مهر نوشت:

رئیس کانون بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی با اعلام اینکه برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چهار مرتبه به رئیس جمهور نامه نوشتیم گفت: این قانون به طور کامل اجرایی نشده و بازنشستگان همچنان در انتظار سهم همسان سازی حقوق خود هستند.

علی اکبر خبازها گفت: به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان براساس قانون بودجه سال 88 قرار بود دو هزار و پانصد میلیارد تومان در قالب سهام به آنان ارائه شود درصورتیکه این اتفاق رخ نداده است.

وی به مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: هم اکنون این قشر از افراد جامعه دارای مشکلات زیادی هستند که با توجه به حقوق و مستمری کم آنان نمی توانند از عهده آنها برآیند به همین دلیل بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان در انتظار همسان سازی حقوق خود بسر می برند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی به میزان حقوق و مزایای دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد کرد و اظهار داشت: هم اکنون هیچیک از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مانند حق عائله مندی، بن، حق سفر و ... بازنشستگان همانند بازنشستگان لشکری و کشوری نیست.

به گفته خبازها، هر روز بر میزان حقوق و مزایای بازنشستگان لشکری و کشوری افزوده می شود اما بازنشستگان تامین اجتماعی از این موارد بهره مند نیستند.

وی تاکید کرد: برای اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 4 بار به رئیس جمهور نامه نوشتیم و وی نیز دستور رسیدگی به این موضوع را به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی داده اما تا کنون پاسخی داده نشده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان GB ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 0
    واگذارش به خدا
  • عمران IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    5 0
    كارگرها كه مهم نيستند، از نظر دولت ما همه مزايا مال كارمندهاست. ساعات كار كمتر ، سختي كار كمتر، در ماه مبارك رمضان كم كاري مضاعف، تعطيلات بيشتر، در زمان بازنشستگي و مزاياي بازنشستگي هم امكانات بيشتر!
  • بدون نام CH ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    1 0
    اقای عمران جان کارگر یا کارگر زاده. کارمند و کارگر همه زیر بار مسئولیت نشناسی مدیران دولتی کمر خم کرده اند
  • هموطن IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    1 0
    همسان سازی که نمیکنند هنر میکنند و 7000 تومان حق مسکن هم میدهند 2 درصد آنرا هم کم میکنند واقعا" با حقوق حداقلی که اکثربازنشستگان تامین اجتماعی میگیرند آیا یکی از این مسئولین که اجاره نشین هم باشند میتوانند زندگی را بچرخانند؟
  • هموطن IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    2 0
    بجای هزینه های سفرهای استانی و سفرهای خارجی که 100 نفر میروند خوب است که حق مردم که وعده داده شد بهشان برسد.یتیم تر از بازنشسته ها کسی را سراغ دارید؟
  • بدون نام IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    این دولت عدالت پرور چرا عدالت را در مورد بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برقرار نمی کند؟ مگر دریگر بازنشستگان چه ارجحیت به بازنشستگان تامین اجتماعی دارند؟ چرا ما باید همیشه در حداقل ها قرار بگیریم؟ وقتی خود دولت در حق ما کوتاهی میکند از چه کسی حق مان را بخواهیم گرانی ها برای همه یکسان است اما حقوق بازنشستگان دیگر کجا و حقوق ما تامین اجتماعی ها کجا؟ انصاف هم خوب چیزی است که متاسفانه در مورد بازنشستگان تامین رعایت نشده است.ما که از حق مان کوتاهی شده نمیگذریم مسئولین حق الناس را چطور میتوانند جواب دهند؟ البته اگر خودشان را جای مردم بگذارند این همه بیعدالتی و تبعیض قائل نمیشدند.
  • همشهری IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    0 0
    با نظر بی نام موافقم چرا این همه بی عدالتی؟ خون دیگر بازنشسته ها از بازنشستگان تامین اجتماعی رنگین تر است یا دولت فقط کارکنان خودش را تامین میکند ؟
  • بدون نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    0 0
    تا کی از کارافتادگان وبازنشستگان تامین اجتماعی برای گرفتن حق خود ،کاسه گدایی دست بگیرند؟ ایا با 300 الی 400 هزار تومان حقوق در ماه میشود از عهده هزینه های (فقط پول گاز وبرق وآب و مخابرات )برآمد. ایا حق زندگی کردن فقط برای مسئولین وآقازاده ها ورانت خوارن وغارتگران بیت المال است. گرچه میدانیم حرف حق زدن نیاید گفته ونوشته شود. ولی ما هم انسانیم