۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸

کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد نوشت :

قیمت جهانی طلا و نوسانات و افزایش قیمت سکه و طلا در چند هفته اخیر از جمله بحث های داغ در عرصه اقتصادی بوده است.  به طوری که سرمایه گذاران  این عرصه را کمی نگران کرده است. همچنین  مردم در سر درگمی که آیا طلا بخرند یا نخرند .  در همین راستا کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی سمینار آموزشی بررسی و تحلیل سرمایه گذاری در بازار بورس طلا و نقره ویژه را برگزار کرد. این سمینار آموزشی با حضور شهنام گلشنی مدیر  سایت مثقال  و جمع کثیری از دانشجویان فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد  پنجشنبه 24 شهریور در تالار علامه طباطبایی دانشگاه علوم  تحقیقات برگزار شد. در این سمینار   گلشنی مدیر سایت مثقال درباره بازار طلا و سکه توضیحاتی داد .  همچنین در فرصتی 1 ساعته  فارغ والتحصیلان  سئوال هایی درباره بازارطلا  و سرمایه گذاری در این بازار  از گلشنی داشتند.

 برای خرید سکه همیشه دیر است . هر وقت سکه بخرید در بلند مدت سود دارد. شهنام  گلشنی سخنان خود را  را با این جمله شروع کرد و درباره مدیریت پول و سرمایه گفت : هیچ  وقت خانه یا ماشین را نفروشید سکه بخرید ولی اگر پول راکد دارید نمی خواهید کاری با آن  داشته باشید سکه بخرید .  اما همین خرید هم باید مدیریت شود.  ممکنه که پول تان را بیشتر نکند اما ضرر هم نمی کنید . شاید برای  مدت کوتاهی سکه از روزی که خرید داشته اید  قیمت اش نزول کند اما در دراز مدت قطعا سود خوبی دارد . به گفته وی بهتر است  سرمایه راکد را همیشه برای خرید سکه کنار گذاشت.  وقتی سرمایه راکد دارید  یک جا خرید نکنید  و در دراز مدت خرید کنید ،‌ به دلیل نوسان داشتن نرخ سکه . مثلا ظرف دوماه هر 10 روز چند تا سکه خرید کنید . وارد شدن در بازار سکه اولش کمی سخته اما سرمایه گذاری در این بازار قطعا برایتان سود دارد.اگر  پولی دارید ولی برای مدت کوتاهی نیاز ندارید ریسک نکنید . گلشنی در بار سرمایه گذاری در زندگی گفت :  یادتان باشد آدما برای آرامش زندگی می کنند نه اینکه زندگی کنیم تا در اختیار پول و سرمایه باشیم .خرید سکه بهترین فکر برای سرمایه گذاری است . اما فکر و ذهن تان را روی آن متمرکز نکنید .  همچنین نگهداری آن هم آسان است. آنقدر که  داشتن سکه می تواند سود دهی داشته باشد نگه داشتن پول در حساب بانکی سود ندارد.

مردم مطمئن باشند نرخ ها براساس قیمت جهانی تعیین می شود. گلشنی  با رد برخی اظهارات مبنی براینکه  نرخ سکه در دست بازاری ها نیست و به طور عمدی نرخ سکه را در مواقعی بالا نمی برد  گفت:  اولا نرخ سکه و طلا براساس قیمت جهانی محاسبه می شود.در ثانی این مردم هستند که در نرخ سکه وطلا تاثیر گذار هستند . هر چقدر خرید بیشتر باشد قیمت ها تغییر می کند در واقع همان داستان عرضه و تقاضا است. وقتی مردم برای خرید یکباره هجوم می برند به طرف بازار قیمت ها بالا تر هم می رود .

وی در پاسخ به این پرسش که برخی پیش بینی کردند نرخ سکه بالاتر از رقم کنونی می شود، اظهار داشت: هیچ کس نمی تواند درباره بالارفتن و یا کاهش نرخ سکه برآوردی داشته باشد.

گلشنی  با تاکید بر اینکه  خرید سکه بهتر است یا نقره ،‌ تصریح کرد: طلا یک سر و گردن از دیگر فلزها بالاتر است.طلا معدن دارد اما نقره به خاطر نداشتن معدن و استخراج آن از معادن مس صورت می گیرد. نقره فلزی است که حجم اش دو برابر طلا است و چون  با گوگرد هوا ترکیب می شود نگه داری اش کمی سخت است .نقره  معمولا در ایران بورس نیست  پس بهتر است اگر می خواهیم سرمایه گذاری کوتاه مدت کنیم طلا خرید داشته باشیم تا نقره . سرمایه گذاری روی نقره در دراز مدت می تواند پاسخگو باشد.وی درباره دو نرخی بودن قیمت سکه های تمام و نیم در بازار غیررسمی و بانک مرکزی نیز اظهار داشت: بعضی ها فکر می کنند خرید نیم سکه بهتر است در صورتی که خرید سکه تمام  در هر شرایطی به صرفه تر است .  گاهی اوقات دو تا  نیم سکه قیمت اش از تمام از سکه  تمام کمتر  می شود و اما این اتفاق به ندرت می افتد و ناپایدار است . گلشنی در پاسخ به این پرسش که در روزهای اخیر با وجودی که نرخ جهانی طلا ثابت ماند اما نرخ سکه ایران افزایش یافت، این گونه توضیح داد: 'به عنوان مثال امشب به من خبر می دهند قیمت جهانی دراین ساعت مثلا 1800 دلار است بلافاصله کارشناسان، قیمت صبح فردا را با محاسبات این قیمت تعیین می کنند اما یک دفعه ساعت 11 قیمت ها تغییر می کند چون لحظه به لحظه است و نمی شود هر نیم ساعت به یک ساعت قیمت را کاهش دهیم ، ممکن است چند ساعتی این اختلاف بیافتد بنابراین فاصله ظرف 24 ساعت پر می شود.

رئیس سایت مثقال  توصیه ای نیز به خریداران طلا و سکه  داشت و گفت: بانک مرکزی به هر میزان که بخواهید سکه صادر می کند و منطقی تر آن است که سکه هایی را که ضرب سال 1386 است  خرید کنید . سعی کنید منابع خبری و اطلاعات تان را در این باره از منابع موثق بگیرید. سکه را حتما پلمپ بخرید مگر سکه هایی که در بسته های صدتایی خرید شود .  همچنین مهم نیست  سکه پلمپ دارد یا نه .  زرگرها حق ندارند بگویند که چون پلمپ ندارد ارزان تر خرید می شود . و همیشه به خاطر داشته باشید که سکه را هر وقت بخواهید می توانید تبدیل به پول کنید . اگر یک میلیارد سکه داشته باشید ظرف یک ساعت به پول تبدیل می شود  اما  نقره یا مس این طور نیست .

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
    11 0
    تظر جناب بهمنی را بپرسید چون میخوام سکه بخرم نمیتونم ریکس کنم. اگر گفت بخرید نخرم گفت نخرید بخرم
  • خسرو IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
    4 1
    سکه هائی که توسط بانک ملی یا تجارت عرضه میشد بدون پلمب میباشد ایا اینگونه سکه ها ارزشش کمتر است
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
    4 0
    متشکرم
    • بدون نام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
      5 1
      بخرید ضرردارد نخرید هم ضرردارد ولی معنی ضرر ها تعریف متفاوت