خبرگزاری رسا نوشت:

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) به برگزاری همایش‌های متعدد پیرامون مسأله مهدویت در تهران اشاره کرد و خواستار بررسی تأثیر این همایش‌ها بر تقویت باورهای جوانان شد و گفت: متأسفانه جواب روشنی از تأثیر این همایش‌های بزرگ در تقویت باورهای جوانان حاصل نمی‌شود.

 آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی،با بیان این‌که حوزه علمیه در برابر جنگ نرم دشمن قدم‌های مثبتی برداشته، اما نمی‌توان گفت آنچه مورد انتظار بوده برآورده شده است، مبارزه با این جنگ فرهنگی را وظیفه همه نهادها دانست.

وی با بیان این‌که جنگ فرهنگی دشمن با نهادهای دیگر کشور گره خورده است از عملکرد نهادهای رسمی کشور نسبت به مسایل فرهنگی انتقاد کرد و گفت: در این چند ساله اخیر نهادهای رسمی کشور نه تنها نسبت به مسایل فرهنگی بی‌تفاوت بوده‌اند، بلکه به ابتذال فرهنگی کمک هم کرده‌اند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) خواستار بررسی عملکرد نهادهای فرهنگی کشور در ده ساله اخیر شد و افزود: مناسب است بررسی شود که نهادهای فرهنگی کشور کدام کتاب دینی، فیلم یا اثری را درباره حجاب، مسایل جوانان و مسایل اخلاقی با تیراژ وسیع منتشر کرده‌ و در اختیار جامعه قرار داده‌اند.

وی با بیان این‌که روحانیت وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد اما برخی کارشکنی می‌کنند، به چاپ ویژه‌نامه خاتون روزنامه ایران اشاره کرد و ابراز داشت: ویژه‌نامه خاتون یک کار حساب شده چند ساله بود که با هدف خراب کردن حلال و حرام خدا به چاپ رسید.

وی با بیان این‌که مسأله مهدویت در دوران اخیر سست شده است، تکرار الفاظ را سبب حقیقی بودن یک مسأله ندانست و تصریح کرد: فکر نکنیم اگر الفاظ یک مسأله‌ای بسیار تکرار می‌شود، حقیقت آن را در پی خواهد داشت؛ متأسفانه امروز ذهن و باور جوانان نسبت به مسأله مهدویت تقویت نشده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش‌های متعدد پیرامون مسأله مهدویت در تهران اشاره کرد و خواستار بررسی تأثیر این همایش‌ها بر تقویت باورهای جوانان شد و گفت: متأسفانه جواب روشنی از تأثیر این همایش‌های بزرگ در تقویت باورهای جوانان حاصل نمی‌شود.

وی با بیان این‌که روحانیت برای تقویت باورهای اعتقادی مردم تلاش می‌کند، یکی از فعالیت‌های فرهنگی دفتر حضرت آیت‌الله‌ فاضل لنکرانی‌(ره) را در دوران حیات و پس از رحلت این مرجع تقلید، چاپ و انتشار جزوات دینی با وجوهات ناچیز عنوان و اظهار کرد: مسؤولان فرهنگی کشور با این بودجه‌های عظیمی که در اختیار دارند تاکنون کدام کتاب دینی را در تیراژ ده هزار نسخه به چاپ رسانده‌اند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به این‌که حوزه در مسأله فرهنگی تلاش کرده است اما نباید گفت متولی مسایل فرهنگی تنها حوزه‌های علمیه هستند، تصریح کرد: مسایل فرهنگی هویتی دارد که تنها با همکاری نهادهای مختلف، دولت و روحانیت تحقق پیدا می‌کند، اما اگر روحانیت درباره حجاب صحبت کند و بعد مجله‌ای به نام خاتون در تیراژ وسیع و رایگان در اختیار جوان‌ها قرار گیرد، این تلاش مؤثر واقع نخواهد شد.

وی ادامه داد: تهیه‌کنندگان ویژه‌نامه خاتون می‌گویند می‌خواهیم از حجاب دفاع کنیم، اما اگر همه اشکال‌های این نشریه را کنار بگذاریم و تنها آخرین صفحه آن را مشاهده کنیم خواهیم دانست که یک دختر جوان با حجابی بسیار بد و در حال شطرنج‌بازی مروج حجاب و ورزش بانوان که مدنظر اسلام است، نخواهد بود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) وظیفه صدا و سیما را در تقویت مسایل فرهنگی و باور اعتقادی جوانان بسیار سنگین ارزیابی کرد و اظهار داشت: برخی برنامه‌های صدا و سیما در کنار فعالیت‌های مثبت و برنامه‌های اجتماعی مذهبی مفیدی که در برخی شبکه‌ها مانند شبکه‌ قرآن دارد، آنچنان ضربه زننده است که به این زودی‌ها قابل جبران نیست.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =