توسط دو همدست دیگر خود به اسامی «اصغر» و «علیرضا» نداشتیم، زمانی که به طلافروشی مراجعه و صاحب مغازه از ما درخواست کارت شناسایی صاحب عابربانک را کرد، بلافاصله با اصغر تماس گرفته و او نیز عنوان داشت که مدارک شناسایی زن جوان را نیز به همراه دیگر وسایل همراه او سرقت کرده و برای همین با او قرار ملاقات گذاشته تا مدارک شناسایی مالباخته را از او تحویل بگیرم، زمانی که به محل قرار رسیدیم، آنها مدعی شدند که زن جوان را در خیابان رها کرده‌اند، پس از آن نیز ساناز دیگر به همراه من به بازار نیامد و به همراه اصغر و علیرضا به شهریار بازگشت و قرار شد تا من نیز طلاها را پس از تحویل گرفتن، به مخفی‌گاهمان در شهریار ببرم.
با توجه به اعترافات «وحید» در مورد زورگیری اموال همراه قربانی و شناسایی وی توسط مالباخته، کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از متهم دو عضو دیگر این گروه به اسامی «ساناز» 17 ساله و «اصغر» 28 ساله را در مخفی‌گاهشان دستگیر و به اداره شانزدهم منتقل کردند.
کارآگاهان اداره شانزدهم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که دیگر عضو این گروه به نام «علیرضا» فاقد جای و مکان مشخص بوده و «کارتن خواب» است.
«اصغر» در اعترافات خود ضمن اعتراف صریح به زورگیری و آزار و اذیت زن جوان، عنوان داشت: به همراه دیگر اعضای گروه همگی به مصرف شیشه اعتیاد داریم و سرقت‌های خود را برای تهیه هزینه مواد انجام می‌دهیم، آن روز من و علیرضا شیشه زیادی کشیده بودیم.
وی ادامه داد: در روز حادثه وحید به همراه ساناز، برای فروش طلاهای سرقت شده از آن زن جوان از ما جدا شدند، پس از آن نیز تصمیم گرفتیم تا آن زن جوان را مورد آزار و قرار دهیم.
در حالی که متهمان به اتهام «سرقت به عنف همراه با آزار و اذیت»، به دستور بازپرس پرونده در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشتند، شکایت‌های مشابه در خصوص زورگیری توسط سرنشینان خودروهای پراید به پلیس آگاهی تهران اعلام شد.
در بیشتر شکایات، مالباختگان که عمدتا خانم جوان بودند، علاوه بر اشاره به همراهی یک زن جوان حدودا 20 ساله با متهمان، همگی به خالکوبی‌های دست یکی از سارقان که تصاویر «علامت دزدان دریایی» و عبارت« K» بر روی دستانش وجود داشت، اشاره می‌کردند.
با جمع بندی اطلاعات بدست آمده از سرقت‌های مشابه توسط چهار سرنشین (3 مرد و یک زن جوان ) خودرو پراید، پرونده اداره شانزدهم برای رسیدگی به ارتکاب سرقت‌های به عنف، به همراه متهمان پرونده در اختیار اداره پنجم قرار گرفت و کارآگاهان اداره پنجم با مشاهده متهمان و با بهره‌گیری از اعترافات آنان در خصوص ارتکاب به زورگیری در پوشش مسافرکشی و همچنین خالکوبی دستان یکی از متهمان اطمینان پیدا کردند که هر سه متهم دستگیر شده همان زورگیران تحت تعقیب اداره پنجم هستند.
سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر رسیدگی به جرایم ارتکابی از سوی متهمان در مورد سرقت‌های به عنف و زورگیری، در دستور کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
وی از کلیه مالباختگانی که به شیوه مشابه و توسط سرنشینان ( سه مرد و یک زن جوان ) خودروهای پراید مورد سرقت قرار گرفته اند خواست تا برای شناسایی متهمان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. 

56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    1 1
    این موضوع ادم ربایی و تجاوز به عنف وکمترین مجازات اعدام درخواست می شود.
    • مصطفي IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
      0 0
      به نظر من حدالمقدور مجازات ايشان را در ملاعام انجام دهند تا بدخواهان اينگونه جرائم از ديدن عواقب آن مرتكب چنين كردارناشايستي نشوند.