رسالت در یادداشتی با عنوان «سه نکته در نقد اظهارات رئیس جمهور» نوشت:

*نطق‌رئیس جمهور در سازمان ملل در نقد موضع‌گیری‌های تجاوزکارانه آمریکا در منطقه و جهان طولانی و تکراری بود او می‌توانست با کاستن از این بخش، سنگینی نطق خود را به بیداری اسلامی در منطقه و خیزش‌های اسلامی در کشورهای عرب واسلامی اختصاص دهد.

* اخیرا واژه اسلام ، احکام اسلام و نظام اسلامی از کلید واژه‌های نطق رئیس جمهور حذف شده است و برعکس تکیه بر واژه  انسان، آن‌هم بیش از حد به این بهانه تاکید شده است.

*رئیس جمهور در پاسخ به سئوال ان اچ کی ژاپن در مورد توقف غنی‌سازی بیست درصد می‌گوید: "آمادگی داریم هر زمانی‌که سوخت بیست درصد در اختیارمان قرار دهند تولید آن را متوقف کنیم"به نظر می‌رسد امروز ما در اوج قدرت و ابرقدرت​ها در منتهای ضعف هستند اتخاذ چنین موضعی از رئیس جمهور مقتدر ایران خیلی بعید باشد. شعار" انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست " هنوز به عنوان یک شعار ملی ومطالبه ملی در ایران مطرح است. مگر رئیس جمهور می‌تواند بدون اعتنا به این مطالبه ملی هرچه خواست بگوید.

*خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از مصاحبه رئیس جمهور ایران در مورد بهبود رابطه با آمریکا وی تصریح کرده است؛ " معتقد نیستم که این شانس( بهبود رابطه با آمریکا) به طور کامل از دست رفته است . احمدی​نژاد همچنین گفته است هرگز پاسخی در خصوص نامه‌ای که شخصا به اوباما ارسال کرده دریافت نکرده است ودر ضمن پاسخی به دعوت وی برای دیدار در حاشیه اجلاس مجمع عمومی و صحبت در خصوص موضوع هسته‌ای ایران به وی نداده است. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی که ملت ایران در اوج اقتدار است وملت‌های منطقه با بیداری اسلامی سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی و آمریکا وکشورهای عربی زده‌اند، اشتیاق نشان دادن برای بهبود روابط و دیدار با اوباما، انطباقی با خواست ملت ایران که در اوج نفرت به سیاست‌های استعماری آمریکا هستند، ندارد.

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    1 1
    آخه كي رسالت ميخونه؟ صحبتهاي دكتر عزيز رو كل جهانيان ديدند و پسنديدند
  • مهدي US ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 1
    رئيس جمهور سخنانش را با فرج امام زمان شروع كرد و با محور عدالت پيش برد. اولا ايشان پاي منبر نبودند، ولي سخناني را مطرح كردند كه ساليلا دراز گريبان برده داران را خواهد گرفت.