برگزاری نمایشگاه بوی ماه مهر که به فروش لوازم تحریر اختصاص داده شده این روزها با حاشیه های زیادی همراه شده است.

 تا جایی که به گفته برخی از غرفه داران این نمایشگاه، به دلیل عدم استقبال لازم میان غرفه داران و مسوولان نمایشگاه برخوردهای شدیدی صورت گرفته است.

داستان از این قراراست که وزارت بازرگانی با تاکید بر سود 10 درصدی غرفه داران برروی اجناس خود جلوی افزایش دریافت سود را گرفته و همین امر باعث افزایش ضرر غرفه داران و افزایش گلایه ها شده چرا که استقبال لازم از این نمایشگاه صورت نگرفته و فروش غرفه داران در حد درآوردن پول اجازه غرفه ها هم نبوده است.

براین اساس چند روزی است کشمکش ها میان مسوولان نمایشگاه و غرفه داران روز به روز در حال افزایش است و در روز پنجشنبه گذشته نیز این مساله به برخوردهای جدی میان غرفه داران و مسوولان نمایشگاهی منجرشده است.براین اساس قراراست غرفه داران طوماری تهیه کنند و گلایه های خود را مصوب برای پیگیری جدی تسلیم وزارت بازرگانی کنند.

در عین حال در شرایطی که غرفه داران معتقدند با حضور در این نمایشگاه که از 22 شهریور در مصلی تهران برگزار شده ضرر کرده اند و علت آن را در عدم تبلیغات مناسب برای جلب مشتری جستجو می کنند،رمضان قلی نژاد مدیربرگزاری نمایشگاه از تبلیغات بیش از تعهد به وزارت بازرگانی برای برگزاری نمایشگاهی در چنین سطحی خبر می دهد.

به هرحال این اختلاف ها باعث شده این روزها برخی از غرفه داران نمایشگاه را ترک کنند و ظاهرا قراراست امشب با جمع آوری طوماری از وضعیت آشفته نمایشگاه شکایت از نحوه برگزاری این نمایشگاه تسلیم وزارت بازرگانی شود.

براساس اظهارات غرفه داران برای هر متر غرفه های اجاره شده 115 هزار تومان پرداخت شده در حالیکه نصف این رقم نیز سود عاید آنها نشده است.

به گفته آنها استقبال از این نمایشگاه بسیار کم بوده که البته قلی نژاد علت آن را برگزاری 4 نمایشگاه هم سطح این نمایشگاه در یک هفته قبل از برگزاری نمایشگاه بوی ماه مهر در مصلی تهران جستجو می کند.به گفته مدیر برگزاری نمایشگاه بوی ماه مهر، قراربوده این نمایشگاه نیز در همان تاریخ برگزار شود اما به دلیل برگزاری نمایشگاهی توسط ریاست جمهوری تاخیر در زمان برگزاری این نمایشگاه بوجود آمده که همین امر باعث اختلاف های این روزها شده است.

براساس اظهارات وی، اگر این نمایشگاه در زمان مقرر برگزار می شد، قطعا این مشکلات بوجود نمی آمد.

این درحالی است که غرفه داران در عین حال از شرط وزارت بازرگانی در خصوص سود 10 درصدی نیز گلایه دارند.به گفته آنان در شرایطی که وزارت بازرگانی تاکید کرده باید لوازم تحریر عرضه شده در این نمایشگاه با سود 10 درصدی عرضه شود غرفه داران به شدت ضرر کرده اند.چرا که مخاطبان نمایشگاه بسیار کم هستند و در عین حال سود 10 درصدی هم باعث شده این غرفه داران به شدت ضرر کنند و حتی نتوانند پول غرفه ای که اجاره کرده اند را در بیاورند.

در این بین همچنان در حالیکه سه روز به پایان این نمایشگاه باقی مانده خبر می رسد غرفه داران این نمایشگاه در تلاشند تا با اعتصاب حرف خود را بر کرسی بنشانند و درصدی از پول غرفه ها را پس بگیرند.

دراین بین قلی نژاد تاکید دارد: تعهدات نمایشگاهی در قبال غرفه داران به طور کامل محقق شده و عدم استقبال از این نمایشگاه به گردن مسوولان آن نیست و باید غرفه داران این مساله را درک کنند.

 /31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
    0 0
    آخه وزارت بازرگانی داریم آخه؟