خبرگزاری رسا نوشت:ـ حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی از برگزاری دو کرسی درس خارج مهدویت در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، شامگاه روز گذشته در دیدار حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید به ارائه گزارشی از مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم پرداخت و اظهار داشت: حدود ده سال است که جمعی از طلاب حوزه علمیه که سطح را به پایان رسانده و به درس خارج مشغول هستند در مرکز تخصصی مهدویت حوزه فعالیت می‌کنند که تا به حال موفقیت خوبی داشته اند.

وی افزود: طلاب که در این مرکز فعالیت می‌کنند چهار سال به صورت تخصصی مسائل مهدویت را آموزش می‌بینند و با شبهات مختلف آشنا می‌شوند و این کار در حوزه به خوبی به بار نشسته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی تصریح کرد: تاکنون 300نفر از مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم فارغ التحصیل شده‌اند و توانسته‌اند 1500 سفرتبلیغی به مراکز آموزشی، مدارس، مساجد، دبیرستان‌ها، پادگان‌ها و نهادهای مختلف داشته باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر فعالیت‌های خوبی در عرصه مهدویت صورت می‌گیرد، انتشار کتاب‌های مختلف مهدوی، برگزاری دوره‌های آموزشی مهدوی در سطح مدارس و مراکز آموزشی، راه اندازی پایگاه‌ها اینترنتی، انتشار مجلات علمی و آموزشی به صورت مجازی، برگزاری درس‌های آموزشی به صورت مجازی از جمله اقداماتی است که از سوی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم انجام گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: در هر جای ایران که در عرصه مهدویت فعالیتی انجام بشود از مرکز تخصصی مهدویت حوزه کمک می‌گیرند و محققان حوزه علمیه در این خصوص به خوبی وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: هم‌اینک دو کرسی درس خارج مهدویت توسط آیت‌الله گرامی از استادان برجسته حوزه علمیه و حجت‌الاسلام و المسلمین طبرسی از استادان سطح عالی حوزه تدریس می‌شود که طلاب و فضلای حوزه علمیه حضور جدی در این کلاس‌ها دارند.

این مفسر قرآن کریم، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از بی‌توجهی به مسأله تفسیر قرآن کریم انتقاد کرد و افزود: متاسفانه حق تفسیر قرآن کریم به خوبی ادا نمی‌شود و در حال حاضر 150 کلاس درس در خصوص فقه در حوزه برگزار می‌شود؛ اما تفسیر قرآن کریم تنها 45 کلاس درس به آن اختصاص داده شده که شرکت کنندگان آن هم افراد زیادی نیستند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =