ایسنا نوشت:

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با افزایش هشت درصدی نرخ انواع شیر پاستوریزه و استریل، افزایش شش درصدی قیمت خامه، بستنی، انواع پنیر و ماست و هم‌چنین افزایش هفت درصدی برای سایر محصولات لبنی بر مبنای قیمت‌های قبل موافقت کرد.

هم‌چنین سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده در پی درخواست صنایع لبنی برای افزایش 25 درصدی قیمت محصولات لبنی و یا آزاد‌سازی نرخ این محصولات این موضوع را به کارگروه‌های استانی نظارت بر زنجیره‌ی تولید شیر و محصولات ارجاع داد. 

صنایع لبنی طبق نامه‌ای به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرده است: در صورت تصویب نرخ شیر خام به520 تومان و نظارت بر الزام اجرای آن صنایع لبنی خواستار هیچ‌گونه افزایش قیمتی نیستند.

به گفته‌ رییس اتحادیه فرارده‌های لبنی، قیمت هر کیلو شیر خام علی‌رغم تصویب کارگروه‌ نظارت بر زنجیره‌ی تولید شیر به520 تومان، هم‌اکنون شیر خام با 3.2 درصد چربی و بار میکروبی 500 هزار، کیلویی 590 تومان به کارخانه‌های لبنی فروخته می‌شود.

مجید علی‌داد با ابراز گلایه به عدم نظارت بر فروش قیمت شیر خام، اظهار کرد: افزایش خودسرانه قیمت شیر خام توسط دامداران باعث افزایش هزینه‌های تمام‌شده‌ی صنایع لبنی و درخواست آنها برای افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی شده است که اگر520 تومان شیر خام برای صنایع لبنی تامین شود، صنایع هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.

گفتنی است؛ براساس اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان کلیه‌ی تصمیمات مربوط به شیر خام و محصولات لبنی باید در کارگروه نظارت بر زنجیره تولید و توزیع شیر استان مطابق دستورالعمل وزیر بازرگانی صورت گیرد.

هم‌چنین روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مکلفند، ضمن نظارت بر تعیین شیر خام در کمیته‌ی استانی نسبت به عملیاتی‌شدن قیمت، نظارت دقیق داشته باشند.

طبق اعلام سازمان مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان هماهنگی با اعضاء کارگروه نظارت بر زنجیره‌ی تولید و توزیع شیر استان به نحوی باید صورت گیرد که از افزایش نرخ شیر خام در طول سال خودداری شود و قیمت تعیین‌شده در این کارگروه به گونه‌ای مدیریت شود تا از افزایش خودسرانه‌ی آن خودداری شود.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =