کتاب‌های «کلاغ، تمساح بودایی، نیوزیلندی محبوب من، هم خونه، گفتگو با پسرم درباره گرسنگی در جهان، از دولت عشق، دو روز مانده به پایان جهان، بلندیهای بادگیر، آمریکا، معجزه انرژی انگشتان در شفا بخشی، برزخ اما بهشت و...» جزو پرفروش‌های بازار کتاب در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرآنلاین، کتابهای «بگذارید میترا بخوابد، حفره ها، کلاغ، یوسف آباد خیابان بیست و سوم، نگران نباش، شبانه‌ها، لب بر تیغ، شب ممکن، همه افق، قلابی» از نشر چشمه، «دالان بهشت، شروع یک زن، برزخ اما بهشت، تمساح بودایی، نیوزیلندی محبوب من» از انتشارات ققنوس، «هم خونه» از انتشارات پرسمان، «گفتگو با پسرم درباره گرسنگی در جهان» از انتشارات آفرینگان، «از دولت عشق» از انتشارات روشنگران، «دو روز مانده به پایان جهان» از انتشارات نور و نار، «آلیس، آگنس، جانستان کابلستان، نفحات نفت، بلندیهای بادگیر، زنان کوچک» از نشر افق، «آمریکا، محاکمه، قصر، یادداشت ‌ها» از نشر ماهی، «مجموعه اشعار قیصر امین پور، معجزه انرژی انگشتان در شفا بخشی، دانشنامه سیاسی، اوستا» از انتشارات مروارید، «مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی، تاریخ جامع ادیان، از رنگ گل تا رنج خار، گزیده لیلی و مجنون، گفتارهایی در مبانی و تاریخ معماری و هنر، فلسفه حسابرسی» از انتشارات علمی فرهنگی، «دیکته شب، زیبا بنویسیم، 10 قصه عاشورایی برای بچه‌ها، زندگی پنهان، نشت نشا» از انتشارات قدیانی در هفته گذشته جزو پرفروش های بازار کتاب قرار داشتند.

جدول زیر در گفت‌وگوی خبرنگار خبرآنلاین با ناشران ذکر شده،‌ بدست آمده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

نام کتاب

نویسنده/مترجم

ناشر

قیمت (تومان)

درباره کتاب

بگذارید میترا بخوابد

کامران محمدی

چشمه

3300

این کتاب داستان یک مرد متأهل است که همزمان با دو زن دیگر (میترا و شهرزاد) دوست است. شروع رمان جایی است که این دو از حضور هم مطلع می‌شوند...

حفره ها

گروس عبدالملکیان

چشمه

2400

«حفره‌ها» حدود ۲۷ شعر در قالب سپید است که مضامین این اشعار اجتماعی، فلسفی و عاشقانه هستند و از سال ۸۷ تا سال ۸۹ سروده شده‌اند.

کلاغ

فرشته نوبخت

چشمه

4200

به گفته نویسنده، این کتاب 12 داستان کوتاه است که تم همه آن‌ها رابطه آدم‌ها در جامعه مدرن است. «بیست ‌و یک»، «صندل‌ها و ته سیگارهای ماتیکی»، «راز»، «بهشت کوچک»، «بنویس عشق»، «سفر» و «جایی دیگر» از جمله داستان‌های این مجموعه هستند.

یوسف آباد خیابان بیست و سوم

سینا دادخواه

چشمه

2500

سامان، لیلا، استاد نجات و ندا راویان چهار فصل این رمان‌اند. نویسنده‌ در هر کدام این فصل‌ها داستان زندگی یکی از این چهار شخصیت را از زبان خودشان روایت می‌کند.

نگران نباش

مهسا محب‌علی

چشمه

3200

نویسنده در این رمان دو ناهنجاری عمده اجتماعی و طبیعی«اعتیاد و زلزله» را دستمایه خود قرار داده تا به کمک آنها فضایی ویژه بسازد؛ فضایی که می تواند آدم های اسیر کج تابی های اجتماعی و اخلاقی را عریان به نمایش درآورد. ظرف زمان قصه فقط یک صبح تا شب است.

شبانه‌ها

کازوئو ایشی گورو/ علیرضا کیوانی‌نژاد

چشمه

5500

 شامل پنج داستان کوتاه «خواننده»، «زیر و رو بشه دنیا من دوسِت دارم»، «شبانه» و «نوازنده‌های ویلن سل» با محوریت موسیقی و شب است.

لب بر تیغ

حسین سناپور

چشمه

4000

داستان درباره سمانه دختری است که با پدر و نامادری جوانش زندگی می‌کند و گروهی می‌خواهند (به دلایلی) او را بربایند اما پسر موتورسواری که همیشه سر راه سمانه سبز می‌شود او را به قیمت کشتن دو نفر از ربایندگان نجات می‌دهد و...

شب ممکن

محمدحسن شهسواری

چشمه

3600

در این اثر نویسنده سعی می‌کند در غالب یک ساختار پیچیده، زندگی عده‌ای از هنرمندان، ژورنالیست‌ها، فیلم‌نامه‌نویسان و... را به تصویر بکشد. با این‌حال پایه‌های اصلی این داستان به عقیده‌ی من بر روی کاراکترهای قصه سوار است.

همه افق

فریبا وفی

چشمه

2300

«ذهنم آزادترین لحظه‌ها را می‌گذراند. گرفتار هیچ فکر و خیالی نبودم. سبک‌بالی پرنده‌های دریایی را داشتم. داشتند آن دورها پرواز می کردند. ممنون زمین بودم و ممنون دریا..»

قلابی

رومن گاری
سمیه نوروزی

چشمه

2300

مجموعه‌ای است از پنج داستان کوتاه. آن‌جور که مترجم کتاب اول کتاب هم نوشته است انگار «رومن گاری» فقط یک مجموعه داستان دارد که پنج تا از داستان‌های آن مجموعه با ترجمه نجفی در کتابی به نام «پرندگان می‌روند در پرو می‌میرند» قبلا منتشر شده است.

دالان بهشت

نازی صفوی

ققنوس

8500

داستان‌ زندگی‌ دختری‌ که‌ بنابه‌ تصمیم‌ والدینش‌ ازدواج‌ می‌کند، خیلی‌ زود شکست‌ می‌خورد و...

هم خونه

مریم ریاحی

پرسمان

7000

داستان زندگی دختر جوانی به نام یلدا است که بنا به خواست پدرخوانده خودبه نام حاج رضا به صورت شش ماهه موقتا با پسر او شهاب ازدواج می‌کند تا مانند دو همخونه در کنار هم زندگی کنند و در مقابل ثروت پدر به صورت نصف نصف بینشان تقسیم شود.

شروع یک زن

فریبا کلهر

ققنوس

2500

داستان دغدغه‌های زنی به نام پروین است که در آستانه جدا شدن از همسرش پس از چند سال به ایران برگشته و همکلاسی دوران دانشجویی‌اش «بهرام» را پیدا می‌کند. بهرام نسبت به همه چیز و همه کس احساسی نوستالژیک دارد.

گفتگو با پسرم درباره گرسنگی در جهان

ژان زیگلر/ ضرغامیان

آفرینگان

1500

نویسنده در کتاب «گفتگو با پسرم درباره گرسنگی در جهان» در گفتگو با پسرش به پرسش‌های او درباره علت‌های پیدایش فقر و گرسنگی، نقش جنگ‌ها، مزاحمت شرکت‌های چند ملیتی، دردسر دولت‌های مستبد و عوامل آب و هوایی توضیح می‌دهد.

از دولت عشق

کاترین پاندر
گیتی خوشدل

روشنگران

2500

خانم کاترین پاندر - کشیش امریکایی - کتاب «از دولت عشق» را موفق ترین کتاب خود می داند. کتابی که هم برای نویسنده و نیز برای خوانندگانش معجزه های بی شمار آفریده است.

برزخ اما بهشت

نازی صفوی

ققنوس

2100

«برزخ اما بهشت» تصویری از زندگی زنی است با روحی زخم خورده، که پس از پایان دادن به زندگی مشترک سراسر رنجبارش، به نزد خانواده اش باز می گردد تا در آن مامن مالوف، آلام گذشته اش را به فراموشی بسپارد.

دو روز مانده به پایان جهان

عرفان نظرآهاری

نور و نار

4000

این کتاب شامل چندین روایت عرفانی است که هم نوجوانان و هم جوانان مخاطب آن هستند.

تمساح بودایی، نیوزیلندی محبوب من

آسیه نظام‌ شهیدی

هیلا و ققنوس

2000

این داستان‌ها براساس مضامین انسانی و اجتماعی روز نوشته شده‌اند.

آلیس

یودیت هرمان
محمود حسینی‌زاد

افق

3500

وقتی کسی که دوستش داری، کسی که در زندگی‌ات نقشی داشته، می‌رود، می‌میرد و دیگر نیست، همه‌چیز دگرگون می‌شود؛ چه بخواهی و چه نخواهی. آن‌چه به جا می‌ماند، کتاب‌ها هستند و نامه‌ها و عکس‌ها. آلیس پنج داستان است درباره‌ پنج مرد و نقطه‌ پیوند داستان‌ها: آلیس و مرگ.

آگنس

پتر اشتام
محمود حسینی‌زاد

افق

3000

داستان کتاب از این قرار است که نویسنده ای سوییسی در کتابخانه ملی شیکاگو با اگنس آشنا می شود. اگنس دانشجوی فیزیک است و مانند زنهای دیگر روحیه‌ای حساس دارد در واقع، رمان «اگنس» از آنجا رنگ و بوی داستانی به خود می گیرد که او از نویسنده می خواهد تا رمانی درباره اش بنویسند. پس، مرد با اتکا به فراز و نشیب‌های زندگی او می کوشد کتاب خود را براین اساس تکمیل کند.

جانستان کابلستان

رضا امیرخانی

افق

6500

رضا امیرخانی در جانستان کابلستان سفر کوتاه اما پرماجرایش به افغانستان را روایت می کند. پرسه در خاک همسایه فرصتی است برای نگاه کردم دوباره به ایران، اتفاقات تازه و آینده پیش رو.

نفحات نفت

رضا امیرخانی

افق

4800

امیرخانی در «نفحات نفت» که با دیدی انتقادی به مدیریت نفتی در کشورمان نوشته است، آورده که «نفت همان دولت است و دولت همان نفت.... دولت تا نفت دارد، خطری تهدیدش نمی‌کند! و این‌گونه، اقتصاد دولتی و مدیر سه‌لتی ساخته می‌شود.»

بلندیهای بادگیر

امیلی برونته/ نوشین ابراهیمی

افق

4000

داستان با ورود یک نفر به منطقه و خانه‌‌ای غریب، آغاز می‌شود. عجیب بودن روابط در آن خانه و دیدن یک شبح، باعث می‌شود که او به جست‌وجوی راز آدم‌های خانه برآید. مرد مسافر برای یافتن پاسخ‌هایش، با زن خدمتکار وارد گفت‌وگو می‌شود و خدمتکار خانه، نقش راوی را برعهده می‌گیرد تا سرگذشت شگفت‌انگیز دو خانواده و فرزندان‌شان را بیان کند.

زنان کوچک

لوییزا می‌آلکوت/ کیوان عبیدی‌ آشتیانی

افق

8500

در رمان «زنان کوچک» شخصیت «جو» در واقع بر گرفته از شخصیت نویسنده است؛ با این تفاوت که در پایان این داستان، «جو» ازدواج می‌کند؛ اما «آلکوت» تا پایان عمر ازدواج نکرد.

آمریکا

فرانسیس کافکا/علی اصغر حداد

ماهی

6500

ماجرای زندگی پسری 16 ساله به نام کارل روسمان است که در نوجوانی خدمتکار خانه‌ شان به او سوءقصد می‌کند و خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند که برای رقم زدن آینده‌ای بهتر و جلوگیری از بی‌آبرویی، او را به آمریکا نزد دایی‌اش بفرستند.

محاکمه

فرانسیس کافکا
علی اصغر حداد

ماهی

4500

-

قصر

فرانسیس کافکا
علی اصغر حداد

ماهی

7500

داستان ورود فردی‌ست به‌نام ‌کا.‌ به دهکده‌ای که در آن قصری بنا شده‌است؛ قصری که از ابتدای رمان در فضایی ناشناخته و مبهم فرو‌رفته و در طول رمان هر چه‌قدر که از قصر صحبت به میان می‌آید، باز هم از ابهام آن کاسته نمی‌شود و...

یادداشت ‌ها

آلبر کامو/ خشایار دیهیمی و شهلا خسرو شاهی

ماهی

19500

مجموعه‌ای‌ست از تمام چیز‌هایی که در دنیای انسانی و غیر انسانی شاهد آن هستیم: زشتی جنگ، زیبایی شن‌های ساحل، رنج‌های بشری،... این کتاب دریچه‌‌ای‌ست که از آن می‌توان نگاهی طولانی به آلبر کامو انداخت.

مجموعه اشعار قیصر امین پور

قیصر امین پور

مروارید

10500

مجموعه کامل اشعار امین‌پور شامل دفاتر شعر «گل‌ها همه آفتاب‌گردانند»، «دستور زبان عشق» و «آئینه‌های ناگهان» است.

معجزه انرژی انگشتان در شفا بخشی

میلدر دکار‌تر/طلا میر هادی‌زاده

مروارید

7300

این کتاب، با استفاده از تصاویر و نمودارهای گوناگون، مهم‌ترین اصول و روش‌های ماساژدرمانی را به شما آموزش می‌دهد. ماساژدرمانی، از مکانیزم‌های شفابخش طب‌سوزنی سود می‌جوید با این تفاوت که در این روش، به جای سوزن از فشارآوردن به نقاط حساس و کانون‌های بازتابی بدن استفاده می‌شود.

دانشنامه سیاسی

داریوش آشوری

مروارید

6300

داریوش آشوری در این کتاب درباره اصل برابری می‌نویسد: «برابری: (equality): اصلی است حقوقی و سیاسی که به موجب آن در همة امور اجتماعی باید با همه یکسان رفتار شود».

اوستا

جلیل دوستخواه

مروارید

24000

اوستا، نام کتاب دینی زردشتیان و شاید یکی از آثار و قدیمی ترین اثر مکتوب ایرانیان و موضوع های اخلاقی و دینی و داستانهای ملی، این کتاب در قدیم ظاهرا بسیار بزرگ بود و آن گونه که در روایات آمده، بر روی 12000 پوست گاو نوشته شده بود که اسکندر رومی، بخش علمی آن را به یونانی ترجمه، و بقیه را پراکنده و سوزاند.

مراحل اساسی سیر اندیشه در جامعه شناسی

ریمون آرون/باقر پرهام

علمی فرهنگی

13000

این کتاب مراحل اساسی اندیشه های اجتماعی را در غرب تحلیل می کند و ازآثار مفیدی است که نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان و علاقه مندان به علوم اجتماعی را پاسخ می دهد.

تاریخ جامع ادیان

جان بایر ناس/ علی اصغر حکمت

علمی فرهنگی

9000

«دین در قبل از تاریخ و در فرهنگهای ابتدایی ، ادیان اقوام پیش، مذاهب هند، هندوییزم قدیم، جینیزم، بودیزم در مراحل اولیه، تحولات مذهبی در بودا، هندوییزم در قرون اخیر» از مطالب این کتاب است.

از رنگ گل تا رنج خار

قدمعلی سرّامی

علمی فرهنگی

15000

در این کتاب داستان‌های شاهنامه با دقت شکل‌شناسی می‌شوند و نویسنده از کتاب یگانه استاد توس، مفاهیم بلندی چون: قدرت شیرین است، راز جنایت پنهان نخواهد ماند، شتابکاری اهریمنی است و خدا فریادرس درماندگان است بیرون می‌آورد.

گزیده لیلی و مجنون

نظامی گنجوی

علمی فرهنگی

2000

شاهکارهای ادب فارسی در این مجموعه به طرزی نو برای استفاده علاقمندان به ویژه دبیران و دانشجویان نشر می یابد.

گفتارهایی در مبانی و تاریخ معماری و هنر

مهرداد قیومی بید هندی

علمی فرهنگی

8500

کتاب در چهار بخش تنظیم شده است: «معنویت و اخلاق در معماری و هنر» به نسبت پیشه‌ها با تهذیب نفس اختصاص دارد. «مبانی تاریخ معماری و هنر»، سخن از موضوعاتی در حیطه فلسفه تاریخ معماری و هنر است. اقسام منابع معماری و هنر، از جمله متون فارسی و فواید گوناگون آن‌ها برای تحقیق در معماری ایران، موضوع بخش سوم است. «درباره برخی از مورخان معماری و هنر اسلامی و ایرانی»، نوشته‌هایی درباره سید باقر شیرازی، تیتوس بورکهارت و الگ گرابار است.

فلسفه حسابرسی

یحیی حساس یگانه

علمی فرهنگی

2800

در این کتاب نگارنده، موضوع حسابرسی را با دیدگاه کاربردی، پرداخته است و به مدد فلسفه‌ کاربردی، طرح تئوری‌ها و هدف‌های حسابرسی، بررسی کرده هم چنین به چیستی، چرایی و مقصود حسابرسی اشارتی کرده است.

دیکته شب

اشرف کریمی

قدیانی

3500

در این کتاب آموزشی، متناسب با هر کدام از درس‌های کتاب فارسی کلاس اول ابتدایی، کلمه و ترکیب‌های جدید  با ترتیب ساده تا مشکل، به خانواده‌ها پیشنهاد شده وعلاوه بر آن همه کلمه‌ها و جمله‌های کتاب کار فارسی نیز با رنگ آبی آورده شده تا اولیا هنگام استفاده از آن احتیاجی به مراجعه کتاب اصلی نداشته باشند.

زیبا بنویسیم

رضا تبریزی

قدیانی

کل مجموعه 11800

اصول و قواعد خوش‌نویسی و خط تحریری در مجموعه کتاب‌هایی با عنوان «زیبا بنویسیم» ارایه شده است. برای آموزش خوش‌نویسی به دانش‌آموزان دوم تا پنجم ابتدایی.

10 قصه عاشورایی برای بچه‌ها

فریبا کلهر

قدیانی

10000

این کتاب روایت‌گر داستان‌های 10 تن از نزدیکان و یاران با وفای سید‌الشهدا (ع) است و برای گروه سنی «ب» به رشته تحریر درآمده است.

زندگی پنهان

حسین الوندی

قدیانی

15000

این کتاب به بررسی جانداران کوچک در بخش‌های مختلف زندگی در 6 مجلد با ترجمه حسین الوندی پرداخته است.

نشت نشا

رضا امیرخانی

قدیانی

1600

امروزه پربسامدترین عبارتی که لغت نخبگان را دربردارد، همانا عبارت مهاجرت نخبگان است. دقیقا مانند مغز در فرار مغزها. و انگار اصلا مغزی که فرار نکند و نخبه‌ای که مهاجرت نکند، نه مغز است و نه نخبه و البته عبارت نشت‌نشا دقیقا به همین دلیل جعل می‌‌شود.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =