همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) رییس مذهب جعفری، مراسم سوگواری شهادت آن امام همام با حضور علما و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی برگزار می شود.

مراسم سوگواری و عزاداری حضرت امام جعفر صادق(ع) صبح روز شنبه دوم مهرماه در دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی و عبدالله جوادی آملی و همچنین سایر علما در قم با حضور شخصیت های حوزوی، علما، طلاب، روحانیان، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی برگزار خواهد شد.

این گزارش حاکی است، مراسم عزای امام صادق(ع) با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی به مدت سه روز صبح ها از ساعت 10 با حضور اقشار مختلف مردم در دفتر این مرجع تقلید واقع در کوچه شماره 23 صفائیه برگزار می شود.

مراسم سوگواری در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در سالروز شهادت امام جعفر صادق در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) قم با حضور این مرجع تقلید برگزار خواهد شد.

حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی نیز بر اساس سنتی دیرینه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ص) در قالب هیات های عزاداری به صورت پیاده به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حرکت و عزاداری خواهند کرد.

این دو مرجع تقلید همچنین هر ساله در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب هیات عزاداری مسیر دفاتر خود تا حرم کریمه اهل بیت(ع) را با پای پیاده طی می کنند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در درس خارج فقه روز چهارشنبه خود همگان را به حضور پرشور و برگزاری باشکوه مراسم عزای امام صادق دعوت و تاکید کرده بود: در سالروز شهادت امام صادق مملکت باید یکپارچه عزا و ماتم و غوغا شود.

گفتنی است، مراسم عزاداری و سوگواری رییس مکتب جعفری در دفتر مقام معظم رهبری نیز با حضور علما، شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =